spel krashar ofta efter ny hårddisk

Permalänk
Medlem

spel krashar ofta efter ny hårddisk

har spelat battle for middle-earth 2 sen de kom i våras o de har krashat me jämna mellanrum. nu krashar de däremot så gott som varje gång. även rome total war o c&c generals krashar då o då men inte lika ofta. i rome total war krashar den ibland till win o ibland startar den om datorn.

ja har provat två olika drivrutiner från nvidia. de borde inte va nå värmeproblem me grafikkortet men anledningen att ja skriver i den kategorin på forumet e att de enda ja gjort sen den började krasha så ofta e att ja köpt en ny disk o installerat om win. frågan e då om mitt 360W chieftec fåre tungt att driva 4 HD som ja nu har. o skulle de kunna förklara krasharna?

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk

Det skulle mycket väl kunna vara så.
Förra burken började bete sig konstigt (hängde sig osv) när jag kopplade in en tredje disk.
Och där var det nätagget som var för klent, behöver jag säga att det var compaq?
Tur var att det var när jag skulle flytta över filerna till nya burken.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Avstängd

Prova köp ett par till Hårddiskar och se om det förvärrar saken

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Det skulle mycket väl kunna vara så.
Förra burken började bete sig konstigt (hängde sig osv) när jag kopplade in en tredje disk.
Och där var det nätagget som var för klent, behöver jag säga att det var compaq?
Tur var att det var när jag skulle flytta över filerna till nya burken.

de enkla sättet att prova om de verkligen e så e väl att koppla ur alla utom op-disken o se om problemet kvarstår. datorn i övrigt e ju hur stabil som helst. de e bara när man spelar 3D som de strular. o den har varit stabil vid mycket högre frekvenser på GPUn också. drar gfx mycket mer vid 450 MHz än vid 425 MHz?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Prova köp ett par till Hårddiskar och se om det förvärrar saken

haha.. de kan ja ju göra. men de börjar bli fullt inne i datorn nu. fick flytta floppyn till botten när ja satte in senaste disken

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4