Thermaltake släpper mediatorn

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake släpper mediatorn

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Allvarligt, köper folk den där?

Permalänk

pimp

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Det är stort, tungt. Självklart folk köper ^^

Permalänk

Lite halvgammal nyhet. Självklart köpe folk det, det är snyggt och har stor plats. Det är allt jag begär iaf Funderar på att köpa ett.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

gammalt

men var ska man isf få plats med det andra moderkortet eller sitter det gömt där inne så man drar sladdarna igenom hålet som finns i ena hörnet?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Landator?

Nej, alltså seriöst, aluminiumversionen väger inte så fasligt mycket, men till skillnad från alla små lan-chassin så har det här gott om plats. Dessutom tror jag formen på det gör det mycket enklare att bära än ett vanligt fulltower. (Det krävs ju ganska långa armar för att bära ett fulltower) Tror det här kan vara ett spännande alternativ för de som behöver utrymmet.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Nej, tack! Lian lis kub är både snyggare och sötare.

Permalänk
Medlem

Kanske inget praktiskt HTPC-chassi, kunde varit bra om man kan ha det i ett annat rum och sedan dra sladdar genom väggen eller liknade till det rummet man hade tänkt använda HTPC-systemet i...

Jag tycker dock att det är bra med tanke på att man kan även ha ett mini-itx i chassit, då behöver inte dra igång super-fete datorn bara för man sak surfa eller lyssna på musik. Har själv tänkt på hur man skulle kunna modda in ett mini-itx i sitt vanliga chassi.

Fattar docjk inte hur de kan markandsföra det som ett HTPC-chassi, ser mer ut som något server chassi...

Permalänk
Medlem

Jag har iaf förbokat en av dessa för ca 2v sedan, jag gillar den skarpt & Perfekt för vatten kylningen jag har, mm.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Var står det att man får i två moderkort? Hittar bara att man kan ha moderkortet antingen i mitten eller på ena sidan men inte på båda ställen samtiddigt. Så det är alltså ETT moderkort som geller, inte TVÅ! Annars så verkar det vara fin låda för en server men inte som vanlig låda man har att spela på. Då är den för stor och tung.

Permalänk

om jag har förstått det hela rätt så får man plats med dels 1 ATX och ett Mini ATX samtidigt.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Var står det att man får i två moderkort? Hittar bara att man kan ha moderkortet antingen i mitten eller på ena sidan men inte på båda ställen samtiddigt. Så det är alltså ETT moderkort som geller, inte TVÅ! Annars så verkar det vara fin låda för en server men inte som vanlig låda man har att spela på. Då är den för stor och tung.

Läst på Thermaltakes sida?

Citat:

Mozart TX is designed to fix two independent systems in one chassis.
Primary system is compatible with ATX or BTX platform,
Secondary system utilizes Mini ITX system.

Fråga mig dock inte var mini-ITXet skall placeras dock...

Edit: mini-ITXet verkar komma på andra sidan moderkortsplåten.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Var står det att man får i två moderkort? Hittar bara att man kan ha moderkortet antingen i mitten eller på ena sidan men inte på båda ställen samtiddigt. Så det är alltså ETT moderkort som geller, inte TVÅ! Annars så verkar det vara fin låda för en server men inte som vanlig låda man har att spela på. Då är den för stor och tung.

Gå in här:
http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/mozart_t...

Klicka sen på Feature nere till vänster.
Där finns en knapp som heter Dual PC
Där står allt du behöver veta nästan

Jag hade aldrig velat ha den klumpen i mitt vardagsrum. Den ser ut som ett stort kylskåp...
Jag tycker att HTPC:s ska vara små och knappt synas...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Ja då är det alltså miniITX på den andra sidan utan portar där bak för mus/tangentbord osv då dessa sitter inne i själva lådan...Hur praktiskt är det?

Permalänk
Medlem

Mumma, man kan få plats med en stand alone vapochill och fet vattenkylning där. Eller varför inte dubbla vapos.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Var står det att man får i två moderkort? Hittar bara att man kan ha moderkortet antingen i mitten eller på ena sidan men inte på båda ställen samtiddigt. Så det är alltså ETT moderkort som geller, inte TVÅ! Annars så verkar det vara fin låda för en server men inte som vanlig låda man har att spela på. Då är den för stor och tung.

Det är alltså TVÅ moderkort, som lådan är byggd för att kara av.

Jag kommer inte att ha min som server iaf, men jag förstår inte riktigt vad du menar, är den stor & tung, är det problem att spela med den då eller?
Är det LAN du menar, så tar jag PCn i bilen.

Den är den inte så super tung heller, då typ allt är aluminium.
sedan är det ju utrymmet, som bara är att njuta av, då många vill ha vatten kylnings system, som man smidigt kan ha pumpen & vätska behållaren på ena sidan, ifrån alla komponenter, istället för att trängas med alla grafik kort & annat.

Sedan ser lådan fruktansvärt bra ut också.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar vara ett mycket praktiskt chassi, men HTPC, undra vad de tänker på?

Permalänk

mumma... den skärmen skulle vara perfekt att ha i en bil om man ska modda in en dator (7" touchscreen på deras hemsida)

http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/mozart_t...

under features/7" drive bay

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk

Jaaa det var en udda produkt i alla fall, perfekt för men som vill bygga en
enorm vattenkylning, jag tror nog att den kommer sälja ändå...

Visa signatur

My brain hurts too....

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuPp213
Jaaa det var en udda produkt i alla fall, perfekt för men som vill bygga en
enorm vattenkylning, jag tror nog att den kommer sälja ändå...

Hellre Lian Li's kub då. Snyggare, kostar typ samma och är betydligt mer stabilt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

för dual mobo behövs inget speciellt...det har jag kört länge...

stor bild...
http://undcon.no-ip.com/pics/server/img_4126.jpg

ett Matx och ett Epia i ett miditower

alternativt ryms ett kluster på 14-16 epiakort..

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
för dual mobo behövs inget speciellt...det har jag kört länge...

http://undcon.no-ip.com/pics/server/tn_img_4126.jpg

stor bild...
http://undcon.no-ip.com/pics/server/img_4126.jpg

ett Matx och ett Epia i ett miditower

alternativt ryms ett kluster på 14-16 epiakort..

Haha... det var en unik lösning. Har nog aldrig sett någon annan som har gjort det innan

Permalänk
Medlem

OjOj! En sån skulle jag vilja ha

Permalänk

Lådan är ju hur grym som helst. Men vart kan man köpa extra utrustningen?

Visa signatur

Intel Core 2 Extreme X6800 - Asus P5B DLX/WIFI - 2st Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 2GB Total: 4 GB - Western Digital Raptor X 150GB 10000RPM 16MB - 1st Western Digital 250GB - 2st Western Digital 500GB Total: 1.4 TB - Gainward GeForce 7950GX2 1GB