Permalänk
Medlem

Jag gillar nya shufflen ivf, ser riktigt nygg ut.. blir nog en sån sen när de kommer ut
Perfekt när man ska ut och springa och så.

Permalänk

Men har de missat det här med HDTV eller? Skulle inte köpa lågupplösta filmer även om jag hade obegränsat med pengar...

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

En vild gissning är att överenskommelsen Apple gjort med filmbolagen går ut på att filmerna håller en relativt låg upplösning i inledningsfasen, för att se hur det hela faller ut. TV-serierna bumpades ju upp till 640x480 idag, så det är väl inte otroligt att de drar upp filmerna till åtminstone 480 progressivt efter ett par månader. Och h.264 Quicktime i 480p ser faktiskt riktigt bra ut, även i upplösningar som 1680x1050.

Priserna känns dock för höga. Man litar på att iTunes popularitet ska fungera även här, men jag är dock skeptisk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

De har ju kommit med en sökfunktion i nya ipod 6g.....tror ni den kommer till 5g?

Permalänk
Medlem

Med tanke på hans Steve-ighets uttalande om att en konsument bör räkna med att uppdatera till en ny modell varje år för att dra nytta av nya funktioner så känns det inte så troligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Coola iPods. Gamla nano var snyggare, men denna är ju mer praktiskt... menar främst den repfria ytan (om den är likadan som på mini).

Är dock mest sugen på en Shuffle, hur kan den vara så liten?

iTunes 7 var ingen höjdare enligt mig. Redan på ikonen ser man hur "omacigt" det är. Gränssnittet med nya scrollbars osv är heller ingen höjdare. Tycker allt är plottrigt och knas. Att bläddra mellan skivorna var dock riktigt läckert, men jag hoppas verkligen inte det är så här OSX 10.5 ska se ut...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls om itunes 7.. främst för att det inte startar alls, eller rättare sagt endast för att det inte startar.. får fina meddelanden typ: 0x666D743F.

Aja de fixar nog till lite så att de fungerar till nästa version..

Visa signatur

Burken: Dual Pentium2 300mhz, 128MB, Tot: ca: 16GB hd
Enäggstvillingarna: Luke & Anakin: Dual Pentium2 450mhz, Luke 512MB, Anakin 256 (Har tappat hälften av minnet pga åldern), 2*9GB scsi, rackmonterade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb_adde
De har ju kommit med en sökfunktion i nya ipod 6g.....tror ni den kommer till 5g?

detta är ju fortfarande ipod G5 väll, bara en uppdaterad version. Ipod G6 kommer troligen kring jul eller strax efter.

och här funkar iTunes 7 utmärkt, ikonen blivit blå i startat läge o grön i stängd, ser snyggt ut. men ja kör ju osx, kanske är därför det funkar men ser att ja måste fixa fler albumsbilder :D:D funktionen flyter bra, men ahr ju få låtar som har bild, eller i alla fall få i förhållande till hur stort biblioteket är.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls dom nya nanosen... Känns som dom här borde komma först, och sen dom som nu försvinner ... Dom var verkligen snygga

Det här är så fel. Dom kunde fixa problemet med det gamla skalet på andra sätt ...

Permalänk
Medlem

arrg!!!
varför kommer jag inte in på http://www.fsb.se för!!!!

Permalänk
Medlem

köpte mig en nano (2Gb) förra veckan och beställer en ny nu (4Gb samma pris) från apple.
Fan vilken tur att jag hadde öppet köp och pengarna tillbaks på den första nanon

Permalänk
Medlem

wikipedia beskriver dom nya ipodsen som "5,5G" och nya nanosen och shufflesen som 2G ...

http://en.wikipedia.org/wiki/IPod

Permalänk
Medlem

mm, G5,5 skulle jag oxå säga

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

iTunes 7 var fullt acceptabelt i OS X (det ska det vara) och jag är helt nöjd där, men när jag installerade det på min Windows-burk var prestandan undermålig. Uppspelning av en helt vanlig 192Kbps CBR mp3-fil hackar så gott som hela tiden.

Inte bra.

EDIT: Filen funkar fint i Foobar, WMP och Winamp.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

genome, vad har du för dator?

Permalänk
Medlem

Beställde den största Nanon på direkten. Då min mini har slarvats bort av min polare så behövde jag något nytt. Jag diggar den svarta färgen och tror att det kan se riktigt fint ut IRL. Postar bilder så fort jag får hem den!

Visa signatur

peace

Permalänk

Jag har bara en fråga kvar tror jag

När kan man köpa dom här i Sverige ? Till jul ?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Jag har bara en fråga kvar tror jag

När kan man köpa dom här i Sverige ? Till jul ?

I affär menar du?

Det brukar väl dröja någon vecka tror jag.
Köper man ändå en iPod är det väl lika bra att beställa över nätet. Oftast billigare än affärer och gratis hemleverans.
Jag beställde en silver 4gb och den är redan på väg hit... fast ska skicka tillbaka den och beställa en svart istället.

Permalänk
Medlem

"Same as 5G iPod, but with new firmware v1.2 supporting slightly longer battery life, adjustable brighter screen, search capabilities, gapless playback, and games support. This firmware update is also availible for older 5G iPods."

http://en.wikipedia.org/wiki/IPod

Låter inte troligt när det gäller apple, men man kan ju hoppas
Den ligger iaf inte uppe än

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
"Same as 5G iPod, but with new firmware v1.2 supporting slightly longer battery life, adjustable brighter screen, search capabilities, gapless playback, and games support. This firmware update is also availible for older 5G iPods."

http://en.wikipedia.org/wiki/IPod

Låter inte troligt när det gäller apple, men man kan ju hoppas
Den ligger iaf inte uppe än

Uppdaterade min med v1.2. Fick ingen sökfunktion. Däremot möjlighet att ställa in ljusstyrkan.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

hur fungerar sökfunktionen?
och finns det på nya nanon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Jag har bara en fråga kvar tror jag

När kan man köpa dom här i Sverige ? Till jul ?

köpa vilka? alla produkter apple visade igår kan man ju beställa i sverige nu, det är väll bara iTV som inte går o köpa, men den går ju inte o köpa i usa heller

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag har hyggligt stora besvär med iTunes 7 på min dumPC. Hackar och har sig som sjutton så fort man gör annat än lyssna på musik.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dammskog
genome, vad har du för dator?

En pålitlig HTPC-sak med en Athlon 2600+ som jag klockat lite, 1GB minne och ett SB Audigy 2-kort. Alla med väl fungerande drivrutiner. iTunes 6 hade inga som helst problem på den och de andra programmen fungerar som sagt klockrent, så jag misstänker att fruktföretaget inte riktigt kollat igenom programmet innan de drog ut PC-versionen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
En pålitlig HTPC-sak med en Athlon 2600+ som jag klockat lite, 1GB minne och ett SB Audigy 2-kort. Alla med väl fungerande drivrutiner. iTunes 6 hade inga som helst problem på den och de andra programmen fungerar som sagt klockrent, så jag misstänker att fruktföretaget inte riktigt kollat igenom programmet innan de drog ut PC-versionen.

Hur stort musikbibliotek har du?
Man ska kunna ändra settings under quicktime/ljud till 16bit. Endel har tydligen 24 där och för dom blev det bättre. Jag hade dock 16 bitars så det sprack.

Nåväl, får min macbook om någon vecka så det blir sopor av denna PC ändå

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Mitt musikbibliotek är relativt litet. Runt 2000 låtar. Och inställningarna i QT hade jag redan kollat.

Har läst på fler forum än det här om folk som har problem med Windows-versionen. Med alla möjliga versioner av hårdvaran. Gissar att det kommer en hotfix inom ett par dagar. Får väl synka nya nanon med Macbooken de kommande dagarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

verkar som om apple inte riktigt hårdtestat windows versionen för på osx funkar det helt problemfritt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
verkar som om apple inte riktigt hårdtestat windows versionen för på osx funkar det helt problemfritt.

Hur flyter det på när du kör bilderna i flow läget och drar listen åt något håll för bläddring av albumomslagen. Laddar den snabbt?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Den håller inte på och "justerar ljudstyrka" eller något annat i bakgrunden för er som har problem med uppspelningen?
XP gör ju inte flera saker samtidigt lika snyggt som OS X .

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Den håller inte på och "justerar ljudstyrka" eller något annat i bakgrunden för er som har problem med uppspelningen?
XP gör ju inte flera saker samtidigt lika snyggt som OS X .

Nepp, använder det precis som förr. Något är fel. Kommer knaster och låserr min dator om jag gör fler saker samtidigt. Lär nog komma en uppgradering inom kort eftersom det är så allvarligt problem för PC.
Förutom det trista så är ju alla nyheter i det otroligt läckert

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|