tyst chassi, modell lite större helst utan dörr

Permalänk
Medlem

tyst chassi, modell lite större helst utan dörr

halloj dom flesta chassi verkar ha dörr nu för tiden men jag gillar inte iden av att ha en dörr ivägen för cd/dvd... visst dom försvinner ju så man slipper se att dom inte passar in... men det är ju de som är problemet inte att man slipper se dom utan att man måste öppna en dörr för att komma åt dom och då blir dörren öppen till slut springer man av den lr nått

jaja... har kollat in SilverStone TJ06 black men problemet är att jag har Asus SLI Premium med heatpipe kylning som inte kan monteras upponer vilket gör att jag antingen måste modda MB med ny ikke heatpipe-kylare vilket verkar korkat då jag köpte det för just heatpipe kylare.. alternativt skaffa ett nytt BILLIGT men bra MB men då börjar det ändå bli dyrt..

Jag har läst massa förslag in andra "leta chassi" trådar men nästan alla föreslår P180 som har en gigantisk dörr och nått fult fläkt uttag ovanpå.. så jag vill ha nått annat förslag (inte P150) i prisklass med Tj06/p180.

Peta gärna in förslag på ett tystnätagg

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

hittar du inget trevligt Lian li chassi? eller ligger dom utanför prisramarna?
typ detta: http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1516&session=ea84e931aa...
detta är jag lite förtjust i men det har dock en dörr )
http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2517&session=ea84e931aa...
(hade jag haft råd så hade det nog blivit detta i stället för mitt nuvarande Antec Solo
(jag hade antagligen föreslagit ett p150/Solo om du inte hade skrivit om det )

lite synd att du inte kunde ha Silverstonechassit då det såg riktigt trevligt ut...

//Stefan

EDIT: oops...tänkte inte på att Lian li chassina hade samma "upp och ner vända" montering som silverstone chassit

Permalänk
Medlem

precis kan inte ha dom utan att skaffa nytt MB/kylning vilket gör chassi bytet ännu dyrare annars var det där andra lianli chassit med dörr rätt snyggt... det svarta Antec P180 ser också bra ut fast dom två har dörrar

med tanke på hur tyst alla säger att P180 är så kan det nog bli ett svart sånt även fast det har dörr.
kan man välja åt vilket håll dörren ska öppnas på ett P180?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det bara chipsetkylaren som behöver bytas så kostar det ju inte över 40kr
men dock så tror jag inte man kan välja vilket håll man öppnar dörren på ett p180...

Permalänk
Medlem

behöver väll kylning på Mosfet prylarna också.. dom har ju kylning nu och är under den övre delen av heatpipe kylaren.

Visa signatur