Litte frågor angående start utav webbutik

Permalänk

Litte frågor angående start utav webbutik

Hej

För ett tag sedan la jag upp en tråd där jag skrev att jag ville starta en webbutik, nu är det så att jag kommit i kontakt med en annan medlem här på forumet pozz. Så antagligen kommer vi att starta detta tillsammans så nu undrar vi vad ni tycker om nedanstående info/frågor.

Vi har skapat lite kontakter med några tillverkare så som t.ex. säljer mp4 spelare, mp3 spelare, digital videokameror och digital kameror m.m. De flesta utav produkterna vi hittat är no-name saker (det vill säga inga kända saker).

Så nu frågar vi er. Vad hade du varit intresserad utav att köpa om vi hade haft det i våran butik? Jag vet att det är några som skrivit i den andra tråden men då handlade det mest om hårddiskar och lite annat smått och gott.
Och hur ställer du dig till no-name saker? Det skulle även vara kul att veta vad du tycker den eller de produkterna skull ha för rimlig kostnad?

Fråga gärna om det är något annat.

Förlåt om jag blivit lite tjatig med det här angående webbutik men det är ju viktigt att vara förbered för vad man ska göra och lägga ner god tid på det
Tack på förhand

Visa signatur

Thermaltake Armor | 939SLI32-ESATA2| AMD opteron 165 @ 1800mhz | 2048MB PC3200 | XFX GeForce 7900GT 256MB | Hiper Type-R 580W | 4x 200gb Western Digital + 1x 200gb Maxtor

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna no names prylar

Visa signatur

Quad Core 6600 @ 3,0 GHZ,2gb 800 MHz,
8800 GTX, 650 W, 2 TB

Permalänk
Korsordsguru

Jag håller mig hellre till hyffsat stora märken där jag vet att man får garanti och service, med mera. Men visst om priserna är halvt sinnesjuka så slår man ju gärna till. I alla fall med tanke på att iaf ni, butiken, kommer vara skyldig mig garanti.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köper också gärna no names prylar, Just nu är jag ute efter en "pirat" Ipod nano (mp4)

Permalänk
Medlem

No-name prylar är skit bra för oss fattiga studenter

Permalänk

No-name pryla är väldigt trevliga, men om du ska sälja dem så försök få upp så mycket information som möjligt om dem.

Permalänk
Medlem

Om jag ska köpa no-name så ska jag vara 100% säker på att det är en produkt. Om jag hittar en no-name mp3-spelare som har bättre ljud än min iriver så är det klart att jag slår till.

Sen när det gäller webbutik, tänk på att service är nummer 1, inte priset även om det också är viktigt.

Hoppas du lyckas bra

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

Att sälja NoNameprylar kan däremot vara kostsamt då oftast kvaliten inte är lika hög. Så räkna in lite högre returhantering i priset bara.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Geeks
SweClockers

Se till att det är ordentliga grejjor ni tar in bara. Många säljare av no-name prylar bluffar/fular sig med specsen, begå inte det misstaget.

Såg nyss en no-name digitalkamera på 12Mpix för 995kr. Sen när man läser det finstilta stod det att sensorn var på 2.4Mpix, och att bilden interpoleras till 12Mpix (förstoras). Bluff och båg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag söker no-name prylar nu tex mp4.
men som sakt försök ta reda på mycke fakta om prudukten.
då skulle jag kanske handla där

Visa signatur

Fractal Design R4 White & Black window | Gigabyte GA-Z97P-D3 | Intel i5 4690k@4.5ghz | Noctua NH-D15 | Nvidia Geforce GTX 780 TI Phantom | Corsair ax860i 860w |4x Noctua NF-A14 PWM 140mm |Kingston HyperX Savage DDR3 PC17000/2133MHz CL11 2x4GB Asus Xonar Essence STX | 2x Intel 128GB SSD raid 0 @ 1000 / 1000 MB/s | OCZ Trion TR150 240GB SSD | 1 TB WD HDD|

Permalänk
Medlem

Starta hellre upp en webshop som säljer märkeskläder till rimliga priser.

Klädbranchens marginaler bör man kunna sänka en del känns det som.

Permalänk

Personligen skulle jag aldrig köpa no-name produkter.
Jag har själv arbetat i en RMA-avdelning... man får reda på relativt mycket om olika "crap" produkter rent ut sagt.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Köper gärna no-nameprodukter om priset är rätt som t.ex på Tyska Ebay kan man hitta dvdrecorders utan hd för ca: 2000:- där man köper en hd och själv sätter in och det är inte nått känt märke direkt på den dvdrecordern :p.

Som jag förstått det så är det mycket kinesgrejer som kommer in nu på marknaden och förmodligen blir det som när japanerna först kom in på marknaden att produkterna var undermåliga men dom lärde sig till slut att kvalitet och bra pris är vad som behövs för att kunna konkurera.

Men om ni kan köp in provex och låt dom stå på 24/7 för att se om dom håller?

Permalänk

"mp4 spelare, mp3 spelare, digital videokameror och digital kameror"
Ni är tyvärr körda som seriös butik.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag hade då aldrig köpt dyra 'no-name' prylar.. Men billigare som minne osv sure.