Permalänk
Medlem

Mp3 knas

Tjena jag har en Creative muvo 200 (1gb)
igår när jag istallerade windows på en utav datorerna så satt den i usbn...
jag råkade då formatera den... eller ta bort partitionen, nu fungerar den inte det står: File System Error. Vad kan jag göra så den fungerar igen ? måste jag dra te siba o fråga dom eller finns det inget sätt att återställa fabriksinställningar eller liknande kom med alla olika förslag behöver ALL hjälp.

MVH // Clas

Permalänk
Medlem

hej.
Om du har installerat windows xp så har du troligen formaterat hårddisken och spelaren till ntfs som spelarens firmware inte klarar av. du borde formatera om den til fat32 igen så kommer det säkert att funkar igen.
har själva en creative muvo2 med 1.5 gb hårddisk och den e i fat32.
anledningen till dett är att även datorer som har fat32 baserade operativsystem skall kunna hantera den som en ums enhet dvs änvända den som en extern hårddisk utan krav på drivisar eller speciella program (linux tex. kan hantera fat32).
under windows 98 behöver du drivrutinen.
men det skulle ju bara funkar om du har fat32 på din spelare för windows 98 klarar inte av ntfs som win 2000 och XP använder.
jag hoppas jag kunde hjälpa dig med denna information
mvh
traumklang

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

hmm jag har formaterat den nu te fat32, kan gå in på den genom utforskaren. Men när jag startar den så står det samma sak.
ska det vara några speciella mappar som måste finnas på den ?

tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Ja det har min iaf.
Musik
PLAYLIST
VOICE
heter dom hos mig. testa med det
ps.: kolla på min stavning

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

hmm det står fortfarande File System error

Permalänk
Medlem

hm...
har du en flash baserad spelare eller är den med hårddisk som min? kanske du har tagit bort viktiga systemfiler som var i nån mapp eller som var dolda. jag hade inga såna iaf på min spelare. har formaterat den redan fyra gånger utan problem eller försök med att ta ut batteriet och ta en liten tråd som du kortslutar kontakterna till batteriet med. den ska inte vara på nätdelen eller inpluggat till nån strömkälla annars smäller det direkt. men med detta kortsluter du playern och tömmer alla kondensatorer på ström. så den nollställs. jag har gjort det en gång med min när den blev blöt i ett riktigt ösregn. då ville han inte starta efter den var torrlagt i flera dagar. så jag tog ut batteriet och kortslutade kontakterna och gjorde ett reset med detta sen funkade han som alltid

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

På frugans muvo 1gb så är filsystemet fat (16) så testa att formatera den så istället...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

På frugans muvo 1gb så är filsystemet fat (16) så testa att formatera den så istället...
Det kan vara felet. har jag inte tänkt på. trodde det bara fanns creative players med fat32

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

SÅ VA DET
TACK SÅ MKT !!!!

Permalänk
Medlem

Varsegod, kul att det funkade!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]