Blocket-dödare - vad bör jag lära mig?

Permalänk

Får jag bara fråga, hur har du ens tänkt att knäcka blocket på bara bättre design?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Nej, han ska ta bort några features också.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Nej, han ska ta bort några features också.

onT:
Tror faktiskt att de två föregående talarna har en poäng. Vore nog bättre om du hittade på något alldeles unikt, så att du är först med din idé.

Titta bara på milliondollarhomepage. Den bevisar att man kan tjäna pengar på de mest osannolika ideér bara man är först

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
jag skulle vilja se en slags sök-funktion liknande den som finns på prisjakt... om jag inte har helt fel är det gjort med/i ajax. Riktigt trevligt med interaktiv sökfunktion känns som om det skulle vara riktigt trevligt på en sida med annonser.

edit: jag antar att det inte är nått problem att man kommer med förslag?

Nej då mer tack!

Visa signatur

hackarn_90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hackarn_90
Nej då mer tack!

Har du kommit fram till vilket språk du ska göra allt i?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Får jag bara fråga, hur har du ens tänkt att knäcka blocket på bara bättre design?

Nej, han ska ta bort smarta features också, så att kunden kan göra ett säkrare köp.. haha pfft, vem vill ha något sådant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nej, han ska ta bort smarta features också, så att kunden kan göra ett säkrare köp.. haha pfft, vem vill ha något sådant?

Det kommer han nog långt på, thumbs up!

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmmm. Kan ju säga att designen kommer vara mycket bättre. Och så ska det inte finnas en massa onödiga funktioner som betala säkert via blocket. Sedan får alla komma med egna tips på funktioner. Allt är under sträng sekrettes, kan redan avslöja att sidan kommer att döpas till Laine.se

Det verkar ju snarare som om att han skall ta bort betalgarantin ???

Men det kanske var det du syftade på Allexz

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Det verkar ju snarare som om att han skall ta bort betalgarantin ???

Men det kanske var det du syftade på Allexz

Det är nog det alla syftat på när dom pratat om hans über funktioner.

Lite mer OnT (om inte detta var ontopic nog:)). Du kan nog inte knäcka Blocket, även om du får bättre funktioner, och om du tar bort den där säkert köp funktionen så kommer du ha ännu mindra chans.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

...kan redan avslöja att sidan kommer att döpas till Laine.se

Kanske inte så lätt för "svensson" att lägga på minnet.

Alla mellan 40-55 på jobbet vet vad Blocket är

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Kanske inte så lätt för "svensson" att lägga på minnet.

Alla mellan 40-55 på jobbet vet vad Blocket är

Han kan ju inte ha det namnet, någon har ju redan det. Det han inte trodde var sant.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Istället för att driva med honom kanske ni borde säga åt honom att tänka igenom allting ett par extra gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Han kan ju inte ha det namnet, någon har ju redan det. Det han inte trodde var sant.

Aj, och jag brukar klaga på folk som inte läser hela tråden

*ägd*

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Så... vad händer?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Ja sidan har jag ritat på papper hur jag vill att det ska se ut. Har bestämt mig för vilka funktioner den ska ha. Nu letar jag bara efter en programmera som vill göra sidan för 2000kr.

Visa signatur

hackarn_90

Permalänk
Citat:

Ja sidan har jag ritat på papper hur jag vill att det ska se ut. Har bestämt mig för vilka funktioner den ska ha. Nu letar jag bara efter en programmera som vill göra sidan för 2000kr.

Ritat designen då eller? Eller all kodstruktur också? (:D)

För 2000kr vet jag inte om du ska förvänta dig något, och om den blir bra så tror jag inte den slår Blocket för att vara allvarlig. :>

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad vill du att programeraren ifråga skall göra? Både design och kodning? grafik?

Visa signatur

Permalänk

Kan inget om kodning än, gillar att Leka chef,

Visa signatur

hackarn_90

Permalänk
Citat:

Kan inget om kodning än, gillar att Leka chef,

Låter inte bra...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter inte bra...

inte då. han kan lätt bli en pointy-haired boss istället.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
inte då. han kan lätt bli en pointy-haired boss istället.

haha o vad är det då??

jag tycker inte det verkar som en bra idé att slå ut blocket..
kanske för att ja inte använder det alls, men verkar tråkigt..

hitta på nåt skoj man kan använda istället!

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag kan börja med att rekomendera ASP.NET med VB.NET eller C# och då så klart i framework 2.0.

Anledningen till mitt förslag är många men några av dem är att du får väldigt mycket gratis(det finns många färdig utvecklade kontrolller så som användar hantering mm) dessutom så lär du dig samtidigt ett språk som du kan utveckla vanliga windows mjukvara med.

En annan anledningn är att ligga i framkanten av utvecklingen, .net kommer starkt och på arbetsmarknaden ser det verkligen ljust ut för folk som är väl bevandrade inom området.

Ytterligare en annan stor fördel är Visual Studio 2005 med MSDN, bättre utveckling verktyg och hjälp är svårt att hitta.

Förutom serverside språket så behöver du som andra nämnt, lära dig "modern html" med CSS. Ajax är en stor fördel att använda om du vill göra interfacet specielt.

Med detta får du en väldigt bra grund att stå på, även inför andra jobb som kan bli aktuellt, men det kommer så klart ta några månader att lära sig.

Lägg inte för mycket tid på design i första projektet du bygger, prova istället olika vägar för att få systemet så lätt administrerat som möjligt. När du anser att du har ett bra koncept så är det bara att sätta igång med den riktiga siten.

När det gäller att slå ut blocket så känns det ganska omöjligt, det finns många som har försökt detta men ingen har lyckats. Många förstår nog inte hur länga blocket har funnits och hur inbitet det är hos folk, sätter man in en annans så VET man att enorm massa kommer se annonsen.

En stor del av massan som använder blocket är inga internet narkomaner som många här e, därför tar det extremnt lång tid att nå ut till dessa utan någon större reklam som ex i TV. Men då pratar vi stora pengar.

Slutligen kan jag säga att det finns någon ingen som utvecklar en komplett lösning till dig för 2000 kr som har alt du vill(även den administrativa biten vilket kan vara större i många fall). Du får nog räkna med en 10 000 kr om det ska bli rijält gjort.

Det är så fall om du hittar någon som har en standard lösning som du kan bygga ut.

Lycka till!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

När jag läste igenom det som skrevs av skaparen så fick jag bara ett ord i skallen som blockerade allt annat: Hybris...

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrezoreR
När jag läste igenom det som skrevs av skaparen så fick jag bara ett ord i skallen som blockerade allt annat: Hybris...

va ska det mena då?