nån som har fått mutt att lira bra som browser mot gmail?

Permalänk

nån som har fått mutt att lira bra som browser mot gmail?

Hej,
undrar bara om det är nån som har fått mutt att funka bra med gmail utan att köra fetchmail el. liknande.
Har problem, och jag vet inte om det beror på att jag har felkonfigurerat nånstans eller om det beror på att gmail har en "ganska" funkig implementation av POP3.
Så ropa till om du har ett sånthär system som funkar bra i dag.

Permalänk
Medlem

gmail använder ju ssl-inloggning, så du måste ju fixa att det är inställt för ssl också

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Naej jag kommer in alltså, det är inga problem. Kruxet är att mail som jag har läst, tenderar att inte synas på popservern nästa gång jag loggar in. Till skillnad från med andra popklienter.

Permalänk
Medlem

Det finns en inställning på gmail som gör att dina mail ligger kvar på gmails servrar. Testa det, bara en vild chansning då jag själv kör fetchmail och inte mutt.

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk

Jo, den inställningen är tyvärr satt som den ska (typ lämna posten på gmail-kontot även efter att den är läst).
Och som sagt, om jag kollar posten i thunderbird exempelvis så kan jag browsa dessa mail, som inte längre syns i mutt. Efter att jag läst dem i mutt en gång, gått ur programmet och gått in igen.
Hajjar nada.