Trött på att vänta på 7900gt, ska jag ta annat? Finns det bättre?

Permalänk
Medlem

Trött på att vänta på 7900gt, ska jag ta annat? Finns det bättre?

Beställde ett ASUS GeForce 7900gt för ett tag sedan och det har fortfarande inte kommit och jag orkar snart inte vänta mer.

Så jag funderar på att beställa från något annat ställe och kanske annat märke, vilket märke då isåfall?

Eller så kanske jag köper ett helt annat kort, vilket kan ni rekomendera?

Hittade den här http://komplett.se/k/ki.asp?sku=320348&cks=WYO den verkar ju för bra för att vara sann, vad tror ni?

Kortet ska ju såklart då kosta runt 3000kr

Permalänk

Det du länkade till är lite bättre i spel än 7900gt och speciellt i höga upplösningar och aa´, hdr etc.

Jag ska köpa ett kort själv idag och jag vet inte riktigt vad man ska välja?

Permalänk
Medlem

Jo jag såg det, men vet du om det finns någon butik i stockholm någonstans där man kan köpa över disk? Vill ha kortet gärna idag, eller snart iallafall.

Permalänk

Jag vet inte eftersom jag bor i Östersund. Men om du köper ddet i affär så får du inte priset 2999:- precis.

Permalänk
Medlem

Nä kanske inte men tänk på att det tillkommer frakt

Permalänk

Du kan ta X1800XT om du vill. Men va beredd på att kortet kommer vara mycket varmare, att CCC är väldigt bugig och om du har en nätagg under 400W så kommer du behöva köpa en starkare för att X1800XT drar dubbelt mycket ström som 7900GT.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Du kan ta X1800XT om du vill. Men va beredd på att kortet kommer vara mycket varmare, att CCC är väldigt bugig och om du har en nätagg under 400W så kommer du behöva köpa en starkare för att X1800XT drar dubbelt mycket ström som 7900GT.

Hehe jag vet att jag kan ta köpa vad jag vill och mitt agg är på 500w så det ska nog ordna sig men jag undrar mera VILKET jag ska välja?

Vad jag har förstått är att du tycker att jag borde ta ett 7900gt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Borde jag slå till på den?

Permalänk

Om du klockar en 7900 gt så får du mycket mer prestanda.

För mig blev det ett 7900gt och ska senare idag beställa!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Vad jag har förstått är att du tycker att jag borde ta ett 7900gt?

Jag rekommenderar 7900GT eftersom GT fördelar överväger XT's, men det är upp till dig att avgöra vad du vill ha för kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe jo jag vet men nu frågar jag faktist ^^

Men av någon anledning så är jag messt sugen på ett 7900gt.

Permalänk
Citat:

snacka inte när du inte vet nått.

Permalänk
Medlem

7900 finns väl inne nu lite varstans eller?

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homosapiens
snacka inte när du inte vet nått.

Nu får du förklara?!
Det som jag säger är fakta och allmänt kännt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det är fortfarande knepigt att få tag på 7900GT alltså.

Jag skulle nog säga att det är värt att vänta på ett 7900GT, men det där är ju som sagt en smaksak. Bryr man sig inte om den extrema strömförbrukningen (=värmeutvecklingen) på ATis kort och inte planerar att köra Linux (de två anledningarna som fick mig att välja 7900GT) så kanske ATi-korten är ett alternativ.

edit: Det finns ett par 7900GT i lager hos Datorbutiken t.ex. Dock inte de allra billigaste, men ett fabriksklockat kort kanske kan vara värt lite mer pengar? Hellre det än ett kort som drar mer än dubbelt så mycket ström imho.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Nu får du förklara?!
Det som jag säger är fakta och allmänt kännt.

varför skulle inte ett 400watts nätaggregat klara x1800xt?

Permalänk
Citat:

varför skulle inte ett 400watts nätaggregat klara x1800xt?

Det beror på märket och kvalite på nätagget. Plus att ATI själva rekomenderar att man använder nätaggregat över 450W med deras high-end kort.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det beror på märket och kvalite på nätagget. Plus att ATI själva rekomenderar att man använder nätaggregat över 450W med deras high-end kort.

haha OHJa, står klart o tydligt på kartongen "350 watt or greater power supply recommended"

Permalänk
Medlem

Tja jag har nu beställt både ett Asus 7900gt och ett Asus 7900gt TOP för att om inte TOP kortet kommer på aslänge så kan jag fortfarande köpa 7900gt :D.

Drömmen är ju ett 7900GTX men det har jag inte råd med .

Men jag kör på 7900gt TOP men då måste jag vänta tills typ den 18de :´(

*Suck* Hela datorn står här och är fin och ny och helt oskuld och så kan jag inte använda den >.<

Kanske borde stoppa in det där hundra år gammla pci kortet som jag har bara för att få starta datorn, men det är ju inte samma sak.

Permalänk
Citat:

haha OHJa, står klart o tydligt på kartongen "350 watt or greater power supply recommended"

Ber om ursäkt. 450W är för 1900XT/XTX, men XT/XTX drar runt 20W mer än X1800XT. Kan det verkligen skilja sig 100W som rekommendation för nätagg när mellanskillnaden i strömförbrukning mellan kortet är runt 20W? Det går helt enkelt inte ihop.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ber om ursäkt. 450W är för 1900XT/XTX, men XT/XTX drar runt 20W mer än X1800XT. Kan det verkligen skilja sig 100W som rekommendation för nätagg när mellanskillnaden i strömförbrukning mellan kortet är runt 20W? Det går helt enkelt inte ihop.

Ja det måste det ju göra eftersom homosapiens kör med ett 400W.

Permalänk

om du inte orkar vänta längre så kan man ju gå in på komplett.se o beställa det... finns inne nu

Visa signatur

OverClockers Never Die, They ReBoot.

Permalänk
Medlem

Alright det kan jag göra, men vilket märke ska jag ta då?

Permalänk
Medlem

Vänta på GeForce

Permalänk
Medlem

Ja det är ju det jag gör men det jag väntar på är ett ASUS GeForce 7900Gt TOP.
Vilket kanske är positivt på nå vänster för att jag har ett ASUS moderkort.

Men annars så kanske man skulle beställa något från komplett, men då finns inte ASUS inne utan jag måste ta något annat märke, vilket isåfall?

Permalänk
Medlem

ta det som är billigast

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Precis, ta det som är billigast. Finns ingen anledning att välja just ett Asus-kort imho, speciellt inte av anledningen att du har ett moderkort från dem. Det spelar helt enkelt ingen roll alls.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

trevligt.

Men man får faktist med spelet king kong till asus kort och det spelar faktist roll (absolut inte )

EDIT: Får nästan lusst att köpa den här http://www.webhallen.com/prod.php?id=57914 bara för att få den direkt.
Men det är typ fett slöseri på pengar.

Nej det ska jag inte göra men vad säjs om detta då?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318608

Permalänk

Köp det sista du nämde xfx. Har oxå beställt just det kortet.