Muskampen 2025: Segraren korad!

mp3-lurar i prisklassen 500-1000kr

Permalänk

mp3-lurar i prisklassen 500-1000kr

Jag funderar på att köpa ett par Shure E2C, de verkar vara bra och har fått bra kritik från de flesta håll, men också dåligt från andra håll.

Det jag undrar nu är om det är någon som har tips på bättre lurar i samma prisklass eller om E2C är det rätta valet trots allt.

Markus

Permalänk
Medlem

Svårt att säga då det finns en hel del prisvärda lurar i ungefär samma prisklass. D-jays tex verkar vara riktigt sjyssta. Creative släpper snart sin nya in-ear lur Zen Aurvana som enligt de första testerna ska vara en riktig killer i prisklassen(1000kr), enligt hifi&musik referensljud! Etymotic ER6 är en annan erkänt bra in-ear plugg som många använder som referens.

Men jag säger inte att Shure E2c är dåliga på nåt sätt, har ett par själv och är mycket mycket nöjd. Att en lur för 700kr kunde spela så detaljerat och med sån närvaro trodde jag inte var möjligt!
Mitt tips är att du fyller mp3-spelarn med go musik som du har hört många gånger och sedan drar till en välsorterad Hifi-butik och provlyssnar! Funkar dock inte med D-jays då dessa endast sälj på nätet.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!