Viewsonic VX2235wm-tråden!!

Permalänk

tar det så lång tid så kommer jag nog en 2025, vill inte vänta över en månad på en ny skärm

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

20/9 :/ , det är ju lång tid kvar , då kanske man ska titta lite efter nått annat då....vill ju ha en ny skärm nu ...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

En fråga till ViewSonic Europe.....bara att gråta...!!!!

Hej,

Jag undrar om ni vet när VX2235wm börjar sälgas I sverige?

---------------------------SVAR--------------------------------------------------------------

Hej Mattias,

För att vara realistisk vill jag nog svara slutet av september.

Vänligen,

Anette Berg

Inside Sales

ViewSonic Europe

Bergkällavägen 32

192 79 Sollentuna

Tel +46 8 507 130 00

Fax +46 8 507 130 30

Mobile +46 733 701 007

Felanmälan och support. +46 8 579 290 45

anette.berg@viewsoniceurope.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejman
En fråga till ViewSonic Europe.....bara att gråta...!!!!

Hej,

Jag undrar om ni vet när VX2235wm börjar sälgas I sverige?

---------------------------SVAR--------------------------------------------------------------

Hej Mattias,

För att vara realistisk vill jag nog svara slutet av september.

Vänligen,

Anette Berg

Inside Sales

ViewSonic Europe

Bergkällavägen 32

192 79 Sollentuna

Tel +46 8 507 130 00

Fax +46 8 507 130 30

Mobile +46 733 701 007

Felanmälan och support. +46 8 579 290 45

anette.berg@viewsoniceurope.com

Fan va bittert...
Jaja, jag tänkter ändå vänta

Permalänk

orkade inte vänta, kliade i fingrarna nåt fördjävligt, köpte en Samsung 205BW. är ju 30 dagars returrätt så om skärmen kommer i tid å får bra kritik så kan jag ju alltid lämna tillbaka

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

blir nog o vänta för min del oxå, locker så mycke med 22"

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk

Här är en PDF fil åt er med lite fakta om VX 2235 även en bild från sidan :). Verkar tyvärr som det är en TN-panel iallafall http://www.megaupload.com/?d=XPCKAZ4H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundersmet
Här är en PDF fil åt er med lite fakta om VX 2235 även en bild från sidan :). Verkar tyvärr som det är en TN-panel iallafall http://www.megaupload.com/?d=XPCKAZ4H

Får se om jag får ner den där pdfen men den här reviewen visar att det tveklöst är en TN panel:
http://www.monitor4u.co.kr/review/review4u/content.asp?idx=11...

Är bara TN paneler som har grova problem med betraktningsvinklar underifrån. Och den där har verkligen det om man ser på bilden.

Permalänk
Medlem

fet review jag fatta precis allt dom skrev

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Men vad tråkigt att det är en TN panel med 16.2 miljoner färger...nu blev jag besviken..... =(((

Permalänk
Medlem

http://www.monitor4u.co.kr/review/r...nt.asp?idx=1108

Ser inte färgerna ganska bleka ut i de där filmsekvenserna på sista sidan?

Jag har iaf begett tankarna på den här skärmen nu. Synd att de inte kunde klämt i lite bättre teknik.

Permalänk
Relik 📜

Ååh.. Vad fan ska man ha för skärm egentligen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter

Själv väljer jag nog bara mellan Samsung 215tw och Dell 2407 nu. Jag antar att plånboken får avgöra.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Själv väljer jag nog bara mellan Samsung 215tw och Dell 2407 nu. Jag antar att plånboken får avgöra.

Jag har en smärtgräns runt 5000kr..
Jag är i behov av en skärm nu, också..
Alla dessa nya "lovande" modeller, denna och LG L204WT, verkar ju dras med "vissa" leveransproblem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejman
Men vad tråkigt att det är en TN panel med 16.2 miljoner färger...nu blev jag besviken..... =(((

NOTERA: Det är en (TN eller S-MVA) panel med 16.7 miljoner färger, oavsett paneltyp!

EDIT: What the fuck?! PDF:en säger 16.2M medans de själva skrivit 16.7 på kartong etc?! :S

LÄS denna PDF. Står ingenting om färg eller paneltyp: Hämtat från www.viewsonic.com och ska gälla från 1 september

http://www.viewsonic.com/pdf/us_eng/products/VX2235wm-1_Sept_...

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

"Conclusion: The wide 22 inch for an entertainment... VX2235wm

The smallness nik VX2235wm is 22 inch wide LCD monitor which has 16:10 screen ratio. If 1680*1050 the resolution sees from T.V dimension and the HD (1280*720) with Full HD (1920*1080) resolution center about there is a possibility of doing. When seeing from monitor dimension even, it is a wide resolution and 1400*900 with 1920*1200 there is to neutral position. The resolution will be proportionate in picture size, Pig because is inversely proportional in the pitch which it will count finally (it followed) the resolution which harmonizes two branch element which is an immersion tile readability appropriately there is a possibility of doing to picture size. Quality because of like this there probably is secret information with standard, it will not know 22 inch wide from the window rain star.

The smallness nik VX2235wm high class with be design the sharp image, and it enjoys a motion picture appreciation mainly with the product where the color feeling which is profound harmonizes and it ties and in the son it will be loved with the fact that. It will be good from the side of brightness, the light and shade rain, color temperature, gamma and uniform characteristic back most and there is a possibility which it will be evaluated, the jar hand weaving range of vision angle (the lower part range of vision angle) insufficiency is point it could be indicated specially in small quantity with weak point. The answer back speed compared and su pheyk the coat 5ms one truth it was slow and in shame of the husband and wife 20ms it was measured, almost the conversion speed from situation of most 20ms schedule does at degree and only the afterimage of some is witnessed, the problem which is serious is a possibility of saying that it is not. Enjoys a motion picture or a game and to that extent charge it is a level which is not.
"

Kass översättning, men den verkar inte vara en värdig ersättare åt min VP930.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Köp en Samsung Syncmaster 205BW vetja, jag är skitnöjd med min.

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg skärm =P

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeII
Köp en Samsung Syncmaster 205BW vetja, jag är skitnöjd med min.

Den har ju bara 16,2 miljoner färger, ingen pivot, dåliga betraktningsvinklar etc etc. Känns inte som ett jättebra köp generellt sett.

Men om du är nöjd är det ju bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
"Conclusion: The wide 22 inch for an entertainment... VX2235wm

The smallness nik VX2235wm is 22 inch wide LCD monitor which has 16:10 screen ratio. If 1680*1050 the resolution sees from T.V dimension and the HD (1280*720) with Full HD (1920*1080) resolution center about there is a possibility of doing. When seeing from monitor dimension even, it is a wide resolution and 1400*900 with 1920*1200 there is to neutral position. The resolution will be proportionate in picture size, Pig because is inversely proportional in the pitch which it will count finally (it followed) the resolution which harmonizes two branch element which is an immersion tile readability appropriately there is a possibility of doing to picture size. Quality because of like this there probably is secret information with standard, it will not know 22 inch wide from the window rain star.

The smallness nik VX2235wm high class with be design the sharp image, and it enjoys a motion picture appreciation mainly with the product where the color feeling which is profound harmonizes and it ties and in the son it will be loved with the fact that. It will be good from the side of brightness, the light and shade rain, color temperature, gamma and uniform characteristic back most and there is a possibility which it will be evaluated, the jar hand weaving range of vision angle (the lower part range of vision angle) insufficiency is point it could be indicated specially in small quantity with weak point. The answer back speed compared and su pheyk the coat 5ms one truth it was slow and in shame of the husband and wife 20ms it was measured, almost the conversion speed from situation of most 20ms schedule does at degree and only the afterimage of some is witnessed, the problem which is serious is a possibility of saying that it is not. Enjoys a motion picture or a game and to that extent charge it is a level which is not.
"

Kass översättning, men den verkar inte vara en värdig ersättare åt min VP930.

Förhoppningsvis borde en engelsk recention inte vara så långt borta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Den har ju bara 16,2 miljoner färger, ingen pivot, dåliga betraktningsvinklar etc etc. Känns inte som ett jättebra köp generellt sett.

Men om du är nöjd är det ju bra.

Allt beror ju på vad man prioriterar, alla skärmar under 10.000 i princip har nackdelar.

Ta tex Viewsonic VX2025, den har 16,7 miljoner färger men där klagar en del på att färgerna är dåliga, att i dom allra snabbaste FPSen så räcker inte 8ms Grey-to-grey till och dessutom är det väldigt många som fått överdrivet med backlight bleeding. Sen faktumet att den inte är höjbar hade inte fungerat för mig nu märker jag när jag köpt min 205BW. Har skaffat ett nytt datorbord och utan höjbar skärm hade jag kollat ner på skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
NOTERA: Det är en (TN eller S-MVA) panel med 16.7 miljoner färger, oavsett paneltyp!

EDIT: What the fuck?! PDF:en säger 16.2M medans de själva skrivit 16.7 på kartong etc?! :S

LÄS denna PDF. Står ingenting om färg eller paneltyp: Hämtat från www.viewsonic.com och ska gälla från 1 september

http://www.viewsonic.com/pdf/us_eng/products/VX2235wm-1_Sept_...

//fog

Har mailat deras sälj avdelning om detta 2ggr och inväntar svar..
Återkommer när jag vet mer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag har en smärtgräns runt 5000kr..
Jag är i behov av en skärm nu, också..
Alla dessa nya "lovande" modeller, denna och LG L204WT, verkar ju dras med "vissa" leveransproblem.

Nec 20WMGX2 eller Samsung 215tw verkar vara det bästa som finns (20" WS), vilken man föredrar verkar vara en smaksak. Bit-tech föredrog 215tw. Den här recensenten föredrar Nec'en:

http://lcdresource.com/index.php?option=com_content&task=view...

Nec kostar ca 5500 och Samsung ca 6000. Personligen skulle jag inte köpt en skärm med en TN-panel.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så dåligt med TN-paneler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Nec 20WMGX2 eller Samsung 215tw verkar vara det bästa som finns (20" WS), vilken man föredrar verkar vara en smaksak. Bit-tech föredrog 215tw. Den här recensenten föredrar Nec'en:

http://lcdresource.com/index.php?option=com_content&task=view...

Nec kostar ca 5500 och Samsung ca 6000. Personligen skulle jag inte köpt en skärm med en TN-panel.

Vart finns NEC'en att köpa? Hittar den inte nånstans.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort Dell 2007 med senaste revisionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Vad är det som är så dåligt med TN-paneler?

Sämst betraktningsvinklar.
Sämst färgåtergivning (med råge).

Sen är de oftast billiga också vilket förstås är bra men det leder ju också till att de är snålat på det mesta. Det är visserligen ett generellt påstående och kan inte sägas om alla skärmar.

Sen hur den senaste TN panelen med 16.7 M färger presterar är jag lite osäker på.

Tråkiga är ju att det inte finns något självklart val, ens om man har oändligt med pengar. S-IPS har ju bäst färgåtergivning vid sitllbilder. Men när vi pratar rörliga bilder så har S-IPS några egna brister som de är ensamma om.

Jag är mycket osäker på vad jag själv ska skaffa. TN blir det nog inte i alla fall. Det tråkiga med S-IPS är att de är dyra men fortfarande långt ifrån perfekta - och det är inge kul att lägga mycket pengar för att få en kompromiss-produkt.

Men den där Nec skärmen för 5500 kr var intressant - den har mycket gott rykte i alla fall, säljs den ens i sverige?

Permalänk
Medlem

vad tycker ni då, ska man lägga ner den här skärmen totalt? lr finns det nån chans att det kan bli bra ändå?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Blir inte 1680*1050 ganska litet på en 20" ws? Jag kör 1280*1024 på en 19" idag och det känns som ett absolut minimum för mig som ser dåligt. 1280*1024 på en 17" är exempelvis alldeles för litet och jag har fått för mig att en 20" ws blir ungefär likadant.

Någon som kan verifiera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Blir inte 1680*1050 ganska litet på en 20" ws? Jag kör 1280*1024 på en 19" idag och det känns som ett absolut minimum för mig som ser dåligt. 1280*1024 på en 17" är exempelvis alldeles för litet och jag har fått för mig att en 20" ws blir ungefär likadant.

Någon som kan verifiera?

Vad spelar det för roll då VX2235wm är en 22"?

Det går inte att säga generellt, beror ju på eget tyckte och smak. Jag skulle tro att det blir "lagom". På min laptop har jag 1600x1200, och det är en 15" TFT, då pratar vi däremot smått.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux