Permalänk
Medlem

Bios P5B Deluxe wifi

Uppdaterade bios till senaste version som finns online på asus hemsida 0614, för P5B Delyxe wifi. Bios uppdatering sade ok, och vid påföljande omstart vart det bara mörker. Enda reaktion jag kan få ur datorn är om jag tar ur minnena då börjar den pipa vid start annars så händer inte mer än att det lyser. Provade stoppa i ett annat grafikkort vart ingen skillnad. Har någon annan haft problem ? Antar bios är kaputt.

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem

Det är en funktion som heter "ASUS CrashFree BIOS 3 Utility" på detta moderkortet, har du testat den funktionen den ska ju rädda biosen vid fel flashning och har du testat att göra en "Clear CMOS" information om allt detta finns i manualen.

Permalänk

Testa att dra ur kontakten ur burken eller slå av nätagget om du har ett sådant agg att du kan göra det. Kvarstår problemet efter du bootar att datorn eller mobot inte regerar då kan du har råkat ut för en bios crash, det händer ibland. Är mobot nytt är det bara att höra av dig till de du köpte mobot av och reklamera det. Har en polare som lyckats med detta några gånger:)...

Men testa och prova först alla möjligheter innan du skickar tillbaka det...

Visa signatur

[P5B Deluxe/wifi] [E6600@2.9Ghz] [Sapphire X1950XTX] [Corsair XMS2 6400C4 2GB] [WD Raptor 150GB SATA] [Hiper 580W] [Coolermaster Prateorian 732] [Zalman reserator 1 plus med WB4 block] [X-FI Fatality] [mCubed BigNG]

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna använt crash bios funktionen men den kräver att moderkortet startar.

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |