Letar efter ultraportabel - World of warcraft

Permalänk
Medlem

Letar efter ultraportabel - World of warcraft

Med ultraportabel menar jag 12" bildskärm, widescreen skulle vara ett plus. Max 2kg!

Vad behövs egentligen för att spela WoW? Jag lirar nu på en stationär burk med följande komponenter:

Amd xp 2000+
768mb ram
radeon 9250 (som dessutom är fabriks nedklockat)

Det fungerar iaf jättebra till och med i 40manna instancer och ända så suger juh mitt grafikkort ganska hårt (motsvarar väll ett mx440).

WoW är i stort sett det enda spelet jag lirar som tur är (då det inte är prestanda krävande alls). I övrigt kollar jag mest på filmer å surfar. Flytar runt datorn en hel del men har alltid tillgång till el-uttag.

Nån som kan rekomendera en liten laptop som klarar av WoW laggfritt på lägsta grafikinställningar (förutom upplösning som ska vara samma som rekomenderat på bildskärmen)?
Minimikrav:

12" bildskärm (helst widescreen)
512mb ram (ska gå att uppgradera till minst 1gb)
60-80gb hdd (5200rpm helst)
Dvd behöver ej vara intern, men det spelar inte så stor roll om den är det.
Tv-out, trådlöst nätverk och bluetooth måste finnas.
Hyfsad byggkvalitet (acer går fetbort)

Grafikkort: Här vet jag juh inte, nån som kan förklara vad som behövs?
fungerar det där intel 915 till wow?

prisklassen runt 12k.

Permalänk
Medlem

Om du klarar dig på ett 9250 och tycker att grafiken är spelbar så lär en laptop med det inbygda TI Radeon Xpress 200M med dedikerat minne nog vara ett lyft Så allt över det är juh garanterat spelbart, sen om du ska köra på en 12" skärm så får du juh ha i beaktning att du inte behöver ha lika hög upplösning, så då blir det blir juh inte lika krävande för graffekortet heller ^^

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10201

Välj bort windows så blir det runt 10tusen - väldigt prisvärt.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

har beställt en LG TX som borde komma nästa vecka. Förhoppningen är att den klarar wow. Återkommer efter test

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010092655

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

en ibook skulle ju passa perfekt till dig?
-12" skärm
-6h batteritid
-Radeon 9550 32mb
dock så väger den 2,2 kg har jag för mig, Men det spelar väll ingen roll?

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
en ibook skulle ju passa perfekt till dig?
-12" skärm
-6h batteritid
-Radeon 9550 32mb
dock så väger den 2,2 kg har jag för mig, Men det spelar väll ingen roll?

Jag vill inte påstå att du har direkt fel, eller att jag har helt rätt., men jag har för mig jag såg ett prestandatest som visade att just WoW var sämre kodat för OSX. visst han kan köra med XP på den burken med numer, men ville ändå nämna detta. Sen skulle jag inte vilja rekommendera radeon 9550 för wow.

*edit* prestandaskillnaden låg runt 50% av prestandan i OSX mot i WinXP på samma burk med bootcamp.

Permalänk
Medlem

du kan inte köra win på en Ibook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipop
du kan inte köra win på en Ibook

är jag helt snurrig nu men jag har för mig att dom har gjort så det går nu mera

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem

Men eftersom Wow inte behöver Windows funkar de väll ändå, Och ändå han letar efter en ULTRAPORTABEL, Hittar du en Ultraportabel med ej integrrad grafik under hans budget du, 9550 är mkt bättre än ett inbyggt.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

är du så säker på att 9550mobility i mac osX är så mycket bättre än en intelkrets i win?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
är jag helt snurrig nu men jag har för mig att dom har gjort så det går nu mera

Du tänker nog på macbook pro som har intelprocessor, iBooken kör i nuläget fortfarande en G4, därav inget xp.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Hmm, tack för alla tips om modeller ska kolla upp samtliga och se om nån passar mig. Har även hört att del snart kommer släppa en 12" med dedicerat grafikkort.

Någon som har en såndär ibook och fått wow spelbart? Gillar verkligen design osv på mac så skulle inte ha något emot att byta över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez
Hmm, tack för alla tips om modeller ska kolla upp samtliga och se om nån passar mig. Har även hört att del snart kommer släppa en 12" med dedicerat grafikkort.

Någon som har en såndär ibook och fått wow spelbart? Gillar verkligen design osv på mac så skulle inte ha något emot att byta över.

Jag har haft en iBook 1.25GHz, den var wow mindre spelbart på låg på runt 15fps i genomsnitt med allt på minimum. Nu finns förvisso nyare processorer på iBooken, men betvivlar att den tar sig över 25fps.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

har fått och testat LG TX nu och kan säga det fungerar bra. Har inte kört någon riktig raid än men den klarar ironforge under högtid med folk som leker med sina AOE.
tänkte skriva ihop ett mini Recension på datorn och posta senare.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på den där LG TX och den ser ruggigt intressant ut!

Synd bara att det inte fanns någon tv-out. :/ Men blir antagligen en sån efter sommaren då man sparat ihop lite extra.

Ser fram emot din "mini recention"!

Oh, hörde något om att dell släpper en liknande modell snart, kanske värt å kolla den med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus
har fått och testat LG TX nu och kan säga det fungerar bra. Har inte kört någon riktig raid än men den klarar ironforge under högtid med folk som leker med sina AOE.
tänkte skriva ihop ett mini Recension på datorn och posta senare.

Tråkigt att detta verkar runnit ut i sanden då datorn är otroligt intressant.

Permalänk
Medlem

Vore ju extremt gött om de kunde släppa en liknade med dualcore prolle. Då skulle den bli perfa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bagheera
Vore ju extremt gött om de kunde släppa en liknade med dualcore prolle. Då skulle den bli perfa.

Absolut, en ultraportabel med core-duo och ett vanligt grafikkort vore rena drömmen. De får gärna öka vikten med ett par hundra gram, bara den innehåller dessa två egenskaper.

Permalänk
Medlem

det verkar som att dell kommer att besvara våra drömmar nu till månadskiftet, specen säger 7400GO 256Mb, core duo, 12" skärm och ett pris på 17k!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipop
det verkar som att dell kommer att besvara våra drömmar nu till månadskiftet, specen säger 7400GO 256Mb, core duo, 12" skärm och ett pris på 17k!

varifrån får du den här informationen?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Undrar jag med, har kollat runt på Dell´s hemsida mwn inte hittat något om den bärbar varaianten

Permalänk
Medlem

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=149070

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=153675

ni måste vara medlemm för att se bilderna, specen fanns även uppe på svenska dell tidigare men är nu borttagna.