Planerat driftstopp utav SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Om du är i ett forum hittar du troligen knappen "Ny tråd". Titta sedan rakt till vänster, så hittar du funktionen du är ute efter.

Haha, jasepåfan, det är ju tur att man inte är fullkomligt blind iallafall!
Tack!

Permalänk
Medlem

saknar nyheterna :/
kan ni inte lägga ut lite sådana saker i forumet?

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelari
saknar nyheterna :/
kan ni inte lägga ut lite sådana saker i forumet?

http://www.sweclockers.com

Nyheterna har hoppat igång!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
http://www.sweclockers.com

Nyheterna har hoppat igång!

Kul att nyheterna är uppe, gillar nya designen lite uppfriskande.. dock så börjar reklamen till höger gå mig på nerverna, sidan är inte lika bred som den var innan vilken lämnar stor vit yta till höger.

Sen så irriterar jag mig på "Läs mer" knapen väldigt störigt, en av anledningarna jag inte orkar läsa nyheterna på nordichardware är just denna extra klicken jag vill kunna läsa alla nyheter utan att klicka på läs mer på 20st nyheter sen backa för att gå till nästa, hoppas ni fixxar dessa "problem".

Bortsett från detta ser det helt underbart ut, bra jobbat!

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

ser OK ut, gillar inte att det är så mycket reklam dock.. trodde jag skrev in fel adress och kom till någon reklamsida

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Kul att nyheterna är uppe, gillar nya designen lite uppfriskande.. dock så börjar reklamen till höger gå mig på nerverna, sidan är inte lika bred som den var innan vilken lämnar stor vit yta till höger.

Sen så irriterar jag mig på "Läs mer" knapen väldigt störigt, en av anledningarna jag inte orkar läsa nyheterna på nordichardware är just denna extra klicken jag vill kunna läsa alla nyheter utan att klicka på läs mer på 20st nyheter sen backa för att gå till nästa, hoppas ni fixxar dessa "problem".

Bortsett från detta ser det helt underbart ut, bra jobbat!

Sidan är bredare än den var innan, en hel del tom. Nyhetssidan är inte färdig, det finns mycket arbete kvar och vi vet ungefär om vilka funktioner som det frågas om, vi kommer även öppna ett feedback formulär efter en period och ta emot feedback, synpunkter, förslag på vad som önskas och saknas.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Sidan är bredare än den var innan, en hel del tom. Nyhetssidan är inte färdig, det finns mycket arbete kvar och vi vet ungefär om vilka funktioner som det frågas om, vi kommer även öppna ett feedback formulär efter en period och ta emot feedback, synpunkter, förslag på vad som önskas och saknas.

Kollat nått på mitt förslag? alltså http://upload.bogg.org/files/swec_forslag.jpg

Jag (och många andra jag frågat) tycker att detta skulle se betydligt bättre ut, och egentligen mer logisk placering än just nu...

Menmen, ni har fått mitt förslag redan nu (orkar inte vänta på feedback-formulär)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Sidan är bredare än den var innan, en hel del tom. Nyhetssidan är inte färdig, det finns mycket arbete kvar och vi vet ungefär om vilka funktioner som det frågas om, vi kommer även öppna ett feedback formulär efter en period och ta emot feedback, synpunkter, förslag på vad som önskas och saknas.

Hmm nu när du sa det, tog och jämnförde en gammal bild på den gammla designen och nya verkar skilja en bit... känslan att den är mindre kanske beror på den stora vita ytan till höger förut var lite mer diskret och smälte in bland nyheterna.

Edit: Vet inte om någon har tagit upp detta, hur blir det med "multicitat" funktionen?.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Skitfint blev det! Bra jobbat!

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Som RoleX irriterar mig "Läs Mer" knappen mig något enormt, men det faktum att man måste trycka två länkar för att komma till diskussionerna är outhärdligt.

Som Edin säger är jag säker på att ni kommer att förbättra det, men man kan ju aldrig vara säker på att ni tänker på samma sak som jag. En snabblänk till tillhörande diskussion skulle vara ovärdeligt tills ni har fixat färdigt.

Jag håller även med om boggs förslag.

Edit: Och "spara ändringar"-knappen i redigeringsmenyn är för långt åt höger, den borde vara i vertikal nivå med själva rutan.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Kollat nått på mitt förslag? alltså http://upload.bogg.org/files/swec_forslag.jpg

Jag (och många andra jag frågat) tycker att detta skulle se betydligt bättre ut, och egentligen mer logisk placering än just nu...

Menmen, ni har fått mitt förslag redan nu (orkar inte vänta på feedback-formulär)

Självklart har alla olika åsikter om hur det bör se ut, och vi har fått in ditt förslag så det är inte glömt. Vore dessutom ett jättebra förslag om man ska blocka annonsen högst upp ;-).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med om läs mer knappen. Men jag förutsätter att diskutera-knappen kommer på förstasidan också och då kan man ju bara tabba upp diskutera-sidan i en tabb och läsa nyheten där.

Men det förutsätter också att bilder och sånt som finns i läs mer även finns i diskutera-versionen, vilket det inte gör nu.

Aaaaaj, såg nu att de nya nyheterna bara innehåller "Läs nyheten: xxxxxxxxxxx". Hoppas det är temporärt för kan inte tänka mig en enda anledning till varför man skulle villja ha det så, men massor att inte ha det.
Själv anser jag att diskutera-versionen ska vara identisk med läs mer. Om man nu verkligen måste ha en läs mer alls. Däremot verkar nyheterna bli rätt långa så jag förstår tanken bakom det hela (även om jag inte håller med om resultatet).
Beror väl dels på radhöjden, dels på bredden som jag inbillar mig är mindre på nya layouten (jusst för nyhetsdelen) samt att de nya nyheterna verkar längre än genomsittet också

Designmässigt så har jag inget att klaga på, vet inte varför men den nya ger ett mycket bättre intryck på mig än den förra
Trotts att det faktiskt är en del reklam (såg dem inte förrns anda påpekade det adblocken i hjärnan fungerar kanon ).

Däremot så är inte sweclockers-loggan länkad till startsidan vilket stör mig lite men det kommer nog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Självklart har alla olika åsikter om hur det bör se ut, och vi har fått in ditt förslag så det är inte glömt. Vore dessutom ett jättebra förslag om man ska blocka annonsen högst upp ;-).

Visst är det det.. + att jag tycker att det ser skumt ut just nu

(Du kan väl inte hindra oss kära blockare som vill ha det så fint?, sen kan jag nog trixza bort den där "inloggad som" om det är så också, så det är inte BARA där skon klämmer)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Är glad att ni inte la tillbaka ÖÄ, ännu. Dock så är det så att ja inte är riktigt överens med nya designen. I mitten av alltihopa är nu reklamen. Något som jag inte inte är helt bekväm i. Kör med upplösningen 1280X1024 och detta är väl ganska vanligt men nu verkar det inte riktigt som det bästa för denna sida. Det känns dessutom lite som att ni använt er av en högre upplösning för att det skall verka som om ni skriver mer än vad ni gör. Obekvämt, i och med att ni skriver mycket ändå. Annars så måste jag säga att era färgval å liknande är ganska trevliga. Känns alltid fräsht med nått nytt.

Vad skall vi föresten referera till för tid nu då? De riktiga veteranerna pratar om "den blå SweC" tiden, vad kallas den som just passerat? Jag vill också trycka ned på folk å tala om för dom att de inte varit med på den gamla goda tiden.

Permalänk
Medlem

gillar verkligen den nya sidan

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Discokungen

Älskade också nya nyhetssidan

(ja jag har tråkigt )

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ha samma sak som i forumet så att man kan välja utfyllt eller liten i nyheter?

Känns liiiite jobbigt att läsa på en 1680x1050 skärm.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk

Känns som att sidan bara är ombygd för att mer reklam ska få plats...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
Känns som att sidan bara är ombygd för att mer reklam ska få plats...

Verkar så tyvärr, snart ser man ingen skillnad på Swec och NH.

Om man vill slippa reklamen så kan man alltid blocka www.sweclockers.com/admin/phpadsnew i brandväggen.
Det är ju ingen som kan tvinga dig att se reklam för att få besöka sweclockers.

pic1
pic2
pic3

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Verkar så tyvärr, snart ser man ingen skillnad på Swec och NH.

Om man vill slippa reklamen så kan man alltid blocka www.sweclockers.com/admin/phpadsnew i brandväggen.
Det är ju ingen som kan tvinga dig att se reklam för att få besöka sweclockers.

pic1
pic2
pic3

Ser ju ingen vidare ut med en massa tomt outnyttjat utrymme tycker jag!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Nej designen är sämre än förra enligt mig. För det första är färgerna ganska tråkiga inte lika roliga liksom. Sen så ser man färre trådar utan att scrolla ner, sen stör reklamen ganska mycket och man kan inte byta forumtema. Förstår inte varför ni bytte till detta tema.

Jämför:

Vilken är bäst?

Den förra är mer possitiv!

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, den nya designen slösar nåt sanslöst med utrymmet.
Om ni vill visa så mycket reklam så gör det på bredden istället för på höjden.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Hej alla glada Swecare, jag jobbar med försäljningen av denna hemska reklam som ni referar till i ett antal inlägg. Utan reklam kommer Sweclockers aldrig att kunna utvecklas eller bli bättre. Det är den inkomstkälla som gör att ni alla kan frodas och ha trevligt i forumet, läsa våra nyheter m.m

Om ni tar en riktig titt på den gamla designen vs den nya så kommer ni att bli svårt förvånade när ni märker att det inte alls är mer reklam i denna design.

Förstasidan bestod förut av antingen 2 st 468x60 banners i anslutning till Swec loggan eller en styck 468x120. Idag har vi en banner som ligger i topp som är 90 hög..Dvs 30 px mindre på höjden.. Bredden är dock större, men påverkar inte innehållet på sajten.

Till höger hade vi förut en 120x600, en 140 x 600 och en 120x300 mfl. Idag lite större annonser men också bättre placerade, inte lika ihopklumpade och enligt mig mycket mer smakfullt. Det är också svårt att se helheten idag då allt inte är släppt ännu. Men som Arne Hägerfors hade sagt, det kommer mera...
I forumet fann ni i toppen en 728x90 precis som idag. Samt en 728x90 och en 468x60 i botten. Idag är dessa flyttade till högerkanten och har ett annat format..

Men som ni ser har egentligen inte antalet annonser ökat på något sätt. Dem har växt en aning och fått nya positioner. Att ni uppfattar dem som fler får mig genast att tro att ni blivit så vana vid de tidigare placeringarna att ni helt enkelt inte lagt märke till dem på slutet..

Den nya designen har inte på något sätt skapats för att vi skall kunna ha mer reklam. Det hade vi kunnat ha tidigare också om vi så önskat. Detta är ett steg i en lång ny utveckling av Sweclockers som förhoppningsvis skall gagna er alla på flera positiva sätt. Den gamla designen hade trots allt hängt med lite väl länge och bromsade en ny möjlig utveckling för oss.

Som Edin tidigare har skrivit så kommer det att komma en Feedback del snart och fler avdelningar kommer att presenteras.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Låter bra, men en sak ni borde göra är så att man kan se ändrad titel där man ser alla trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Hej alla glada Swecare, jag jobbar med försäljningen av denna hemska reklam som ni referar till i ett antal inlägg. Utan reklam kommer Sweclockers aldrig att kunna utvecklas eller bli bättre. Det är den inkomstkälla som gör att ni alla kan frodas och ha trevligt i forumet, läsa våra nyheter m.m

Om ni tar en riktig titt på den gamla designen vs den nya så kommer ni att bli svårt förvånade när ni märker att det inte alls är mer reklam i denna design.

Förstasidan bestod förut av antingen 2 st 468x60 banners i anslutning till Swec loggan eller en styck 468x120. Idag har vi en banner som ligger i topp som är 90 hög..Dvs 30 px mindre på höjden.. Bredden är dock större, men påverkar inte innehållet på sajten.

Till höger hade vi förut en 120x600, en 140 x 600 och en 120x300 mfl. Idag lite större annonser men också bättre placerade, inte lika ihopklumpade och enligt mig mycket mer smakfullt. Det är också svårt att se helheten idag då allt inte är släppt ännu. Men som Arne Hägerfors hade sagt, det kommer mera...
I forumet fann ni i toppen en 728x90 precis som idag. Samt en 728x90 och en 468x60 i botten. Idag är dessa flyttade till högerkanten och har ett annat format..

Men som ni ser har egentligen inte antalet annonser ökat på något sätt. Dem har växt en aning och fått nya positioner. Att ni uppfattar dem som fler får mig genast att tro att ni blivit så vana vid de tidigare placeringarna att ni helt enkelt inte lagt märke till dem på slutet..

Den nya designen har inte på något sätt skapats för att vi skall kunna ha mer reklam. Det hade vi kunnat ha tidigare också om vi så önskat. Detta är ett steg i en lång ny utveckling av Sweclockers som förhoppningsvis skall gagna er alla på flera positiva sätt. Den gamla designen hade trots allt hängt med lite väl länge och bromsade en ny möjlig utveckling för oss.

Som Edin tidigare har skrivit så kommer det att komma en Feedback del snart och fler avdelningar kommer att presenteras.

Precis som jag sa tidigare så är det många stör sig på att reklamen till höger i tex forumet, förut fanns den ej där och forumet var bredare, men nu har laggt in en reklam där och minskat på forumsberedden. Och det är ju som du säger att ni flyttat reklamen längst ner på forumet och laggt den på högersida... det är just där skon klämmer :), för mig är reklam inget problem så länge den inte förstör eller tar upp större delar av själva hemsidan.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

ÖÖÖ liksom är det bara jag som ser jätte pilar (firefox)
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=4065...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Kollat nått på mitt förslag? alltså http://upload.bogg.org/files/swec_forslag.jpg

Jag (och många andra jag frågat) tycker att detta skulle se betydligt bättre ut, och egentligen mer logisk placering än just nu...

Menmen, ni har fått mitt förslag redan nu (orkar inte vänta på feedback-formulär)

Jag skulle nog hellre velat se "inloggad som"-prylarna höger om "Sök i forum"-knappen, alternativt höger om Swec-loggan.

Permalänk
Medlem

Jag ser också gärna att "läs mer" försvinner, det ska vara enkelt att läsa alla nyheter.

Peter Eriksson, jag ser också gigantiska pilar (Opera).

Skulle gärna sett att det var större skillnad mellan två forumsinlägg som är precis över och under varandra, samt att bakgrundsfärgen skulle skilja sig mer. Nu känns allt som en enda stor grå massa.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter Eriksson
ÖÖÖ liksom är det bara jag som ser jätte pilar (firefox)
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=4065...

Alla bilder får förtillfället en bestämd storlek. Det kommer att ändras efter hand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Precis som jag sa tidigare så är det många stör sig på att reklamen till höger i tex forumet, förut fanns den ej där och forumet var bredare, men nu har laggt in en reklam där och minskat på forumsberedden. Och det är ju som du säger att ni flyttat reklamen längst ner på forumet och laggt den på högersida... det är just där skon klämmer :), för mig är reklam inget problem så länge den inte förstör eller tar upp större delar av själva hemsidan.

Håller med, man måste kunna lägga denna reklam ovanför eller under själva forumet. Det är mycket irriterande om man har en upplösning på exempelvis 1024x768, men också jobbigt på en 1920x1200 skärm.

Slösa inte med våra värdefulla bildpunkter! Det är SMARTARE att kunna utnyttja hela den tillgängliga bredden på skärmen.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]