Permalänk

ingår kylpasta i en boxed E6600?

som topicen lyder är det nån som vet om det ingår kylpasta ?

Mvh joakim

Permalänk

Det satt redan kylpasta på boxed kylaren som tre ränder typ som smetades ut när du satte fast den på prosesorn

Permalänk
Medlem

I stort sett alla boxade kylare oavsett märke har pasta klart redan på kylaren.

Permalänk

Japp det sitter på, men kräsen som jag är använder jag endast Artic Silver pasta, så det blev att ta bort med lite sprit.

Permalänk
Medlem

Hur bra är denna pastan då? Funkar det att bara trycka på kylaren så smetar den ut sig själv?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Hur bra är denna pastan då? Funkar det att bara trycka på kylaren så smetar den ut sig själv?

Nej, de tre ränderna krymper till tre små stavar som effektivt förhindrar att flänsen får någon kontakt med processorn.

Gissa själv.. Eller läs i tråden.

Permalänk

Det kanske inte är den bästa pastan, men den fungerar!

För min del får den räcka tills jag får tag i en Ninja eller Tunic Tower ^^

~40C Idle, närmar sig 55C i load... Har kanske inte så mycket med pastan att göra men det är ungefär de temps jag har (E6600 i Antec SOLO med ASUS P5W)

Permalänk

okej tack för svaren hann vara redan å köpa arctic silver för att vara på den säkra sidan

Permalänk
Avstängd

snålhet och dummet o köra med org pastan om man har råd o köpa en cpu för 3k

ny pasta gör ju cpun mycket kallare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
snålhet och dummet o köra med org pastan om man har råd o köpa en cpu för 3k

ny pasta gör ju cpun mycket kallare.

Nej det gör inte processorn kallare det gör så att varmluften leds bort snabbare

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Det är lite kylpasta på den. Så jag köpte Artic!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Msh!
Nej det gör inte processorn kallare det gör så att varmluften leds bort snabbare

Nej, Det gör att värmen leds bort till flänsen bättre, som därifrån kan överföras till luften

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.