Permalänk
Medlem

ni med abit kn8/sli !!

Vart fan i bios låser man pci? blir craaazy, vill ju dra på med lite överklock! award bioset är det.

Permalänk
Avstängd

Provat manualen?????

Permalänk
Medlem

Sätt den (PCI-E) på 100mhz så är det klart? finns ingen funktion att låsa PCI på 66mhz vad jag vet

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Sätt den (PCI-E) på 100mhz så är det klart? finns ingen funktion att låsa PCI på 66mhz vad jag vet

PCI ska väl vara låst på 33Mhz?

Permalänk
Medlem

oj, agp som är 66mhz. 33mhz på PCI är självklart rätt.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

man måste låsa pci på 33mhz, vågar inte riskera mina hdd och ljudkort

Permalänk
Avstängd

Den är låst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Den är låst.

Hmn, någon som kan bekräfta?

Är alla sata-portar låsta också då eller är det 3 & 4 som gäller ?

Permalänk
Avstängd

jag har ett sånt själv! och 3-4 o ja

Permalänk
Medlem

danke.

Måste man flytta några jumpers för att clocka ? För när jag försökte sätta sprutt på proppen så svarade inte datorn och fick ingen post-data.

Och manualen är borta med vinden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Hmn, någon som kan bekräfta?

Är alla sata-portar låsta också då eller är det 3 & 4 som gäller ?

Vad menar ni med sata port 3 & 4?

Visa signatur

|Athlon 64 3000+ @ 2520mhz, Thermaltake Big Typhoon| |Gainward 6600GT 256mb, Zalman VF900-cu| |A8N-SLI Deluxe| |2 x 1024mb Corsair CMX1024-3200C2 @ 230mhz 3-3-3-8 1T| |Chieftec Dragon Midi| |Tagan Easycon 430W|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprat
Vad menar ni med sata port 3 & 4?

Att dem dem 2 sata portarna är låsta på 33mhz , delvis går att klocka utan att pajja hårddiskarna.

Någon som vet om man måste bygla om nån jumper för att klocka ?
Får bara svartskärm

Permalänk
Medlem

Du behöver inte hålla på att pila med jumpers.
Det enda tänkbara som jag kan komma på är att uppdatera Bios.
Lättast är att laddaner Flash Menu och köra via det.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Det var inte så att du maxade klockningen lite för högt då?

Annars, som sagt, fixa senaste BIOS.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Där du ändrar processorhastigheten, längst ner.

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk
Medlem

Har själv ett Kn8-Sli, PCI-n är låst på 33mhz.

Att du får svart skärm beror 99% på att du klockade för mycket. Höj FSBn(HTT) med 10mhz och sen reboota, fortsätt så tills datorn inte längre klarar boota OSet, då höjjer du volten något snepp och sen gör du som innan igen. Kom ihåg att sätta HTn på 4x om fsbn är mellan 200-250mhz. Är den över 250 ska du sätta den på 3x. Sen måste du ställa in minnesdividern rätt, jag föreslår att du läser överklocknings FAQen

Permalänk
Medlem

Klocka kan jag , försöker febrilt just nu få upp min venice till 2.7Ghz som den klrade på mitt Asus A8N, fast här går det dessto sämre.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Abit's KN8 serie är värdelös vad det gäller klockning...
Mitt är helt cp när jag klockar, Bios flippar och liknande.
I slutänden så funkar allt hyffsat ändå.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Avstängd

funkar prima att klocka med... har du nyaste biosen lr har du tummen mitt i ?? haha