Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
af kan köra lvl3 men det är svårare och kräver mer...
BC är ganska bra till lvl 3 missions

Min BC får iaf hopplöst med spö på level 3 missions så jag antar att jag får försöka skaffa fitting till mitt BS istället då..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

ja lvl 3 missions kan va knepiga med bc visserligen
svårt att träffa alla olika fiender då ens tracking inte är den bästa
gäller att tanka rätt skada oxå så man kan stå emot de tusen små kryp som anfaller en.

Permalänk

Jag började spela Eve förra veckan och börjar fatta det mesta nu (tror jag iaf). Men vad innebär "Scan resolution" och "Signature radius"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarre
Jag började spela Eve förra veckan och börjar fatta det mesta nu (tror jag iaf). Men vad innebär "Scan resolution" och "Signature radius"?

http://www.eve-online.com/guide/en/g26.asp

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarre
Jag började spela Eve förra veckan och börjar fatta det mesta nu (tror jag iaf). Men vad innebär "Scan resolution" och "Signature radius"?

Signature radius är i prinicip hur stort skeppet är...

För missiles så används sig radius (på målet) / explosion radius (på missilen) för att räkna ut hur mycket skada missilen gör.
För turrets så används sig radius (på målet) / signature resolution (på vapnet) i formeln för hur stor sannolikhet man har att träffa.

För att bestämma hur lång tid det tar att låsa en fiende används scan resolution (på ditt skepp) och signature radius (på målet) i formeln.

Signature radius är alltså något som gör att det är svårare att träffa och tar längre tid att låsa små skepp än stora.
Scan resolution används bara för hur snabbt du kan låsa någon annan (större desto bättre), vilket i stort sett bara är väsentligt i PvP...

Permalänk

Två av mina agenter har erbjudit mig uppdrag som går ut på att jag ska smuggla vapen och droger. Som jag förstår det så brukar concoord scanna förbipasserande skepp, och då lär de ju upptäcka att jag fraktar smuggelgods. Men, om jag inte gör uppdragen, förlorar jag loyalty points och standings o.s.v. då eller? Vet inte riktigt hur jag ska göra.. låter ju rätt spännande att prova, men jag har inte råd att misslyckas med tanke på böterna om man blir upptäckt. Dessutom förlorar jag väl standings också om jag blir upptäckt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Två av mina agenter har erbjudit mig uppdrag som går ut på att jag ska smuggla vapen och droger. Som jag förstår det så brukar concoord scanna förbipasserande skepp, och då lär de ju upptäcka att jag fraktar smuggelgods. Men, om jag inte gör uppdragen, förlorar jag loyalty points och standings o.s.v. då eller? Vet inte riktigt hur jag ska göra.. låter ju rätt spännande att prova, men jag har inte råd att misslyckas med tanke på böterna om man blir upptäckt. Dessutom förlorar jag väl standings också om jag blir upptäckt?

Låt sådana uppdrag bara ligga i din journal och tillslut expirera, man förlorar inga LP eller standing så vitt jag vet. Jag råkade göra ett smuggeluppdrag en gång (innan jag visste att det fanns olagliga saker i EVE ) men hade tur att ingen Concord Customs Officer stod och väntade vid gate:n, tror det är dem som haffar en om man har kontraband.

Visa signatur

.

Permalänk

I see. Struntar i dem då. Tycker det är lite löjligt dock att alla agenter verkar vara korrupta. Först tyckte jag det var coolt, men sen när jag märkte att alla agenter gör så blev det rätt lamt.

Permalänk
Medlem

Har provat EVE, riktigt speciellt och spännande spel. Det som gör att jag ej kör EVE dels är för att man inte kan kliva av på planeter och gå och mötas i stader och sånt. Men annars jättebra spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Har provat EVE, riktigt speciellt och spännande spel. Det som gör att jag ej kör EVE dels är för att man inte kan kliva av på planeter och gå och mötas i stader och sånt. Men annars jättebra spel.

Man kommer kunna flyga ner på planeter snart. Dom håller på och fixar det. Vet inte riktigt när dom kommer implementera det dock. Gå ur skeppet tror jag inte man kommer kunna göra nånsin.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Jag håller med, det hade verkligen varit häftigt om man kunde det. Förstår att de inte lägger in det nu dock, skulle kanske ändra spelet för mycket. Men i nästa mmo-rymdspel kanske man kan det

Permalänk

jag förstår inte varför folk vill springa runt på planeterna...
det är ju inte det eve handlar om, vill man springa runt med sin karaktär så spela ett sådant spel där man gör det, det finns mängder!

men att man ska lägga till mer valmöjligheter i rymden är jag för åtminstånde, till exempel att planeter, månar, solar har lite olika uppgifter (månar har visserligen POS uppgiften redan). sedan gärna lite andra trevligheter så som mystiska rymd saker som nebolusor (stavning?) där man kan stöta på olika saker...

men som sagt
snart kali
då kommer det nya saker
en av nyheterna heter utforskning av galaxen så vem vet vad som kommer....

Permalänk
Medlem

Bah då var tranquility nere igen
Är det normalt med så pass mycket strul eller är det lite extra nu?
Har bara spelat ett par dar men har ändå märkt att dom verkar ha lite problem.

Permalänk

det har varit lite strul på sisstone och detta beror på att det nyligen kommit en patch...
sedan så kommer snart kali och då lär det bli struligt ett tag oxå. men annars tycker jag ccp håller servern igång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
[B]jag förstår inte varför folk vill springa runt på planeterna...
det är ju inte det eve handlar om, vill man springa runt med sin karaktär så spela ett sådant spel där man gör det, det finns mängder!

Det handlar om att ha många olika möjligheter. Du behöver inte "springa runt på planeterna" om du inte vill, precis som du inte nödvändigtvis måste sitta och gräva mineraler hela dagarna om du inte vill.

Det är mångfalden som gör EVE bra, att utöka den är knappast dåligt.

Citat:

men att man ska lägga till mer valmöjligheter i rymden är jag för åtminstånde, till exempel att planeter, månar, solar har lite olika uppgifter (månar har visserligen POS uppgiften redan). sedan gärna lite andra trevligheter så som mystiska rymd saker som nebolusor (stavning?) där man kan stöta på olika saker...

"Tactical environments" som de heter ligger planerat, och kommer SNART(tm).

Citat:

men som sagt
snart kali
då kommer det nya saker
en av nyheterna heter utforskning av galaxen så vem vet vad som kommer....

"Utforskningen" kommer först i någon av de senare patcharna efter vad jag har förstått.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Avstängd

Äntligen börjar det hända lite saker. Håller på att få ut fitting till mitt BS till 0.0, där min Apocalypse står och väntar. Räknar med lite bättre cashflow då Nästa inköp blir en assault frigate att köra missions i empire med, är lite trött på stora och otympliga skepp nu.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

ja ush för stora skepp
små snabba rackare är mycket trevligare.

jag är i full fart att bygga upp mina support skills till topp och sedan träna upp mig till AF, HAC, interceptor, interdictor m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Min BC får iaf hopplöst med spö på level 3 missions så jag antar att jag får försöka skaffa fitting till mitt BS istället då..

Jag tycker det låter konstigt..
Jag har körde alla mina lvl.3 missions med min missil Ferox.
En setup rak igenom, hade aldrig några problem..
Vilken BC använder du? Kan ge dig tips på en bra ferox setup om du behöver..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk

Om du tränar till harderners så kan du klara lvl 3 utan problem.
I missions måste man använda harderners för att klara all skada, plates gör inte så stor nytta om man har 20% i resistance mot Thermal&Kinetic och flyger t.ex Serpentis missions.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Läste precis http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15032 . Det är just sånt som gör eve så skönt

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Läste det också precis. Awesome!

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

Helt jävla galet mycket pengar det där!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Helt jävla galet mycket pengar det där!

Ja och värt sjukt mycket riktiga stålar. Tänk om han skulle ta och sälja allt på Ebay - nästan en miljon kronor rikare.

Visa signatur

.

Permalänk

ja tusan... jag hade startat ett eget corp och sett till att få tillträde till en alliance där jag hade satt upp min egen outpost

Permalänk
Avstängd

Haha, kaxigt att sticka med 800 miljarder!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Läste precis http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15032 . Det är just sånt som gör eve så skönt

Precis!

Det är sånt här som gör EVE så fruktansvärt mycket bättre än andra MMO, o CCP lyfter inte ett finger eftersom det inte brutits mot några spelregler...... Det är grejer det, till skillnad från tex WoW där fjortisar lyckas tjuta sig tebaks utrustning som nån sprungit iväg med när dom bett o få "titta" på det

Blir fortfarande imponerad av detta spel, dess spelare o sist med inte minst CCP.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk

Håller med, det är så det ska vara. Skulle vara löjligt om man inte kunde göra sånadär kupper

Permalänk

h0h0, äntligen en break i tristessen!
Har kommit på ett bra och säkert sätt att göra grov cash med lite jobb.
Inte som den där snubben dock utan helt Eve-lagligt.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
h0h0, äntligen en break i tristessen!
Har kommit på ett bra och säkert sätt att göra grov cash med lite jobb.
Inte som den där snubben dock utan helt Eve-lagligt.

Haha, du har inte lust att utveckla det där antar jag?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Nehedu, du får allt ta och fundera lite. Denna sak är min. Iaf än så länge...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you