Får inte nytt system att installera windows, snabb hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Får inte nytt system att installera windows, snabb hjälp uppskattas!

Jag fick hem en ny burk i delar idag, systemet ser ut såhär:

ABIT AB9 PRO, P965, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 9xSATAII, DDR2, Firewire, PCI-Ex16
Cooler Master Cavalier 3, Silver Chassi, Aluminium Front (utan nätagg)
Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt
NEC DVD-brännare ND-3550 IDE Svart OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
PAPST Fläkt 80x80x25mm (19db)
Samsung SpinPoint T133S 300GB SATA2 8MB 7200RPM
Sapphire Radeon X1900XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail
Tagan Easycon 480W, Modular Cables, 120m fläkt, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin
Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

Att starta upp den går fint och att lura runt i BIOS går utmärkt, allt ser frid och fröjd ut tills jag sätter i Windows XP (bootCD). Där läser den in alla drivrutiner (vit text med blå bakgrund) och längst ned står det vad den läser in, till slut står det "Startar windows", med andra ord själva installationen ska startas. Där får jag en blåskärm efter ett litet tag där det står att datorn stoppats för att inte skada systemet och sedan lite info om vad det kan tänkas vara (om du nyligen installerat ny hårddisk.. osv.) och en lång errorkod.

Detta händer med båda mina nya sata-diskar (raptor och samsung) och även med de två olika OS jag försökt installera (Windows XP Pro och Windows XP Pro 64).

Vad ska man ta sig till? Vad kan vara fel?

Snabb hjälp uppskattas rejält, måste få igång den snarast!

edit
Ser ut som att jag inte är helt hopplöst hjälplös, kollade upp errorkoden (0x0000007B) som tyder på att installationen tappat kontakt med lagringsenheten, förhoppningsvis kan en satadrivrutin hjälpa. Är väldigt trött bara så jag har lite problem att hitta den som gäller för min raptor, någon som orkar peka åt mig?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com