Var ska man köpa projektorn?

Permalänk
Medlem

Var ska man köpa projektorn?

Vilka ställen är bra ställen att köpa projektorer på där de både kan nåt och har ett hyffsat sortiment med Hemmabioprojektorer. har kollat lite på de vanliga ställena men de verkar ju inte ha så mycket iallafall om man kolla på hemsidorna.

Någon som har nån projektor att rekomendera också?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Budget?

Beställa på internet där det är billigast brukar jag göra, dock brukar jag kolla den lokala hembiobutiken innan inköp för att se vad dem ska ha. Ca 5-10% högre priser kan det nästan vara värt för bra service och smidiga garantiärenden ifall det skull bli aktuellt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

njä hade väl tänkt mig runt 10 tusen nånstans gärna mindre om det finnns nån hyffsad hdklar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Sanyo Z4 är en mycket kompentent HDklar projektor (ca 13tkr), vill du inte lägga så mycket kan du köpa en begagnad Z3 (inte värd att köpa ny, skillnaden är bara ca 2tkr mot en Z4).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

verkar inte vara så starkt ljus(lumens) på den är det tillräkligt med 1000 ansi lumens?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag äger en Z3'a och den är tillräckligt ljusstark för mig (ser nästan uteslutande på film i så gott som totalt mörker). Kan du inte mörklägga till 100% (nåja, nästan) så har du rätt.. då ska du kolla på en annan projektor. Har dock svår att tänka mig att man får bättre för pengarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej jag har ju dock inga fönster där som den ska vara så det lär väl inte vara några problem:P Fick 4 veckor jobb nu så då kan man använda lite av sparpengarna nu:P men då blir det nog en sådan. Tack för tipset! Ska se om man hittar nåt bra takfäste till den också.

Kom ju nästa fråga hur ser man vilket takstativ som passar? Som jag fattar det så köper man ett takstativ och sen en släde som man sätter på projektorn. Men passar de där universal slädarna till alla projektorer?

Visa signatur