Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Mitt nya UI, hehe..Detta ska jag köra på ett tag, ändra lite och sånt, lite fine-tuning så att säga kvarstår
http://img219.imageshack.us/img219/7913/uinaxxac5.jpg

Vad heter addonet some du använder för dina raidgroups? Har letat efter det, men bara hittat konstiga addons som ger mig en massa funktioner jag inte vill ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Vad heter addonet some du använder för dina raidgroups? Har letat efter det, men bara hittat konstiga addons som ger mig en massa funktioner jag inte vill ha

CT_Raidassist eller?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

Tror du menar Perl Classic Unit Frames
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-2257-1-perl-classic...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Tror du menar Perl Classic Unit Frames
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-2257-1-perl-classic...

Nej, det är CT_Raidassist men han har ändrat lite saker.

Permalänk
Medlem

Yepp, har inga Perl addons vad jag vet
Men jag har tagit bort kanterna och även så jag inte ser rage/mana/energy då jag inte är ibehov av att se det pga av min klass men att se vilka som dör och hur HPen är brukar jag alltid vilja

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Yepp, har inga Perl addons vad jag vet
Men jag har tagit bort kanterna och även så jag inte ser rage/mana/energy då jag inte är ibehov av att se det pga av min klass men att se vilka som dör och hur HPen är brukar jag alltid vilja

"RaidStatus" räcker imo :> Som warlock då, blir så mycket onödigt skit som kläggar ner skärmen. Men men, det är upp till var och en

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
"RaidStatus" räcker imo :> Som warlock då, blir så mycket onödigt skit som kläggar ner skärmen. Men men, det är upp till var och en

Alltid bra o se vilka newbs som har dött o gnälla på dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Alltid bra o se vilka newbs som har dött o gnälla på dom.

Sånt överlät jag till andra ^_^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Danke, ska kolla lite mer på ct_raid, har nog inte hittat de där inställningarna

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med Photek UI, har problemet att om jag tec sätter eviscerate på button 3 så hamnar den även på button 25 etc. Tar jag bort den på 25 försvinner även den på 3. :/ Det är lite jobbigt att ha dubbla ikoner i UIt.

Edit: Löste sig.

Visa signatur
Permalänk

http://construction.ath.cx/pallapuh/WoWScrnShot_092306_134320...

Inte riktigt klar ännu men mycket snyggare än vad jag hade förut.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
http://construction.ath.cx/pallapuh/WoWScrnShot_092306_134320...

Inte riktigt klar ännu men mycket snyggare än vad jag hade förut.

Får man fråga hur du orkar spela sådär? Det tar upp halva bildytan. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Får man fråga hur du orkar spela sådär? Det tar upp halva bildytan. :/

Vissa känner inte behovet utav "cleant" UI, utan vill ha så dom själva trivs med det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

akta er med att ladda ner addons nu, i addonet kan det finnas en sån här keylogger trojan

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
akta er med att ladda ner addons nu, i addonet kan det finnas en sån här keylogger trojan

Japp, stämmer..

Kompisen råkade ut för det igår kväll, vet inte vilken addon det var dock.
Gäller att passa sig nu, ska inte ta hem nytt på en stund

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Japp, stämmer..

Kompisen råkade ut för det igår kväll, vet inte vilken addon det var dock.
Gäller att passa sig nu, ska inte ta hem nytt på en stund

Vad jag vet så var det i alla adds som det var keyloggers i...?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Behöver hjälp med Photek UI, har problemet att om jag tec sätter eviscerate på button 3 så hamnar den även på button 25 etc. Tar jag bort den på 25 försvinner även den på 3. :/ Det är lite jobbigt att ha dubbla ikoner i UIt.

Edit: Löste sig.

Hur gjorde du? hade samma problem när jag testade photek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag vet så var det i alla adds som det var keyloggers i...?

Gällande det så vet jag inte, vet bara att kompisens acc blev "stulet" efter han tankade hem en del UI mods.

Jag själv tänker hålla mig borta ett tag från de där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Gällande det så vet jag inte, vet bara att kompisens acc blev "stulet" efter han tankade hem en del UI mods.

Jag själv tänker hålla mig borta ett tag från de där.

Googlade lite. WoW launcher har tydligen en inbyggd scanfunktion så ni vet det. Starta därför alltid spelet med WoW-Launcher, upptäcker det några trojaner eller annan skit så varnas man. Givetvis finns det säkert trojaner som Launchern inte upptäcker men kan den hjälpa så är det klart att man använder den.

Har precis gjort om typ hela mitt UI så lite rädd blev man ju Så trist att man inte ens kans spela ett jäkla datorspel utan att bli utsatt för scamming och stöld :S Ingen bryr sig om det där med "Mitt och Ditt" längre

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Det var ui.worldofwar.net som hade add'en med keyloggern. Undra hur många som vill besöka den hemsidan när de fixar problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var ui.worldofwar.net som hade add'en med keyloggern. Undra hur många som vill besöka den hemsidan när de fixar problemet?

Haha

Skönt, var från Cursed jag tankade

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Haha

Skönt, var från Cursed jag tankade

Jag tankar alltid från Cursed, men ibland finns det några jäklar som vägrar curse-gaming sedan det laggade sådär mycket med deras gamla servrar.

Permalänk

bump!
raid:

utanför raid: Likadant fast utan ct_ra uppe ^_^

Permalänk
Medlem

Är det bara från *.exe filer man kan få keyloggers eller kan det komma med när man tankar er *.rar fil och bara packar upp i Interface mappen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det bara från *.exe filer man kan få keyloggers eller kan det komma med när man tankar er *.rar fil och bara packar upp i Interface mappen?

Endast från .exe filer och java-script eller liknande vad jag förstår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan nog få en trojan även utan .exe-filer, så länge filen exekveras på något sätt. Såvitt jag vet så är inte atlas loot en .exe-fil, utan ett helt vanligt addon som WoW självt exekverar. Smart va? Man ser till att attackens mål själv aktiverar koden som skadar det. Det är ungefär som som att lura någon att begå självmord. Synd att vi inte kan lura alla virusmakare till det.

Permalänk

jag har inte tankat nya Uis på 3 veckor, så jag är nog säker =D

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk

finns det någon rouge här som har det fint ? mitt set förjävligt ut rent ut sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
finns det någon rouge här som har det fint ? mitt set förjävligt ut rent ut sagt

Är inte rogue, men vill tipsa dig om dethär!
http://www.discordmods.com/cgi-bin/showUI.pl?msgnum=362

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Är inte rogue, men vill tipsa dig om dethär!
http://www.discordmods.com/cgi-bin/showUI.pl?msgnum=362

Det var lite för komplicerat

nån annan som vet nåt snyggt, men inte för svårt ?