Ipod Nano, Creative zen micro

Permalänk

Ipod Nano, Creative zen micro

hej, står i en svår situasion... jag ska byta mitt PsP mot antingen en Ipod nano 2gb lr en Creative zen micro 6gb. vill nu veta hållbarhet på båda, är inte säker på om man kan kolla på film i dom eftersom att jag inte är så innsat i dom två grejerna...

vill veta vilken av dom två som e bäst i allmenhet... det är nästan ett måste att de ska gå att titta på film och så

//hampe

Visa signatur

Computers is my passion

Permalänk
Medlem

Tycker dom är ganska tråkiga båda två. Nano´n har bara (max) 14 timmars batteritid och ett (enligt mig...) tråkigt ljud. Zen micron har ännu sämre batteri; (max) 12 timmar och är ganska stor och tråkig (inte ens färgskärm ).

Jag skulle köpt en iRiver e10 (6gb) eller Meizu M6 (1-4gb). Du kommer inte ångra dig.

iRiver e10:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Meizu m6:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Permalänk

men nu e de så att ja ska byta, inte köpa :/

Visa signatur

Computers is my passion

Permalänk

jag skulle ha valt creative helt klart för att det är den bästa mp3en som finns och fråga den som har creative om det är orginal batteriet eller om det är det nya värsting batteriet och creative gör ju ljudkort så dem är bäst med ljud
flera hundra gånger bättre ljud i creative än ipod
och han som vill byta ut sin creative mot psp är helt sjuk för att byta ut en så bra mp3 mot en psp men psp är ju också jättebra
det veror på vilken person det är ett musikfreak eller ett spelfreak

creative äger ipod suger

Permalänk

men ja skiter fullständigt i ljudet har ja sagt.... kan man titta på film i ipod men inte i creativ tex skiter ja fullständigt i om creative så e 1000ggr bättre ljudkvalité

Visa signatur

Computers is my passion

Permalänk

Man kan inte kolla på video i nanon, men på bilder, dock kan man med ett fulhack (ipodlinux) kolla på korta videoklip.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

fråga vilken version creative zen micro det är om det är en 2:23 versionen så kan man titta på mp4 och avi och wmv filmer
hoppas att mitt svar hjälper
mvh denisa

Permalänk

creative har en hög kvalitet på sina saker mot för ipod att om sin ipod går sönder så kan det kosta riktigt mycket mot för creative försäkringen (om man har köpt den) så kan man kasta ner sin spelare på marken bara och så skickar dem en ny till dej.

Permalänk

jag skulle ha valt creativen för att den har allt film/bilder/musik = allt
aldrig ipod för ipod är bara överskattat och nano är bara skräp motför creative

Permalänk
Medlem

Zen Micro 6Gb har INTE filmfunktionalitet. Inte heller iPod nano har det, utan fulhacket som Filleokus nämner.

Om du är ute efter filmmöjligheter ska du inte byta din PSP mot någon av dem. Titta på något i stil med Meizu M6 eller iRiver U10 i såna fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAPSTER_HACKER
creative har en hög kvalitet på sina saker mot för ipod att om sin ipod går sönder så kan det kosta riktigt mycket mot för creative försäkringen (om man har köpt den) så kan man kasta ner sin spelare på marken bara och så skickar dem en ny till dej.

Instämmer. Fastän jag hade problem med min då jag först köpte den, turned out att den hade hårdvare fel och blev sippad. Men jag fick ny på garanti och den funkar galant. Min point är att creative inte är nödvändigtvis SÅ mycke bättre kvalitetsmässigt men tycker att du helt klart ska välja micron ist för nanon.
Ifall du väljer micron har du ju möjligheten att köpa nytt akku ifall det behövs för relativt billigt. Nanon har ju inte denna mölighet utan ett nytt akku kostar nästan lika mycke som en ny nano.

Visa signatur

Creative Zen Micro FTW!

Permalänk
Medlem

är det inte just den creative modellen som det varit så mycket problem med?

när det gäller ipod nano så har det ju inte varit så många problem med dem mer än att de var/är lite repkänsliga. de hade lite problem me skärmarna i början, men det problemet löste de ju rätt snabbt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag tycker att ipod är överskattat och creative underskattat för om den som har creative och kollar vilken version den har om det är version 2:23 så kan man titta på film och bilder och så klart lyssna på musik och creative har ett mycket större lagringsutrymme som kan bli expanderbart om man byter hårddisk man kan få upp till 80gb men det kostar en hel den ca 2000kr och creative har repfri lack motför ipod som är jätteduktiga att bli repiga och ipod går ofta sönder om man tappar dem eller så och man har typ ingen bra garanti hos apple heller motför creative
och lagning av en ipod är jättedyr så det är mer prissamt att köpa en helt ny ipod motför creative är jätteenkla att laga.
så det jag försöka säga är att du borde välja creative inte ipod

Permalänk

det som jens skriver stämmer med 5gb modellen inte med 6gb modellen för den är mycket bättre än sin föregångare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WOWDaniel
...... lagringsutrymme som kan bli expanderbart om man byter hårddisk man kan få upp till 80gb men det kostar en hel den ca 2000kr .........

??? är det inte en 1" disk i creative zen micro?? för den finns mig veterligen inte i nå 80 Gb. 8 Gb är den största 1" disken. om ja inte minns helt fel nu.

[QUOTE]
ipod är jättedyr så det är mer prissamt att köpa en helt ny ipod motför creative är jätteenkla att laga.
[/QUOTE]

du jämför en hårddisk spelare med en flashminnesspelare, inte direkt en rättvis jämförelse.
men ska man dra sånna jämförelser så kan man ju säga att ipod nano böver inget skakminne då den inte har nå lösa delar som kan orsaka att musiken hopper när man rör sig med spelaren, ipod nano har inga rörliga delar, det vill säga mindre risk att nått går sönder osv.

men creativen är säkert ett bra val. om jag skulle göra bytet skulle jag väll ställa mig frågan vad vill jag ha, liten flashspelare, eller en lite större med mera utrymme (därmed inte sagt att creative zen micro är stor)

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker att ipod är överskattat och creative underskattat för om den som har creative och kollar vilken version den har om det är version 2:23 så kan man titta på film och bilder och så klart lyssna på musik och creative har ett mycket större lagringsutrymme som kan bli expanderbart om man byter hårddisk man kan få upp till 80gb men det kostar en hel den ca 2000kr och creative har repfri lack motför ipod som är jätteduktiga att bli repiga och ipod går ofta sönder om man tappar dem eller så och man har typ ingen bra garanti hos apple heller motför creative
och lagning av en ipod är jättedyr så det är mer prissamt att köpa en helt ny ipod motför creative är jätteenkla att laga.

Du blandar ihop Zen Micro med andra modeller. Zen Micro är en liten modell utan färgskärm (om det inte är en Zen Micro Photo, som även kan visa bilder) med max 6GB lagringsutrymme.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

men det är en Creative zen micro me 6 gb och version 2:23

Visa signatur

Computers is my passion

Permalänk
Medlem

Skulle jag välja en Creative Zen modell så skulle det bli Zen V (Zen V Plus om man vill kunna se på film). Zen V Plus kostar ungefär som iPod Nano och Zen V är 500:- billigare.
http://www.creative.com/products/product.asp?category=213&sub...

Permalänk
Citat:

iPod går sönder när man tappar dem? Du har möjligtvis inte sett filmen med ett par lirare som gör *allt* för att trasha en Nano? Har tappat min iPod 4G i golvet ett antal gånger och den tuffar på som ingenting har hänt. iPod är bra kvalitet. Och det där med ljudet, nåja... Har inte Apple bra garanti? Det du *borde* säga är att personen ska testa de olika spelarna själv och inte fara omkring som en hormonstinn tonåring och försöka pådyvla andra dina åsikter, för det är precis vad det är, åsikter. En del gillar iPod för vad det är, en snygg spelare som är grymt användarvänlig och med ett bra ljud. Precis som andra gillar Creative för vad de har för preferenser. Personligen tror jag att killen blir nöjd, vad han än väljer utifrån sina egna krav.

Permalänk

men man kan titta på film på creative 2:23? tycker ja fått både ja och nej där :S

Visa signatur

Computers is my passion

Permalänk

Creative Zen Miro, verkar inte finnas i nån annan version än photo enligt deras hemsida, men jag vet inte riktigt. Man kan ej se på film.
Ipod Nano, Kan man ej se på film förutom via fullhack, då kan man dock inte komprimera den = feta filmer filer = kort tid

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

men många har ju snackat om nå Creative V plus lr va fan de hete, va e de för nått?

Visa signatur

Computers is my passion

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!