Permalänk

Stänga av routerns brandvägg

Åhh vad jag bli så trött på min router... får bara aldrig DC o funka oavsett vilka portar jag försöker öppna.. Har varit inne på portforwarding.com men och kollat guiden för min Topcom BR604, sökt på google o en massa forum i en hel månad. Men jag kommer ingen vart. DC funkar fortfarande inte sätta som active .. Har provat passive också men får ändå inte DC vara användbart.

Så nu undrar de om det helt enkelt går o stänga av routerns brandvägg?? Förstår ändå inte va den ska va bra till om man har antivirus.

Tacksam för svar!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550

Permalänk
Medlem

Ifall routern stödjer det kan du aktivera DMZ till den dator du tankar med. Tänk då att det fungerar likadant som att datorn vart direkt kopplad till modemet med alla fördelar och nackdelar som det innebär.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Det kunde man visst.. Nu funkar de perfekt.. Tack som fan!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550