Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Tips på "Slakta, slakta, och slakta mer"-spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divine Intervent
painkiller >> hur får man tag i det? har spelat ut max payne 1&2 , jävligt roliga spel och laddar hem crimsonland nu

Du kollar i en affär som har spel. Rekomenderar även expansionen som innehåller en del nya sköna vapen och en aning hetare grafik.

Gold-edition med både orginalet och expansionen finns på webhallen för endast 250 spänn.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=43473

Annars har du endast orginalet för knappa 80 spänn.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=18486

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

God of War! Snyggt, bra, billigt. Till ps2 dock!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tipsar om Flatout? är iofs ett bilspel men om de är nått spel man verkligen kan ha ihjälsin chaufför i så är de Flatout. T.ex; Man kan hoppa höjdhopp, ta full sats med bilen, braka upp för en ramp som vid sin topp har ett räcke som bilen stannar vid. Dock inte chaffisen. han flyger 110m norrut.

Sen finns de också längdhopp, dart, bowling som bygger på samma princip, fullt spett in i ett räcke.

EDIT: Oblivion, får du tag i ett svärd/yxa/klubba/kniv med bra procc så flyger gubben du slår på all världens väg. ganska kul att springa och agra nån varg, leta upp nått högt berg + stup, springa upp till toppen, slå på vargen och sedan njuta av utsikten

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

flatout har jag det är svårt, men kul.. crimsonland tog ju slut på 10 minuter

Permalänk
Medlem
Citat:

OFT: vad är ditt rec på höjdhoppet?

Visa signatur

Permalänk

cirkus 350.. höjdhoppet är ju det lättaste!

onT: ska kila förbi webhallen o köpa painkiller på vägen hem från skolan.. så skönt o ha wehallen precis bredvid skolan

Permalänk
Medlem

ohh god of war till ps2 är bara för grymm, riktig blodig, skön och skit snyggt

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem

Det har några år på nacken, men är jämra kul ändå: RUNE!!!

Apropå träffande av hagelsvärm, kulor mm: jag jagar och har skjutit rätt många kulor. Vid träff med hagelsvärm kommer målet, om det står ostadigt till att börja med kanske tappa balansen, men det gör jag som skytt också, då rekylen från en hagelbössa är kännbar om du är oförberedd. Står målet stadigt (och träffen är av sådan beskaffenhet) kommer den/det stå kvar, tills dess att skottverkan (chock, blodförlust osv) gör att man inte kan stå längre. Jag har skjutit flera djur som inte har markerat träff alls, utan bara stått kvar eller sprungit vidare som om inget hänt tills dess att blodförlusten och skadechocken tagit ut sin rätt. Med andra ord, och som påpekats, det är inte anslaget av kulorna som får målet att ramla omkull, det är verkan i vävnaderna. Tänk på den där Hannes eller vad han hette, som blev träffad då polisen försökte freda sig mot stenkastningen under göteborgskravallerna: han ryckte till då han blev träffad men troligen mer av chocken att bli skjuten än av anslagsenergi, sprang därifrån och segnade ner först då han sprungit runt hörnet.
Att säga "målen" om det man skjuter på kan verka hänsynslöst, och så skulle jag inte normalt sagt om det vilt jag jagar, men det kändes påkallat i denna diskussion för att det inte skulle kunna missförstås.
Det ger onekligen en lite annorlunda dimension till FPS om man har skjutit på levande varelser och sedan inte träffat rent från början. Det är erfarenheter man inte glömmer i en handvändning, och som ni kan förstå knappast i positiv bemärkelse.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tips på "Slakta, slakta, och slakta mer"-spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
OT: Visste du att en människa inte flyger iväg av en salva på nära håll av en hagelbössa? Man puttas möjligtvis lite, dock inte mer än så
/OT

läser vissa illustrerad vetenskap här eller?

*edit* e inte eikons avatar lite diskriminerande?

Permalänk

Har köpt Painkiller och fått Condemned av min polare.. Skall installera Painkiller nu, condemed vågade jag ju inte spela ensam hemma får ta det senare

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Tips på "Slakta, slakta, och slakta mer"-spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZZly
läser vissa illustrerad vetenskap här eller?

Ta du de med moderatorn. medlemmarna har inget att säga till om till varandra ändå :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZZly

Lite onödigt att skriva *edit* när du inte editar nått?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Serious Sam 2!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk

painkiller är sjukt bra ju =P lite dåligt med variation dock :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Crimsonland på 10 minuter? Rätt lång campaign man spelar och sedan är ju hardcore på alla banor ett måste innan man kan säga att man klarat det.

Efter det finns det ju score-mode då det är 10 miljoner som gäller innan man kan sluta. Är ju hur kul som helst då varenda mm av skärmen är fylld av fiender och man springer runt med maxxad slow motion och odödlighet med det där vapnet vars kulor hoppar från fiende till fiende.

Vilket vapen var det förresten man varvade med det vapnet? Gauss shotgun?

Permalänk
Medlem

hmm hur är grafiken i Painkiller kollade på webhallens screen och hmm ja det såg lite bättre utt än half-life1,blev lite intresserad utav det för all här säger ju att det är sånt röj i det...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Grafiken i Painkiller är helt okej, så som jag minns det ivarjefall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Om man vill slakta så går det att slakta, med tanke på att AI:n kanske inte är den bästa när det gäller ren "carnage" (civila brukar -väldigt- ofta springa rakt in i kulorna)

Jo visst kan man det, men jag tror nog han är mer ute efter spel där det är menigen att man ska slakta.

Permalänk
Medlem

kanske inte så mycket slakt men ett spel där du kan döda eller undanröja folk på massa olika sätt är ju Splinter Cell: Chaos Theory askalasroligt spel!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm hur är grafiken i Painkiller kollade på webhallens screen och hmm ja det såg lite bättre utt än half-life1,blev lite intresserad utav det för all här säger ju att det är sånt röj i det...

jodå.. jag är nöjd med den iallafall.. det är då sjukt mycket snyggare än i half life 1 iallafall, monstrerna man dödar flyger upp på väggar, blodet RINNER ner på vägarna, de tar hänsyn till stolar,gravar,whatever som är i deras väg.. du kan döda de på många olika sätt.. frysa de med frysskott sen skjuta sönder de i 100 olika bitar

mycket nöje!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh. Counter-Strike Source?
Nej, skämtade bara.
Testa Day of Defeat: Source. (DoD:S eller DoDS).
Mycket roligt andravärldskrigetspel. Med en MG42a i händerna så blir det slakt ^^

Bara det att när jag hittar en sådan trist MG så plockar jag upp sniper-bössan och blåser ut bakhuvudet med ett skott. De brukar tröttna på att kampa med MG:n efter några sådana ägningar

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts är
* Painkiller
* Max Payne-serien och
* Soldier of Fortune-serien
goa slaktarspel.

Fear är lite gibbigt också.
I både Max Payne och Fear är det en skön känsla att gå in i slow-motion-läge och med ett automatvapen mata tjockt med kulor in i elakingarna så de flyger all sin väg.

Visa signatur

Test

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_

Spelet har bara typ 2 år på nacken, så det ser helt ok ut än idag. Hittade några screens på min gamla telia-ftp:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gamla hederliga Soldier of Fortune, bara skjuta skallen av någon med ett hagelgevär. Oslagbart opretentiöst, ibland.

Permalänk
Medlem

Gunsmoke till NES. Där har du slaktarspel

Blir ännu rolligare om man har turbo dosa eller liknande. hehe

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Postal 2

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc