World of warcraft Problem

Permalänk

World of warcraft Problem

Tjena. Jag lånade WoW Av en polare och installerade det och det gick bra.Så när mitt 60 dagars kort kom så skulle jag fixa accountet och allt men när vi skulle fixa det så funkade det ej för att det var samma kod som min polare hade använt och jag undrar är det den koden som man får med när man köper WoW eller är det koden på 60 dagars kortet?Provade med det men det funkade inte heller så vad ska man göra för att få det att funka???

Visa signatur

[CPU:Amd Sempron 2800+][Minnen:2x512Mb Corsair][Graffe:XFX geforce 6800Ultra 450/1250/][Moderkort:Asus K8N][Hd 100Gig][Agg:Bzerk 500W][Chassi:NZXT Nemesis]CPU Kylare:Artic Cooling Freezer 64 Pro]

Permalänk

Har du köpt spelet? För man måste köpa spelet för att 60 dagars kortet ska gälla.
Att låna spelet fungerar bara om du kör med trialen i 10 dagar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Nej jag lånade det så du menar altså att jag måste köpa Spelet för att det ska funka då?

Visa signatur

[CPU:Amd Sempron 2800+][Minnen:2x512Mb Corsair][Graffe:XFX geforce 6800Ultra 450/1250/][Moderkort:Asus K8N][Hd 100Gig][Agg:Bzerk 500W][Chassi:NZXT Nemesis]CPU Kylare:Artic Cooling Freezer 64 Pro]

Permalänk
Medlem

Ja du måste köpa spelet

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Herregud vad tänker folk med :S

Permalänk
Medlem

klart du måste köpa det. Varför tror du annars de säljer det.. Visst dom borde ju kunna ge bort det gratis eftersom man betalar per månad men så är det inte!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det är det som är så illa med wow i mina ögon.
Man pröjsar ca 340 spänn för ett spel, ca 300 spänn för en expansion och sen måste man pröjsa ca 250 spänn för att få spela i 60 dagar...
För att spela ett år måste man köpa 6 game time cards. För slutpriset 1500kr.

2100 spänn för att få ut allt av spelet...
Blizzard hade kunnat ge bort spelen och ändå tjäna på det efter att man räknat bort deras, emellanåt bristfälliga servrar, hyra och el.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

När vi ändå håller på här så passar jag på att fråga när galleriet kommer tillbaks??

Visa signatur

[CPU:Amd Sempron 2800+][Minnen:2x512Mb Corsair][Graffe:XFX geforce 6800Ultra 450/1250/][Moderkort:Asus K8N][Hd 100Gig][Agg:Bzerk 500W][Chassi:NZXT Nemesis]CPU Kylare:Artic Cooling Freezer 64 Pro]

Permalänk

"För att spela ett år måste man köpa 6 game time cards. För slutpriset 1500kr
2100 spänn för att få ut allt av spelet..."

eehh...varför köpa 6 game time codes? Betala Wire transfer så kostar det 78kr/månad.

Plus att du inte MÅSTE köpa expansionen "Burning Crusade"

Så det blir 340+(78 x 12) = 1276kr

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - ASUS ROG Ryujin II 240 - Gigabyte 32" AORUS OLED 4K 240 Hz DP 2.1 -

Permalänk

Som att 1276 spänn för ett spel skulle va billigt

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

ja klart att du måste köpa spelet
du måste knappa in cd-keyn som ligger i paketet för att ditt account ska gälla som vanligt, men det är samma acc som du spelade på under din 10-dagars period, så dina gubbar är kvar.

Men som sagt, köp spelet, hitta cd-keyn, gå in på www.wow-europe.com och tryck på manage account, skriv in ditt lösenord etc och tryck sedan på "confirm cd-key" lr ngt liknande, kommer inte riktigt ihåg.

sen kommer du få 30 dagar gratis så du kan vänta lite med ditt gamecard, eller fyll på det direkt så du har 90 dagar..

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Som att 1276 spänn för ett spel skulle va billigt

Wow är ett sk mmorpg-spel (vilket vi nog konstaterat), mmorpg kostar att drifta och månadsavgiften är vad som betalar denna kostnad och fortsatta utvecklning (patcher).

Mmorpg-spel har en sak som vanliga enkonstnadsspel inte har, ett spelsätt som aldrig tar slut och således kan spelas nästan hur länge som helst. Det är inte ovanligt att ett mmorpg spelas i två-tre år av de som fastnar. För att säkerställa att spelet existerar så länge så tar man ut en månadsavgift som ovan nämnt bidrar till att spelet finns kvar.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Bah, har spelat Full Throttle i 6år nu och behövde bara betala 79kr för spelet, fortfarande lika roligt men då rakt inte behöver jag betala nån månadsavgift, för mig är det samma sak

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk

Tycker inte det är så jävla farligt dyrt o spela wow om ni tänker efter!! Ni kan ju inte säga att "ATT SPELA ETT ÅR KOSTAR ÖVER 1000 SPÄNN"! Hur länge är inte ett år? Kan man inte tjäna ihop över 1000 spänn (Tror tillochmed 12åringar får mer i veckopeng) så är det ju något fel! Man betalar för kvalité!

Micke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divine Intervent
Tycker inte det är så jävla farligt dyrt o spela wow om ni tänker efter!! Ni kan ju inte säga att "ATT SPELA ETT ÅR KOSTAR ÖVER 1000 SPÄNN"! Hur länge är inte ett år? Kan man inte tjäna ihop över 1000 spänn (Tror tillochmed 12åringar får mer i veckopeng) så är det ju något fel! Man betalar för kvalité!

Micke

bra sagt plus att dom tänk er om man spelar wow ett år så är iaf jag rättså upptagen med det spelet så jag knappt hinner köra något annat spel, alltså "slipper" jag köpa säg, 2-3 nya spel per år, 1 nytt spel ~ 500 kr 3 * 500 = 1500...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

inann warcraft har jag ALDRIG i mitt liv köpt ett spel, tycker det är slöseri med pengar (inga kommentarer tack!)....och jag lirar ändå bra mkt spel......kan bara säga att jag inte har något emot att punga ut en hundring....för på 1 månad, sitter man kanske runt 100 timmar med spelet...ungefär 3h om dan.....det är bra mkt lir för pengarna....skulle jag skjutit mig själv om jag hade varit tvungen att spela en "vanligt" spel i 100 timmar varje månad.....;)......men Warcraft ÄR Warcraft...

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower