Missa inte Amazon Prime Deal Days!

7900gt/gtx fix ! lösningen finns här !

Permalänk
Avstängd

mitt kort rullar på utan större problem. Har klockat det till 535mhz på gpun!!!!!!!!!

Hursomhelst så blinkar ibland gräset i bf2 efter att ha lirat ngra timmar. Det blinkar inte hela tiden fast lite ibland. Inte alls ofta, men hände 2 ggr idag att det blinkade typ till. Sen så är det små prickar vid gräset (svårt att förklara). Vet dock inte om detta beror på att jag har ett 7900gt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag har en HP dator d4495.se AMD X2 4400+, XFX 7900 GTX 512, 2gb ram 800 gb hdd. Är inne på mina 2:a RMA nu.. någon annan som köpt HEMPC från HP som har problem ? Har ringt och tjatat på HP att det är fel på alla korten.. men de tar in datorn för att kolla och sätter i ett likadant kort som går sönder efter nån vecka eller 2. När kommer nya revisionerna på 7900 korten ut på marknaden ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Sen så är det små prickar vid gräset (svårt att förklara).

Lätt att förklara, artifacter. Klocka NER kortet eller voltmodda.

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med mitt kort när jag överclockar nuförtiden.
Kör kortet i ungefär 1800mhz och inga artifacter. Men när jag kört en hel runda 3dmark så blir allting helt konstigt. Hela skärmen blinkar när man flyttar fönster som att den inte har någon uppdateringsfrekvens alls.
Detta problem försvinner sen när man startar om men inte om man bara clockar ner kortet.'

Någon som har en idé var det kan vara?

Permalänk
Medlem

att man klockat för mkt så klart, vad ska det annars vara?"trimmade volvon gör 350km/h nu, någon som vet varför ramen blir sne" dooh?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Men eftersom att den har gått på 2010mhz innan utan några problem.

Undrade om man kanske ska dra på mer volt till minnena eller så, om de kanske löser problemet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Jag har lite problem med mitt kort när jag överclockar nuförtiden.
Kör kortet i ungefär 1800mhz och inga artifacter. Men när jag kört en hel runda 3dmark så blir allting helt konstigt. Hela skärmen blinkar när man flyttar fönster som att den inte har någon uppdateringsfrekvens alls.
Detta problem försvinner sen när man startar om men inte om man bara clockar ner kortet.'

Någon som har en idé var det kan vara?

Typiskt 7900-fel. Byt ut kortet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vad är det man ska kyla på korten? Antar att ni inte bara menar GPU och minnerna

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av motorola
EVGA ska ha släppt ny revision på sitt kort som fungerar. uppdatede minnen och lite annat. Läs här. http://www.evga.com/community/messageboard/topic.asp?TOPIC_ID...

Den länken har redan förekommit i tråden. Om du ville veta

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoOki
Tjenare, antar att man skall visa sig här, det var ett bra tag sedan senast.

Jag ser att dialogen har utvecklat sig och funnit ett nytt spår, jag blev ganska förvånad att trådan var vid "liv" fortfarande, så jag undrar hur många som prövat att följa min guide och vad ny tycker om och hur den är upplagd, all kretik är välkommen.

/mvh slamsarn

Jorå, jag testade din fix men blev inte av med problemen tyvärr... bättre nätaggregat löste det för mig. Har därimot kylflänsar på utsatta komponenter i förebyggande syfte iallafal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Typiskt 7900-fel. Byt ut kortet.

Hur ska jag kunna byta ut kortet?

De funkar ju bra när ja inte överclockar de...

Permalänk

prova andra drivare det har hjälpt många...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Hur ska jag kunna byta ut kortet?

De funkar ju bra när ja inte överclockar de...

Man kan byta ut felaktiga varor genom garantin som finns på alla grafikkort. Det brukar vara minst ett år.

Krånglar det endast vid överklockning är det givetvis inget fel och något du får leva med.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som känner till hur det är med POV-korten. Jag har läst på lite om ämnet och det verkar som de som har gjort nya revisioner eller lancerat kort den senaste tiden har bytt ut de två silver-blåa kondensatorerna till silver-lila. Dvs samma som det var på 7800GT...

Permalänk

Mitt POV är likadant som alla andra. Blev rma direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av motorola
Jag har en HP dator d4495.se AMD X2 4400+, XFX 7900 GTX 512, 2gb ram 800 gb hdd. Är inne på mina 2:a RMA nu.. någon annan som köpt HEMPC från HP som har problem ? Har ringt och tjatat på HP att det är fel på alla korten.. men de tar in datorn för att kolla och sätter i ett likadant kort som går sönder efter nån vecka eller 2. När kommer nya revisionerna på 7900 korten ut på marknaden ??

Har diverse konstiga problem med min också har en exakt likadan en Scania Hempc.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som bilden ibland blinkar efter att ett spel har stängts av? Alltså datorn halv-hänger sig, jag kan röra musen men inte mycket annat. Det blinkar mellan normalt och avstängt, fast skärmen lyser grönt hela tiden så den är ju på i alla fall..

Hoppas ni fattar vad jag menar

Visa signatur

Permalänk

kylningslösnig på min HPpc

hej jag köpte 8 små zahlman kylflänsar o planterade på ngra lämpliga ställen på mitt 7900gtx... o nu flyter oblivion perfekt:D:D förutom när man slåss mot 8 vakter samtidigt:P då segar det sig lite men inga grova hack.. '
vet inte dator termen för den svarta fyrkanten framför grafikkortet på moderkortet men jag satte en fläns där med:P o det verkar funka bra nu som sagt..

har en nästan likadan dator som Motorola...
garantin kanske ryker om man gör som jag gjort...om man inte plockar ut flänsarna och flyttar tillbaka korten som de satt från början....

precis som med moppen: man tar bort trimmet när den ska till service och hoppas på det bästa

Visa signatur

AMD 64 X2 4200+, gf 7900gtx, 2gb ram (400mhz), 620gb hd, rs482/SB400

Permalänk
Medlem

Tja...Jag undrar om nån av er vet om XFX 7900GT
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321489 har fixat sina problem?

har ett aspire 550w +12(35A) som jag kört nu länge me.
Tror ni de kommer orka med

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk

har ett FXF 7900GT 520M..tillsammans med en AMD Athlon 64 4200+ x2 dual core, 2GiG Ram, A8N-E mortherboard, 410Gib och ett Atrix 500w nät agg... o det funker fint, kan ha cs o lira wc3 samtidigt..dock laggar det ibland, men det är inget flimmer eller så, o det klarade 3D mark 05/06 fin fint... men när jag är ute o surfar så efter en 30 min så får jag blue screen i 2 sek, o en startar datorn om sig..kan även få blue screen ibland när jag bara är ute i windows o trycker..har inga program upper mer än kanske msn o winamp..

Visa signatur

AMD Athlon 64 4200+ x2 dual core, XFX7900GT, 2GIG Ram, A8N-E motherbord,410GiG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Är det bara för mig som bilden ibland blinkar efter att ett spel har stängts av? Alltså datorn halv-hänger sig, jag kan röra musen men inte mycket annat. Det blinkar mellan normalt och avstängt, fast skärmen lyser grönt hela tiden så den är ju på i alla fall..

Hoppas ni fattar vad jag menar

Du menar så att skärmen blinkar mellan svart och sen kommer bilden igen och så först du rör nåt fönster eller nåt annat grafiskt rörligt föremål på skärmen så blinkar det igen? ja så hade jag det ett tag men det gick över:P blev så enbart när jag klockade dock.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Varför försöker ni fixa det själva? Reklamera för fanken!

Visa signatur

Jag lider av Tropophobia.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HampaN
Varför försöker ni fixa det själva? Reklamera för fanken!

eftersom de inte kan lösa problemet o jag vill gärna ha min dator hemma o inte ivägskickad hela tiden

föressten hur kan hp vara så j*vla dumma att de sätte ljudkortet kloss upp med grafikkortet (typ blockera fläkten) när det finns lediga pci längre ifrån...

Visa signatur

AMD 64 X2 4200+, gf 7900gtx, 2gb ram (400mhz), 620gb hd, rs482/SB400