Lågt micljud - Nu får det räcka

Permalänk
Medlem

Lågt micljud - Nu får det räcka

Tjena!

Precis som MÅNGA andra så har jag problem med att min mic voolym är för låg när jag pratar med folk på skype. Jag har micvolymen maxad och jag har 20db boost, ändå är det för lågt. Jag blir tvungen att prata rakt in i micken på 5 cm håll för att det ska låte bra. Jag har Icemat Siberia micken, att ha micken 5 cm från munnen är typ omöjligt med tanke på att den är gjord för att klämmas fast på sladden eller i tröjan.

Börjar bli j*vligt trött på detta nu

Så, det måste ju finnas nått program som boostar micken yterligare, ett litet sött program som körs i bakgrunden och där man själv väljer en lagom boost.

MVH

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Testa köpa en riktmikrofon eller ett headset. Det är alltid problem med mickvolym.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha nått annat headset än mitt Siberia.

Jag menar, micken kan ju inte vara så dålig med tanke på hur många som har köpt Siberia headsetet.

Jag kan tänka mig att köpa någon bordsmicrofon som garranterat är bra nog för att höras bra på skype utan att supermaxxa allt som är möjligt.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja ha ett mic booster program. Finns det ingen som vet om det finns något sådant program?

Permalänk

skriv in mig på "vill ha" listan. Saknar fullständigt funktionen +20dB på mitt ljudkort.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med detta, snarare tvärt om. Det är ett jävla drag i Siberia-mikrofonen, fick dra ner ordentligt i Ventrilo. Har inga problem med varken Siberia eller min Logitech-mikrofon på varken min laptop eller den stationära. Ni måste göra något galet alternativt sitta med något surt ljudkort. Mina 50 cent...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Avstängd

Jag har ocksa grottat i detta med micen, men jag har hittat en andra volymkontroll, assa det ar ju helt sjukt att det kan finnas tva olika volymkontroller for micen men det gor det tydligen i mongo windows.

Jag ska beskriva hur ni hittar fram till bada tva. Den ena aktiverar ni genom att dubbelklicka pa volymkontrollern i nedre hogra hornet. Ga in pa options, under Properties kan man frambringa Microphone. Nu kan man justera darunder mmmkay.

Och den andra ligger under, hogerklicka pa volymkontrollern i nedre hogra hornet, valj adjust audio properties. Under fliken Audio, klicka pa volume under Sound recording device sa hittar du den andra volymkontrollern.

Ni kanske hade provat bada detta, men, det funkade for mig iaf att justera nagon av dessa, tror det senare var losningen pa mitt problem med micen.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista