Permalänk
Hedersmedlem

Flatout

Har precis fått tag i detta spel. Underbar grafik som nästan inte tar något av datorn, grafikmotorn måste vara bra kodat.

Dock så kanske de sista orden var lite att ta i då det krashar lite titt som tätt. Det verkar vara grafiken som är problemet. Mitt i ett spel så låser sig grafiken men musiken forsätter som vanligt (dock inte motorljud osv, spelet har låst sig), man kan stänga av genom ALT+F4 men man kommer till ett desktop i 640x480 (spelar i 1024x768) och man kan inte ställa tillbaks till normal upplösning.

Någon som vet något?
Jag kör V1.1 och sitter på

2000+
Geforce ti4200
1x512

Permalänk
Medlem

Det är nog ditt grafikkort som är lite för tunt så det kraschar när det inte orkar längre.

Flatout var kul som fan ett tag. Men det föll på att onlineläget var så otroligt svårt att få att funka. Hur svårt ska det vara egentligen?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ja som sagt det är nog grafikkortet, tittade mest in här för att berätta att det kommer en 2:a.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

jag kör också flatout men det ä rju helt omöjligt, har köpt motorn för 4000 men har inte unlockat bra bromsar/däck nog!

Permalänk
Hedersmedlem

Spel krashar inte för att grafikkortet inte orkar med. Som jag sa så flyter det perfekt när det väl funkar körde en snabb fraps och den visade 70fps.

Någon som har en mer rimlig förklaring?

Permalänk
Medlem

När kommer 2:an?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
När kommer 2:an?

Har för mig att jag hört nåt om innan nyår. Men jag vet inte säkert.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Här står det 30 juni

Produktsida

Permalänk
Medlem

Bland det roligaste jag spelat, tycker det är så underbart med "ragdoll" effekten. Hade inga problem att köra det, alltså inga krascher mm.
Härligt att en tvåa kommer.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Spel krashar inte för att grafikkortet inte orkar med. Som jag sa så flyter det perfekt när det väl funkar körde en snabb fraps och den visade 70fps.

Någon som har en mer rimlig förklaring?

Jag tycker det låter som om "gpu recover" går in, och det är därför spelet låser sig? Annars känns det som någon annan drivrutin som strular, testat att uppdatera alla?

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk

Håller med Flatout är riktigt kul, dock så hänger det sig för mig ibland oxå. Men det beror nog på att jag kör program i bakgrunden och att jag bara har 256 mb i ram för tillfället.

SAVE: När kommer 2:an?

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Jag tycker det låter som om "gpu recover" går in, och det är därför spelet låser sig? Annars känns det som någon annan drivrutin som strular, testat att uppdatera alla?

Jag gissade på drivrutiner också, så jag laddade ner alla de nyaste till grafikkortet och chipset drivisarna. Det är något med grafikkortet helt klart då upplösningen ändras osv i windows efter en krash. Det är något speciellt med just Flatout eftersom jag inte har några som helst problem i andra spel.

Jag kollade även tempen fysiskt (har inte sensor i grafikkortet) och visst blir flänsen lite varm men inte alls farligt, inte ens i närheten av vad chipsetet är.

Har du lust att förklara "gpu recover" jag tror inte att jag har någon sån funktion även om kanske nyare kort+drivrutiner stödjer det.

Permalänk
Medlem

Det har sagts lite olika datum.
2006-05-26 (imorgon) http://www.fz.se/spel/?id=1463
2006-07-11 http://www.gamershell.com/search/index.html?q=flatout+2&x=0&y...
2006-06-30 http://www.empireinteractive.com/games/product.asp?PID=19D13D...

Så det kommer antagligen ganska snart i alla fall.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

det är ju näst intill omöjligt att vinna race.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divine Intervent
det är ju näst intill omöjligt att vinna race.

Kämpa hårdare, eller tanka min save.

Om allt bara är jobbigt, kör en snabb bil och kör brons-loppen och sikta in dig på en av de små pepper-motståndarna och gör allt du kan för att krocka ut honom och stuff, brukade jag göra när jag vunnit spelet iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Jag gissade på drivrutiner också, så jag laddade ner alla de nyaste till grafikkortet och chipset drivisarna. Det är något med grafikkortet helt klart då upplösningen ändras osv i windows efter en krash. Det är något speciellt med just Flatout eftersom jag inte har några som helst problem i andra spel.

Jag kollade även tempen fysiskt (har inte sensor i grafikkortet) och visst blir flänsen lite varm men inte alls farligt, inte ens i närheten av vad chipsetet är.

Har du lust att förklara "gpu recover" jag tror inte att jag har någon sån funktion även om kanske nyare kort+drivrutiner stödjer det.

Jag är ingen expert inom området men jag har för mej att det funkar så att grafikkortet självt känner av om det på något sätt låst sej (pga för hög temperatur el. dyl.) och då "bootar" om sig, och om allt går som det ska så kan kortet fortsätta där det var. Det fungerar inte alltid dock, jag hade stora problem med det när jag körde ett ati 9500, spel låste sej och krånglade mest hela tiden när jag hade det aktiverat, men fungerade utmärkt med funktionen avstängd.
Jag är inte säker på om gf4-serien har funktionen, men det kan ju vara värt att kolla upp iaf.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Första (?) recensionen av Flatout 2 på gamereactor.se

Verkar vara bra

Permalänk

Hehe, ansiktet på sina motståndare i högerhörn får tankarna att gå tillbaka till det gamla spelet Stunts