Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Inaktiv

Bikini.exe

Jävulens trojan som kommer tillbaks efter att man tagit bort skiten, har provat allt, vad fan kan man göra, formatering är uteslutet, efter omstart så kommer skiten tillbaks och raderas med antivir men efter en stund så kommer den igen, ligger en bikini.exe i aktivitetshanteraren, hijackthis reagerar inte på denna så jag utgår från att siten inte är uppdterad?

Den ligger nu i windows system32,(som alltid) så ni kanske kan hjälpa mej att få bort den på bästa sätt?

Permalänk
Medlem

Hittade en guide om hur man får bort det.

Här

Permalänk
Medlem

När du säger

Citat:

formatering är uteslutet

menar du att PCn inte kan formateras ordentligt el. att du inte vill formatera på grund av personliga skäl?

Om det verkligen är så att Windows XP CDn inte kan få bort viruset efter att du har....
1. raderat din C:\ partition
2. skapat en ny C:\ partition
3. installerat om Windows XP

Då skulle mina gissning vara att ditt BIOS har blivit angripet.

Citat:

Din incident påminner om en gammal 70-80 tals historia där ett Virus etablerade sig med 2 filer där en av dem hette Robin Hood, samt en kompanjons fil som hette Broder Tuck el. liknande. Varje gång som man försökte rensa ut ett av virusarna då kallade det raderade viruset till sin kompanjon och bad om hjälp.
Typ rädda mig Broder Tuck, och Broder Tuck skulle återskapa Robin Hood efter vad administratörerna trodde att en utrensning hade skett. Och Robin Hood kunde göra samma trick med Broder Tuck om nöden krävde så.

Vad jag vill ha sagt här är att innan dina slutsatser leder till att mixtra med BIOS, radera hellre bort alla dina partitioner och inte enbart C:\ där Windows brukar ligga, ifall ditt bikini.exe virus har samma egenskaper som Robin Hood och Broder Tuck

-------------------------------------

Ojdå Xterminator hann posta före mig så lyssna inte på mig hans info är mer korrekt!!!
Men om du vill lösa problemet ordentligt skulle jag i din situation föredra att radera rubbet.
Men då får du se till att skydda dig från ActiveX, JavaScript, etc. i fortsättningen när du porrsurfar

Permalänk
Inaktiv

Heej igen, tack för att ni tog er tid, men jag han lösa problemet med hijacktis,(här skulle jag lagt en skamsen smiley) jag utgick från att loggen skulle visa en knallröd "nasty" varning men den vara bara ett frågetecken, men det hade lagt sej en sketen pinuppa-ikon i programmappen bla, men det verkar vara som bortblåst nu, har av misstag halkat in på nån konstig sida igår när jag sökte efter saker mm:)

Permalänk
Medlem

det är inget att skämmas över, alla måste vi ha inspiration när vi ruska r tupp ngn gång ibland;)

Permalänk
Medlem

www.sweclockers.com <- Sveriges största forum för porrsurfar entusiaster

Permalänk
Inaktiv

Oh nej, nu missuppfattade du mej:) jag ruskade ingen tupp utan satt och sökte på google och halkade av misstag in på nån sketen sida, det tog ungefär en tiondels sekund så hade jag en trojan i datorn, fattar inte att det tydligen sitter folk och livnär sej på att smutsa ner oss andra, ja ja, hade det inte varit för hijackthis så skulle merparten av oss sitta på pottkannten misstänker jag, bara att kryssa i en ruta och så försvinner skräpet, bra tycker jag i alla fall, kanske skall sponsra med en femtiolapp eller så, bra att det finns folk som gör nåt gott mot dessa program som bara förstör.

Permalänk
Medlem

Låter som om du behöver prova Firefox eller Opera

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Firefox + "No Script" extension, då kan du själv välja vilka sidor som tillåts köra Java och Javascripts.

Ladda dessutom ner pdf:en "Securing your Web browser" för bl.a. FF och IE.
http://www.astalavista.com/media/directory06/uploads/97fe9b5f...
Där står en hel del praktiska tips på hur du kan ställa in FF och IE för ökad condome-protection när du porrsurfar

Permalänk

provat isntallera nod32 ?

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
provat isntallera nod32 ?

Funkar bara i 30 dagar numera.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Funkar bara i 30 dagar numera.

Åsna, man kan köpa det och använda fullt ut?

Permalänk
Inaktiv

Ja detta nod har jag aldrig provat förut, men är det ett paket med diverse olika skydd, får läsa lite när jag får tid, detta börjar bli irriterande nu, och skall det verkligen behöva gå så långt att jag lägger ner hela internet och säljer datorn bara för dessa marodörer? Ibland tänker jag så i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Åsna, man kan köpa det och använda fullt ut?

Mjo, det kan man, men jag räkande med att han inte gjort det

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90