Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Ska du göra missions så räcker light för lvl 2, heavy för lvl 3.
För PvP så skulle jag iofs inte ens flyga en Caracal men om jag skulle så är det all heavies som gäller.

Light missiles för lvl2 och heavy för lvl3 låter vettigt.
Caracalen har dock för vek tank för att man ska kunna köra lvl.3 effektivt.
Feroxen fungerar utmärkt med en tung tank och 5 heavy launchers.
Själv grindar jag en del lvl.3 för LP offers med en Cerb men det är för lätt istället.

Att PVP'a med en Caracal är väldigt begränsat.
Det är i stort sett omöjligt att hitta en "allround" fitting, som man gör med t.ex Thorax. Där är det dom två sista low och high slotsen man ev. varierar.
Pvp med en caracal är nått helt annat.

Jag har sett Caracals få pisk av frigs och jag var i ett krig där en Caracal dödade 2 interceptors och en frig på 15 sekunder.

Caracal kan vara ett grymt anti frig skepp med assault launchers, mwd, dual web och ev. lite ecm.

Caracalen fungerar även som ECM skepp och kan man targetjamma sin motståndare kan man ju vina över allt som man kan bryta tanken på.

Man kan äver köra en anti cruiser variant med en passiv tank och heavy missiles och ev. lite ecm.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Caracalen är både bra, och dålig för pvp samtidigt. Solo kan vara klurigt, om du inte kanske inte kör en anti-frig setup och väljer dina mål.

Skulle du hamna i en 1on1 situation mot någon annan cruiser, så är vem som vinner nog mest beroende på vilket avstånd striden börjar.

Men generellt så är caracalen inget solo-pvp skepp. Dock absolut inte omöjligt

I olika gangs så är det dock helt okej, håll dig på avstånd bara, sätt ECM i midslots och kanske ballistics i low, sen är det bara att locka, jamma, panga

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

solo skulle jag nog köra moa om man nu ska hålla sig till caldari cruisers

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

hur ska man börja spelet som fighter? känns ju som att man måste mina 20 000 gånger i sin ibis eller köra 20 000 start uppdrag för att få råd med något. Eller om det fanns ngn trevlig människa här som kanske kunde skicka mig ett litet startbidrag, har fått en bild av att vissa mnniskor känar hur mkt pengar som helst hur lätt som helst vid det här laget,

Permalänk

Lättast är att köra missions. Ger mer när man inte kan mina ordentligt.
(Om man nu inte får bidrag)

Sen så har du ju iofs ratting vilket både kan ge cash, items och kanske pvp känning om du flyger i low sec

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Finns det gamecards till eve att köpa i någon affär i stockholms området? Känns bättre att köpa gamecards än att köra med kort, tyckerj ag iaf. Ngn

Permalänk

tyvärr så är tidskort lite ovanligt och jag tror det inte säljs någonstanns i stockholm, vad jag vet! finns att köpa på hemsidor på nätet men då kan du ju lika gärna använda kortet direkt.

ja använder mig av kort och det fungerar perfekt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
hur ska man börja spelet som fighter? känns ju som att man måste mina 20 000 gånger i sin ibis eller köra 20 000 start uppdrag för att få råd med något. Eller om det fanns ngn trevlig människa här som kanske kunde skicka mig ett litet startbidrag, har fått en bild av att vissa mnniskor känar hur mkt pengar som helst hur lätt som helst vid det här laget,

Vad heter du och vad anser du vara ett startbidrag? Kan offra nån miljon eller så om du verkligen behöver det.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

startbidrag är trevliga. fick själv en miljon i början och det gjorde mycket då man kunde köpa saker och testa sig fram så man lärde sig något.

Mining är ett ganska bra sätt att tjäna ihop pengar i början. Ratting och missions är oxå bra. Inget av dom ger stora pengar i början. Det gäller att ha tålamod och kämpa på så kommer man sakta få bättre skills och hitta nya sätt att få ihop isk på.

Gjorde en liten fuling en gång och tiggde pengar med ett alt i jita. Ville bara ha 5600 för att flytta en klon men det blev hysteri, vissa skrek att jag var dum som tiggde men det damp ändå in bidrag. Slutade med att jag hade 4 miljoner

Många är väldigt hjälpsamma i EVE och i hjälp kanalen kan man alltid (i princip) få svar på det man undrar över.

Permalänk

Kom på varför det var så underbart att flyga i 0.0...

Det är i princip n00bfritt... första kvällen i empire och man håller på att bli knäpp...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

det jag blev förskräkt över var allt folk... man hoppar in i ett system och flyttar blicken direkt mot local och ser en lång lista, känner hur hjärtat börjar pumpa innan jag inser att jag är i ett 1.0 system och folket inte är mina fiender (eller vänner).

Permalänk

Eller när man såg en neutral och var på väg att börja panga...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

http://www.shatteredcrystal.com/code.php/eve_online/~37 <-- säljs timecard
Tycker att de har ett jättebra pris iaf.

30 dagar , 11,75 €
90 dagar , 30,25 €

De ringer upp dig o frågar om du verkligen e du som har beställt.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

är det några extra utgifter (frakt eller liknande) för att beställa därifrån?
annar är väll 11,75 billigare än vad det kostar att köra med kreditkort från eve-o sidan.

http://www.eve-online.com/faq/faq_08.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
är det några extra utgifter (frakt eller liknande) för att beställa därifrån?
annar är väll 11,75 billigare än vad det kostar att köra med kreditkort från eve-o sidan.

http://www.eve-online.com/faq/faq_08.asp

Du får cd-key via E-post. Nope inga extra utgifter, har beställt flera gånger därifrån o känner andra som också gör det

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

ja varför har man inte gjort det och varför gör inte mer folk det?
vad är haken, det är ju billigare än att köpa från CCP direkt med kreditkort.

hur långt tid tar det innan man får koden från att man gjort beställning och betalning (kreditkort)? du sa något om att dom ringer upp... ?

Permalänk

20 mil SP fighter pilot letar efter något stort corp med 0.0 access. Ratting, plex och PvP är vad jag brukar roa mig med.

Har lite mining skills men kan inte flyga barge.

Kan flyga dom flesta gallente fighter skeppen, frig, cruiser, BS(lvl 5), AF, HAC(lvl 5), BC, ceptor, destroyer, covert ops (med skills för covert ops cloak) och kan flyga caldari och amarr upp till BS.

Skeppa ett mail eller convo Hinata Hyuga om ni har plats för lilla mig.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

ingame namn "Downup"

skulle vara väldigt trevligt med ett litet bidrag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
ja varför har man inte gjort det och varför gör inte mer folk det?
vad är haken, det är ju billigare än att köpa från CCP direkt med kreditkort.

hur långt tid tar det innan man får koden från att man gjort beställning och betalning (kreditkort)? du sa något om att dom ringer upp... ?

Finns inget hak vad jag vet. De ringer upp dig efter ett tag, de gångerna jag hade beställt tog det 10-20min innan de ringde mig. O då frågar de frågor om var bor du o sånt, för att vara säkra att det e du. Sedan om de e säkra på att det e du godkänner de köpet o skickas nyckeln till eposten. Jag använder Paypal

Visste du om detta? nej. tror inte att många andra vet oxå

Edit: trött skriver lite konstigt sorry :S

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
ingame namn "Downup"

skulle vara väldigt trevligt med ett litet bidrag.

Du är ju äldre än jag Har du inte tillgång till 0.0?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Chatlog från local

[21:28:23] Marjolana > Hi, i am new to eve, can some one help me get <br>started? If you can miss like 9.000isk it would help <br>me alot! ...sorry if i offend anyone asking this...
[21:29:06] Gurgelfnutt > did you copy that from Eve forums or?
[21:29:17] Marjolana > ?
[21:29:22] Marjolana > what threat?
[21:29:43] Gurgelfnutt > seen the exact same phrase serveral times before...
[21:30:35] Marjolana > wierd
[21:30:53] Gurgelfnutt > not really
[21:30:57] Gurgelfnutt > lots of scammers around
[21:31:08] Marjolana > oh thats not nice
[21:31:15] Gurgelfnutt > no
[21:31:20] Gurgelfnutt > so stop asking for money
[21:31:31] Marjolana > i am not scam
[21:31:43] Gurgelfnutt > 9k isk aint hard to come by so why ask?
[21:34:16] Gurgelfnutt > and off the scammer went....

Att dom ens försöker...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Klart de försöker när man tjänar 0.0001% av vad man gör några månader senare.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

lägga den frågan i ett system med 100 personer i kan ge en del inkomst om alla bestämmer sig för att ge ett litet litet bidrag... många bäckar små

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
lägga den frågan i ett system med 100 personer i kan ge en del inkomst om alla bestämmer sig för att ge ett litet litet bidrag... många bäckar små

Jo men själva scamet handlar om att man ska råka skriva en eller flera nollor för mycket, det är en hel del att hålla koll på i eve.

Visa signatur

WTF?!

Permalänk

Får man rekrytera här? Om inte så får nån moderator ta bort inlägget.

Jag är medlem i ett litet piratcorp som har hängt med sen starten. Tyvärr så är väl tiden för små piratgäng ute nu och vi måste förstärka med nya spelare, nybörjare som veteraner. Om ni är intresserade av att vara med i ett av EvEs äldsta piratcorp så messa mig här inne. Eller skriv i tråden. Engelska är ett krav och vi är runt 25 år allihop eller kanske lite äldre till och med.. själv är jag 28. Jag är en av två svenskar i corpet, resten är ifrån england så det blir en del cheers m8.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk

*yuck* fick man sånt folk här inne också...

Nej, skämt åsido, jag ser då inga problem med att rekrytera folk via denna tråd eftersom det en del i spelet. Bara det inte tar över tråden.
Dock så kanske du skulle ha inkluderat ditt namn eller namnet på eran public så folk slipper ta snacket här.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

Corp: Fallshirmjager
Namn: Flavia MacBeth (corny jag vet, men jag trodde verkligen att EvE var ett ROLLspel)

Vi behöver självklart folk som skjuter först och frågar sen, vi är inte med i någon allians (vilket gör livet så enkelt) så allt och alla är godkända offer för Fallshirmjager >=)

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Nån mer som haft problem med klienten ikväll?
När jag loggat in så har det tagit en jäkla tid, sen att jag inte kan öppna tex market samt att jag inte har något chatwindow.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk

ja det har varit lite strulit ikväll, servern gick ned en liten stund och nu verkar den fungera fint igen.

CCP håller på o fixar något med websidan så det var säkert något praktikant som pillade på fel ställe...
får ta hans handledare i örat som lämnade en oansvarig praktikant utan uppsikt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan berätta hur man smugglar i detta spel? ALLA smuggler vägrar säga hur dom gör, och jag skulle väldigt väldigt vilja veta hur det går till. Skicka i PM om ni känner för det. Skulle iallafall verkligen vilja veta.