Ni vet hur det är: För lite pengar, för stora behov
Eftersom E6600 dessutom överklockar bra, så är jag ju självklart sugen på att trimma upp den till minst 3 ghz - men bara om det blir stabilt!
Kylningen löser jag med en megastor fläkt avsedd för rums-fläktning
Jag behöver:
* Ett "beprövat" moderkort för audiosystem som är stabilt och billigt (ska använda det ända nere på 64 samplebuffrar - får ej klicka o poppa o sånt då!)
* Veta vad för nätagg som är stabilit och billigt iom överklockningen
Jag behöver VERKLIGEN inte ett "bra" graffikkort - det kortet ska vara bra på är snabbhet i 2D, dvs I Windows.
Vet 0 om de nya PCI och PCI-express korten, så kan någon förklara:
* Går PCI kort att köra in i en PCI-express slot?
* Går PCI i övrigt att använda i en musikers datorsystem bra? Eller stjäl de resurser från PCI-Ljudkortet om man kör PCI?
* Är PCI express och PCI slottarna SKILJDA åt på så sätt att de absolut inte kan stjäla resurser från varandra?
* Vad för ett PCI/PCI-express graffikkort skulle ni rekommendera som är så oresurskrävande som möjligt, och billigt som möjligt? (Tänk återigen på att jag spelar dataspel 0 dagar om året
Jag har läst att det spelar mindre roll vad man har för typ av minne till ett Intel moderkort - att de överklockar bra och stabilt ändå. Är detta sant? Om inte, tippsa gärna på billigast möjligast minne oxå - som ändå är stabilt och snabbt.
Jah Hoppas nån svarar nu, för vi är tre pers som ska bygga likvärdiga musikerdatorer.
Ett klart plus är ju att moderkortet ÄVEN pallar intels nya QUAD som kommer ut nästa månad!
Extremt tacksam för svar