Permalänk
Medlem

Trådlös router för BBB VDSL?

ja...finns det någon sån lösning...alltså INTE VDSL modemet som man får med, tillsammans med en switch...utan just lösningen trådlöst från modemet? Men så jag får ut mina 12/9 åt båda hållen...

Stort tack på förhand!

MVH

Permalänk
Medlem

Och varför skulle du inte få ut dina 12/9 om du kopplar in en trådlös router direkt efter modemet menar du?

Permalänk
Medlem

Om det är som Slajsen säger - att du inte vill ha en trådlös router efter modemet, är det en trådlös brygga du söker kanske?
http://www.mycom.se/produkt/d_link_dwl_g810_11_54_108mbps_802...

Men jag har svårt att se fördelen med en sån kontra en trådlös router med tanke på brandväggsfunktioner o.dyl.

Permalänk
Medlem

ni har greppat läget båda två...trodde bara att en vanlig router inte klara 9 Mbit upp. dumt av mig..men eftersom alla routrar har begränsningar i form av max troughtput så trodde jag även detta låg utåt...aja...

då köper jag bara en vanlig trådlös router...frågan e bara...måste väl ha en VDSL router..? var hittar jag en sån?

Permalänk
Medlem

D-link 634M, om jag inte minns fel så ska den fixa 85 thr.put.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heeMan

då köper jag bara en vanlig trådlös router...frågan e bara...måste väl ha en VDSL router..? var hittar jag en sån?

VDSL router? har du bara modemet först, så kan du ha vilken router som helst som klarar dina krav. från modemet till datorn är det ju ingen skillnad mellan adsl, vdsl, kabel osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

saaaatan vad jag är trött idag...fullständigt hjärnsläpp...*skäms*...