Visa signatur
Intel Core 2 Duo E8500 3.0GHz | MSI XFX GeForce 9800GTX BlackEdition | Corsair 2*2048MB DDR2 | Asus P5K Premium | Western Digital Caviar 500GB | Corsair 650W | Samsung T220 22" Wide TFT
Hej. Jo snart kommer det analoga nätet försvinna och då gäller det att vara med så man inte sitter där en dag utan något i teven.
Vi har tre tv apparater, två hemma och en på landet i nynäshamn.
Här hemma så vill vi ha kanalerna:
1,2,3,4,5,ZTV(eller kanal6 eller vad den nu heter), Canal + kanalerna (eller TV1000).
Detta då på båda tv apparaterna.
Sedan på landet vill vi ha kanalerna:
1,2,3,4,5,ZTV. Så här behövs inte Canal+ eller TV1000, om man nu inte får det väldigt billigt.
Just nu har vi Comhem, men vi har tröttnat på dom och har avbeställt, så dom slipper vi om några månader.
Dom här företagen har jag tittat upp:
CANALDIGITAL:
Här måste vi fixa satelit, eftersom att det inte fanns marksänt i vårt område så måste vi då ha parabol både hemma (och på landet som vi redan visste).
Här är ett förslag på vad man kan ha.
Tv1,Tv2,Tv3: Familjepaketet (1,2,4,5 + massa skitkanaler) = 339:- för alla apparater.
Tv1: Familjepaketet med canal+, Tv2 och Tv3 familjepaketet = 539:- för alla apparater.
Sedan tillkommer flera engångsavgifter för box för tv2 och tv3 på cirka 2500:-.
+ Vet inte något speciellt positivt, verkar ganska dyrt.
- Har inte kanal3, den kanalen tittar jag väldigt ofta på så det är ett stort minus.
BOXER
Din beställning:
• Boxerpaketet, Boxer Tvillingkort och 3 digitalboxar: Boxerpaketet för 159 kr/mån i 24 månader och Boxer Tvillingkort för 79 kr/mån i 12 månader och 3 digitalboxar av märket Sagem ITD 72 utan extra kostnad. Startavgift på Boxerpaketet tillkommer på 395 kr. I denna avgift ingår kortavgiften för första halvåret. Därefter debiteras kortavgift med 248 kr/halvår. För Boxer Tvillingkort tillkommer kortavgift med 124 kr/halvår. Totalkostnad 6151 kr. Leveranstiden är upp till 5 arbetsdagar.
Sedan måste man ha ett till tvillingkort för den sista boxen, så här verkar det vara en ganska smidig lösning.
Här är en fördel att jag får alla kanaler på alla tvapparater. Om jag då har canal+ och alla andra kanaler kostar det 299:- i månaden + 2st tvillingkort för sammalagt 180kr i månaden blir det 470:- kronor i månaden. Det här verkar vara ett självklart val före canaldigital.
Nu om du orkat läsa igenom det här så undrar jag om ni har förslag på bättre företag. Jag undrar också hur det blir vid hdtv övergången.
mvh. Alex
Intel Core 2 Duo E8500 3.0GHz | MSI XFX GeForce 9800GTX BlackEdition | Corsair 2*2048MB DDR2 | Asus P5K Premium | Western Digital Caviar 500GB | Corsair 650W | Samsung T220 22" Wide TFT
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.