Viewsonic VX2235wm-tråden!!

Permalänk
Medlem

tror du? i wow alltså? (world of warcraft)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilati
tror du? i wow alltså? (world of warcraft)

Ja du kommer få det i alla nyare spel som stödjer högre upplösningar.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Upplösningar

har en bekant som sitter med en dell 23 tummare med 1800*1200 och lirar WOW

Permalänk
Avstängd

Nu vill jag se en recension Skärmen finns ju i lager på några ställe nu ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nu vill jag se en recension Skärmen finns ju i lager på några ställe nu ;>

Jasså ?
Vart hittar du dem då ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd

Kollade mest på prisjakt.nu och såg
http://www.netshop.se/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprd...
http://www.opensolution.se/ecommerce_lista.php?kategori=188&h...

Elgiganten skulle ha den i lager också enligt prisjakt men står inte i lager på deras egna sida. Kanske stod fel på elgiganten eller så tog dom slut lr något snabbt.

Står iofs 2025 under tekniska spec på netshop men vet inte vad som ska vara rätt ;> Står ju 2235 under varan och priset "stämmer" ju för den också.

Permalänk
Medlem

Seriöst, finns det en egen modell av den för ipoden (och som är så mycket dyrare)?

VX2245WM

http://www.stuffmag.com.tw/2006/09/14/viewsonic-vx2245wm/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Seriöst, finns det en egen modell av den för ipoden (och som är så mycket dyrare)?

Ja, det e bara ett ställ i foten och så kan man spela upp musiken i skärmens kassa högtalare. Kommer till Sverige så småningom den med. Finns med på prisjakt redan. Eller det kanske går att spela upp video med? Vore läckert.

EDIT: Det går tydligen att spela upp videor och musik. Skärmen har stereohögtalare samt subwofer. USB anslutningar, hörlusanslutning och 8i1 kortläsare i foten. Den e ju iaf mycket snyggare med pianolack än 2235 e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nu vill jag se en recension Skärmen finns ju i lager på några ställe nu ;>

ja me!!! den finns på många ställen i sverige nu!!! sweclockers kan vara först me o testa den!!!!!!

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Alla direkta frågor om vad det är för fördjup har gett ett svar: 16.2M fäger. Det direkt till viewsonic osv.

Står på Chi-Meis hemsida att deras enda 22" skärm har 16.2M färger.
http://www.chimei.com.tw/en/product_list.asp?mainclassid=4&su...

Vill man ha bra färger ska man titta på andra paneler än TN ändå.

http://www.cmo.com.tw/cmo/english/product/showproductd.jsp?si...

Tror det är 6+2bit TN-panel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått hem en sån här än? Är grymt sugen på den, men vet inte om jag vågar.

Syncmastern med samma panel (?) verkar folk gilla, så om den här presterar liknande slår jag till.

Permalänk

Har haft min i ungefär precis 2 dygn nu och kan inte säga annat än att jag tycker den är helt underbar. Att den skulle vara "pixlig" pga upplösningen känns helt absurt då man verkligen njuter av denna skärm. Älskar den som sagt och den funkar minst lika bra till spel som till film som till skrivning/läsning. måste säga att färgåtergivningen också den känns ytterst precis och klar.

Rekommenderar den starkt och har väl egentligen ingenting att klaga på, det skulle isf vara att den ibland har lite svårt att få till de riktigt mörka partierna men med några enkla inställningar från skäm-menyn brukar det lösa sig också utan problem. Som sagt, köp!

Permalänk
Medlem

Jag ska hämta ut min om 2 timmar.
Ska se om jag kan fota o skriva ett par rader senare.

*Edit*
Har nu fått hem skärmen. (kopplades in för drygt 5 min sedan)

Första intrycker: WOW !!!

Grym färgåtergivning, svart är verkligen SVART.
Inte en enda död pixel.
Lätt att installera.

Kommer mer senare i kväll eller under morrgondagen.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Låter finemang det där, köper en nu i veckan. Postar lite senare vad jag tycker om den.

Bytet blir från en 7-8 år gammal 19" DELL, så jag blir nog med all säkerhet nöjd.

Permalänk
Medlem

Kanske att gå tillbaks i gamla spår men hur var det?
Visst är det 100 nu att det är samma panel som i Mirai-skärmen?

Permalänk
Medlem

Jag hade en 7 år gammal 19" Nikia skärm.
Blev så jäkla övreväldigad av denna skärmens storlek
Helt fantastisk

Återkommer med mera under natten eller i morgon.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

vi vill se homer vi vill se!

Permalänk
Medlem

Ska se vad jag kan göra.
Min digitalkamera muppar sig Delux !

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

längtar..

Permalänk
Medlem

Kameran vill sig inte alls
Blir o lämna den på reparation.

Men den funkar kanon i spel även FPS som jag spelar mest.
Kan varmt rekomendera skärmen, helt outstanding enligt mig.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

tjena grabbs... har nu fått hem min viewsonic... Jävligt bra först intryck! Skitläcker är den

Har påbörjat installationen och kommit en bit på vägen men nu säger den bara "vänta" och så har det varit nu i snart 10 minuter. Någon som har haft samma problem? Känns sådär om jag ska vara helt ärlig

Permalänk

kan vi få se lite recensioner nu från er som har fått hem skärmen då?

Permalänk
Medlem

aight grabbs nu funkar den

en snabb recension nu da innan jag ska börja städa

Första intrycket är helt underbart, den är så mkt större än vad jag väntat mig. Det första jag gjorde va ju såklart att kolla efter ghosting och liknande i spel, har inte märkt av någonting efter 30 minuter spelande.

Negativt är att den inte är höj och sänkbar, vilket är ett stort minus =/ Men men...
Betrakningsvinkeln är väl okej, inget jag bryr mig om men vissa kanske stör sig på detta då den har TN-panel som de flesta vet inte är super på just den fronten.

Den är sjukt snygg faktiskt, den ser clean ut liksom.

det va allt

Permalänk
Medlem

Hur funkar den i spel som Doom och Fear? Mycket mörkt, hur är kontrasten?

Permalänk
Medlem

Hoppas någon kommer med en lite mera utförlig Recension.. med bilder å shit
Vill även veta hur färgerna är när man kollar på film å så.

Permalänk

VIEWSONIC VG2230WM. Kan det vara en deluxvariant av VX2235WM montro? Ser ju nästan ut som att det skulle kunna vara samma panel med de specifikationerna. Ser ju riktigt snygg ut iaf.

Permalänk
Inaktiv

Vad blir upplösningen med DVI-kabel?
(Det står endast att det blir 1680x1050 med VGA-kabel)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Vad blir upplösningen med DVI-kabel?
(Det står endast att det blir 1680x1050 med VGA-kabel)

Det e samma.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Det e samma.

Okey, så maxupplösningen är alltså på 1680x1050?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Okey, så maxupplösningen är alltså på 1680x1050?

Japp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
VIEWSONIC VG2230WM. Kan det vara en deluxvariant av VX2235WM montro? Ser ju nästan ut som att det skulle kunna vara samma panel med de specifikationerna. Ser ju riktigt snygg ut iaf.

Den såg fin ut. Men fult med högtalarna så synliga... (tycker jag).

Tycker mycket tyder på att den där skulle ha en inbyggd tuner men skulle den ha det skulle det ju stå på den där sidan.

Den verkar höjd och sänkbar också.