Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

netgiganten.com

Hej!
jag har beställt ett grafikkort från netgiganten.se som ännu inte kommit. Beställde och betalade kortet 14 sep, idag är det 27de. Det var "beställningsvara" så det stod 4-7dagars leverans tid. Men det har gått betyligt mer än så och jag har inte fått något kollinr varken från netgiganten eller posten.
Börjar bli lite irriterad och undrar om det är någon som har handlat på netgiganten förut som det har fungerat bra för?

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Jupp, köpte ett Gkort i dec.
Dock valde jag Pfskott som betalning. (se nedan)
Även då, var dom sega med leverans, trots att dom lovade snabb leverans.

Paketet anlände i såpass dåligt skick, att jag nästan inte löste ut det.
Det var inte deras fel att posten var ovarsamma, men paketet var verkligen i klenaste laget för en ömtålig vara för 2 papp.

Kortet var även bulk och hade enbart de absolut nödvändigaste sakerna, ngt som inte nämndes på deras sida, vilket alltid brukar ske med seriösa bolag.
Iddes dock inte bry mig/bråka med dom ang detta.

Gjorde sökningar innan jag beställde, bla här på SweC med klent resultat.

Tror att du kan lita på dom, men att det är en mycket liten firma som beställer när du har beställt och för inget lager.

Gav inte mig ngn mersmak att beställa dock.

Sök efter trådar här på SweC, vet att jag startade eller skrev i en iallafall.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

jag ringde och pratade nu med dom, det visade sig att leveransen från tillverkaren till företaget hade blivit fördröjd flera dagar, så jag får vänta ytterligare några dagar på kortet. Men dom har inte meddelat någonting om uppskjuten leverans vilket är dåligt.
Men det verkar väl som att jag får kortet iaf, om än väldigt dålig service.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Beställde ett X1900XT från netgiganten.se. Efter en vecka hade jag inte fått paketet eller kollinmr för den delen.

Skrev ett sorligt långt mail och de svarade med att beklaga det som inträffat bla bla och de undrar om jag vill ha ett X1900XTX som kompensation. Javisst! 2-3 dagar efteråt fick jag mitt X1900XTX, inte helt fel.

Men jag tänker nog inte beställa där mer. Känns inte helt riskfritt att beställa därifrån.

Permalänk
Avstängd

Beställde ett x1900xt i tisdags, min orderstatus står fortfarande på processing, jävla lång tid det tar! Skulle gått till min lokala datoraffär och köpt detta grafikkortet.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

timpaw, råkar det vara ett geforce 7950gt kanske?

Permalänk

Hej alla Sweclockers-medlemmar

Har följt upp denna tråd ett tag nu och givetvis tar vi åt oss kritiken, vi skall inom kort även bli snabbare på leveranserna. Orsaken till att vi ibland uppfattas som lite sega är att vi har växt oerhört snabbt på kort tid och har haft fullt upp med att rekrytera nya bra medarbetare för att hinna med.
Vårt mål är att alla som beställer lagerförda varor skall få sin order inom 1-2 dagar och inom kort kommer detta gå i uppfyllelse. Vi kommer även att fortsätta hålla samma aggressiva prissättning, det skall löna sig att handla på NetGiganten.se. Sen vår RMA hantering är redan en av de bästa på marknaden just nu, det skall inte behöva ta mer än en vecka innan man har en ny vara.

Har ni frågor eller önskemål, ta gärna kontakt med oss.

Med vänliga hälsningar
NetGiganten.se

Permalänk
Avstängd

Hejsan, bra att ni förklarar vad som ligger bakom dem långa leveranstiderna osv.
Va i kontakt med eran suport, hörde att ni hade fullt upp. Men ni har en suverän suport!

Har en liten fråga. På x1900xt 256mb grafikkortet står det att det är 650MHz på core och 1550MHz på minnena, stämmer detta?

Hade gött, ser fram emot att beställa från er flera gånger då ni kan bli väldigt konkurans kraftiga pågrund av era härliga priser.

MVH //Christian

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Hejsan, bra att ni förklarar vad som ligger bakom dem långa leveranstiderna osv.
Va i kontakt med eran suport, hörde att ni hade fullt upp. Men ni har en suverän suport!

Har en liten fråga. På x1900xt 256mb grafikkortet står det att det är 650MHz på core och 1550MHz på minnena, stämmer detta?

Hade gött, ser fram emot att beställa från er flera gånger då ni kan bli väldigt konkurans kraftiga pågrund av era härliga priser.

MVH //Christian

Hej Christian

Uppgifterna stämmer inte, det ska vara

Specifications
• RADEON X1900XT - 625MHz Core
• 256MB memory - 1450 MHz
• 256-bit memory interface
• 48 Pixel Pipelines
• PCI Express x16
• VGA/TVO/DVI-I

Tack för att du upptäckte felet.

Med vänliga hälsningar
NetGiganten.se

Permalänk
Avstängd

Tackar er på netgiganten för en fin leverans och bra pris, hämtade ut mitt grafikkort idag, hel nöjd!

Hade gött!

Visa signatur