Permalänk
Medlem

Lackerings fråga.

Tjenare sweclockers..
håller på att ska starta ett nytt modd project..
tröttnade på fluffet när halva fluffet satt i radiatorn.

nu till frågan..
min tanke är att lackera chassit svart. sedan maskera in hela chassit.
och ritta ut ett helteckande spindelnät. över hela chassit.. och sedan skära ut att lackera..
tyvärr har jag inge airbrush lr liknande.. så alla kanter kommer vara "hårda/vassa" så det blir ingen fade på det.. är det nån som kanske har ett tips på hur man kan göra.
lr någon i närheten av västerås med brush som skulle kunna ställa up och lackera spindelnätet för en peng?
M.V.H//Napster

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

GoTaLL har airbrushat vet jag.. Hör med han..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Har oxå undrat hur man kan göra motiv utan airbrush..
finns d nåt sätt UTAN airbrush?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

slipa chassiet - tejpa - spreja med sprejfärg - ta bort tejpen - fixa kanterna - så gjorde jag ;P... kan fixa bild sen om ni vill

Permalänk
Medlem

du kan använda en teknik som kallas drybrushing, går ut på att man tar en ganska hård pensel med väldigt lite färg på och borstar på de ställen man vill ha fade-effekten på

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Motivmålning går att göra på olika sätt beror lite på hur slätt man vill ha det m.m. och sedan vad det är för motiv man ska måla, enklare motiv skulle jag not köra som bonden beskrev, lättast och billigast.

Spindelnät är inte så advanced så jag skulle köra med att maskera det du inte ska måla sedan spraya och sedan fixa kanterna med en tunn pensel eller så

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en billig airbrush för 100kr? om det bara är en fade-effekt
du är ute efter duger det ju med en sådan..
jag skulle dock göra nätet med en pinstripe pensel för att få det lite mer levande +att skära ut schabloner är ett straff...

http://nicke.b99.org

Visa signatur