Permalänk
Medlem

Får ingen bild på skärmen

Tjenare!
Beställde för ett tag sen ett nytt grafikkort (7800GT) och ett nytt moderkort med pci-e (DFI UT NF4 SLI-D). Jag har försökt få igång burken nu ett tag, men jag får ingen bild på skärmen, det är bara svart.

Först tänkte jag att det kanske berodde på nätagget, för det hade bara 20pin strömkontakt och ingen pci-e kontakt så ja köpte en sån separat... Men nu har jag fått hem ett sprillans Hiper R 480W men det fungerade inte nu heller!

Har ni någon aning om vad som kan vara fel? Datorn startar och alla fläktar snurrar igång (även grafikkortets) men ingen bild... Dom 2 molexkontakterna som går ut från pci-e kontakten på grafikkortet ska väl anslutas till molexkontakter från nätagget antar jag? Är det någon mer strömsladd eller sladd som behövs anslutas för att grafikkortet ska fungera?

Kan jag ha sån otur så att cpun, moderkortet eller grafikkortet är paj?

Jag har tyvärr ingen möjlighet att kolla grafikkortet i någon annan dator nu för jag har har ingen annan med pci-e till hands... Ska dock kolla cpun!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk

tror du måste ställa in det i bios med ditt gammla ex och säga till datorn att nu har jag klöpt ett nytt ex

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jag har ju bytt moderkortet också, så det är lite svårt att plugga in mitt gamla agp-grafikkort i pci-e porten

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk

aa det förstår jag , ja du kolla så det sitter bra fast och all allt på moderkortet är kopplat korekt annars är det nog bara lämna tillbaka mobot eller grafikortet kolla med någon kompis som har Pci X och se om det funkar annars är det jue mobot!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.