Permalänk
Medlem

Spelat igenom GOW i co-op med polarn, satan vad kul spelet är. Dock så var det lite för kort.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4975

Although most analysts have said that the PlayStation 3 would maintain Sony's lead in the console market in the coming years, an analyst for Merrill Lynch is bucking the trend and is giving a nod to the Xbox 360. Sony has held the lead in the console wars with the original PlayStation and PlayStation 2, so what would prevent the PlayStation 3 from carrying the crown this go around?

There is no doubt that the PlayStation 3 will face formidable competition from its cheaper Xbox 360 and Wii rivals, but Merrill Lynch's Yoshiyuki Kinoshita says that it goes much further than a low price tag. "The winner in the next-generation console battle is likely to be the Xbox 360, which is the leader in North America, the world's biggest market," said Kinoshita.

Verkar vara rimligt. Med en 360 får man ju hyfsad hårdvara till ett bra pris, medans PS3 redan verkar lite gammal med sin strypta 7800 - särskilt för det priset. Nej det verkar som om Sony vill sälja filmer med sin maskin och erbjuda lite halvdan prestanda för spelarna, medans MS helt har satsat på de som vill ha en spelmaskin. Jag tror inte Sony strategi håller mot MS.

Varning dock för Wii - kan attrahera mängder av folk som aldrig spelat förr.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Usch vad trött jag blir på att frameraten går ner när det händer mkt på skärmen när man kör högre upplösning än 480p.

Jämfört flera spel där jag vet att vissa "scener" laggar och det är verkligen
skillnad i flyt. Konstigt eftersom X360 pumpar ut spelet i 720p som standard. Har testat detta på både plasma och projektor med native 1280x720 så det är inget skalningsproblem (som plasma och lcd kan ha).

Vad gör man åt detta?

Bara stött på det i CoD2 och NFSMW nu när jag tänker efter, är väl spelen som är dåligt optimerade för 360 kanske.

EDIT: Köpte Gears of War idag, shit vilket spel!

Speciellt på projektor med monsterbild.

Vill beställa COD3 och NFS:C också, men det kanske är dumt
nu när man precis börjat lira GOW. Svårt dilemma

EDIT: Asch, nu var NFS:C beställt också.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Så mycket för Xbox 360 i Japan LOL, tja med andra ord, PS3 utsålde Xbox 360 flera gånger om...

http://www.the-magicbox.com/gaming.htm

Tja med andra ord, Microsofts satsning var inte alls i närheten till tillräckligt.

Enda dåliga ut av detta är att vi lär inte se så många fler RPG till Xbox 360 en de som är under produktion, hoppas oxo att de stannar till platformen och inte förflyttas till PS3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Så mycket för Xbox 360 i Japan LOL, tja med andra ord, PS3 utsålde Xbox 360 flera gånger om...

http://www.the-magicbox.com/gaming.htm

Tja med andra ord, Microsofts satsning var inte alls i närheten till tillräckligt.

Enda dåliga ut av detta är att vi lär inte se så många fler RPG till Xbox 360 en de som är under produktion, hoppas oxo att de stannar till platformen och inte förflyttas till PS3.

Kanske också har med att göra att PS3 kom ut nu veckan medans xbox360 redan funnits ute i ett år, förväntar du dig då att xbox 360 ska sälja lika mycket som PS3'an på release veckan då eller är det nått jag missar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
Usch vad trött jag blir på att frameraten går ner när det händer mkt på skärmen när man kör högre upplösning än 480p.

Jämfört flera spel där jag vet att vissa "scener" laggar och det är verkligen
skillnad i flyt. Konstigt eftersom X360 pumpar ut spelet i 720p som standard. Har testat detta på både plasma och projektor med native 1280x720 så det är inget skalningsproblem (som plasma och lcd kan ha).

Vad gör man åt detta?

Bara stött på det i CoD2 och NFSMW nu när jag tänker efter, är väl spelen som är dåligt optimerade för 360 kanske.

EDIT: Köpte Gears of War idag, shit vilket spel!

Speciellt på projektor med monsterbild.

Vill beställa COD3 och NFS:C också, men det kanske är dumt
nu när man precis börjat lira GOW. Svårt dilemma

EDIT: Asch, nu var NFS:C beställt också.

Jag igen har det problemet att en bekant har köpt Gears of War till julklapp åt mig, och jag har Call of Duty 3 men funderar på att köpa NFSC fast jag vill så mycket ha GOW fast måste väl vänta till julen

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
Kanske också har med att göra att PS3 kom ut nu veckan medans xbox360 redan funnits ute i ett år, förväntar du dig då att xbox 360 ska sälja lika mycket som PS3'an på release veckan då eller är det nått jag missar ;D

Han menar nog att 360n sålt 95,393 enheter på ett år och playstation 3 81,639 på några dagar.

Permalänk
Medlem

http://www.xboxcanadianlive.com/xcl/index.php?option=com_cont...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Är inget fan av bilspel men den där ratten lär glädja många racingfreaks!

Nej, tyvärr inte!
Varken kopplingspedal eller växelspak!
Ser ut som en plastleksak jämfört mot Logitech G25.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID...
Och som dessutom kommer ha stöd i vissa bilspel för PS3, inte bara PC.
Så länge inte Microsoft (eller annan tillverkare) klarar av att tillverka en bra ratt blir det ingen Xbox 360! Ja, jag är ett racingfreak!
Längtar därför mer efter PS3 så jag kan plugga in G25:an och dra en repa.

Visa signatur

AMD 5200+, 7900GTX, X-Fi, Z-5500, Diboss 26" LCD + 2st TFT 19" Wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Han menar nog att 360n sålt 95,393 enheter på ett år och playstation 3 81,639 på några dagar.

ah ;D men så har det alltid varit så med tanke på att sony är ett japansk märke som också har en massa japanska developers på sin sida varav dom har ett större utbud av spel som japanerna gillar -_- men det är skit samma eftersom man ändå kommer köpa en ps3'a också samt wii

Permalänk

Yeh. Lirade igenom GoW med en polare mellan Lördag/Söndag natt. Grymt besviken på fighten med Raam...

MP-delen är ju grymt kul trots alla "connection lost". Adda mig om ni har lust, Gamertag "Burketh".

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars-on
Nej, tyvärr inte!

Fast Logitech ratten är väl inte trådlös ?

Dessutom kostar den ca 3000:-

Logitech ratten är ju riktad till "Racing-fanatiker" som antagligen tycker att alla bil-spel till Xbox 360 är "ren arkad-smörja" i allafall

Microsofts ratt är mer riktad till den "breda massan" som inte lägger 3000:- på en ratt.

Permalänk
Medlem

Jag fick hem ett brev med bilarna "McLaren F1 LM, Pagani Zonda C12S Roadster, Spyker C8 Spyder och Lamborghini Gallardo Coupe" på posten samt en DVD med filmer.

Går det att sälja?

Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Test_Drive_Unlimited så verkar dom ju vara lite speciella iallfall

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag fick hem ett brev med bilarna "McLaren F1 LM, Pagani Zonda C12S Roadster, Spyker C8 Spyder och Lamborghini Gallardo Coupe" på posten samt en DVD med filmer.

Går det att sälja?

Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Test_Drive_Unlimited så verkar dom ju vara lite speciella iallfall

Alla bilarna går att köpa i spelet, så det ser nog rätt mörkt ut med den iden.

Permalänk
Citat:

Går det att sälja?

Var du en av de jävlarna som fuskade på testdrivequiz.com?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Så kom precis hem efter vart och köpt en Samsung 32-LCD HD Redy tv samt xbox 360 med GoW så nu får jag hoppas att 360 är något att ha

Har älskat spela ända sen jag vart 5år så vad tror ni om det?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Var du en av de jävlarna som fuskade på testdrivequiz.com?

Kunde man fuska på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Fast Logitech ratten är väl inte trådlös ?

Dessutom kostar den ca 3000:-

Logitech ratten är ju riktad till "Racing-fanatiker" som antagligen tycker att alla bil-spel till Xbox 360 är "ren arkad-smörja" i allafall

Microsofts ratt är mer riktad till den "breda massan" som inte lägger 3000:- på en ratt.

Nej, den är inte trådlös!
Vilket inte heller Microsoft ratt är om man ska hårddra det.
Strömförsörjningen (via sladd) till force feedbacken.
Men givetvis, man slipper ju sladden mellan ratt o konsol viket
naturligvis är viktigare.

G25:an går att köpa för under 2.200kr.

Det finns bättre och sämre "smörja".
Ta PGR 3, ingen simulator men har iallafall en viss körkänsla.
Avsevärt bättre o mer realistisk än den i t.ex NFS Carbon.
Många trevliga bilar och körvy innifrån.
Forza 2 är på gång, även om det inte blir "riktig" sim-känsla så skulle jag absolut vilja ha tillgång till växelspak/koppling.
GTR kommer väl också till 360:n!?

Visst, du kan har rätt om att den är riktad till den "breda massan". Det hoppas och tror ju uppenbarligen Microsoft också! Men fundera vidare...
Vilka är den "breda massan"? Även MS ratt är en ganska stor investering med ett snävt användningsområde. Ingen köper en ratt för att t.ex lira Gears of War eller FIFA 2007. Man köper en ratt för att köra bilspel. Och då sitter en växelspak och kopplingspedal inte i vägen (hmm...). Om majoriteten av bilspelarna fick välja, skulle de då betala några hundra extra för detta? Jag tror det och dessutom att allt fler söker efter den ultimata spelupplevelsen oavsett plattform/speltyp. Och då duger det inte med gammal "skåpmat". När nu Microsoft (inte en dag för tidigt) fixar fram en ratt med force feedback (inte heller det en dag för tidigt), varför inte gå hela vägen? Tiden står inte still förutom på Microsofts utvecklingavd. verkar det som...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det något ställe som klår detta i pris just nu?

Xbox 360 Premium + Gears Of War 3.690:-
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327247

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

najs det är mycket för pengarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hio

borde väl vara 1:- billigare på elgiganten?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Citat:

Kunde man fuska på det?

Han som kom etta hade max poäng, alltså hade han svarat på alla fem frågor helt rätt på mindre än nollkommanix. Lite surt tycker jag då jag verkligen ville vara med och vinna, sen ser man att alla de andra som också ligger på listan har klarat spelet på bara någon hundradels sekund. Tvi

Känns riktigt kasst om någon som 1an som så uppenbart fuskat kommer att få en Xbox 360 med ett spel. Men eftersom alla på listan tydligen fuskat (eller?) och tydligen fått priser så känns det tyvärr som de inte hade någon större koll på den tävlingen.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Han som kom etta hade max poäng, alltså hade han svarat på alla fem frågor helt rätt på mindre än nollkommanix. Lite surt tycker jag då jag verkligen ville vara med och vinna, sen ser man att alla de andra som också ligger på listan har klarat spelet på bara någon hundradels sekund. Tvi

Känns riktigt kasst om någon som 1an som så uppenbart fuskat kommer att få en Xbox 360 med ett spel. Men eftersom alla på listan tydligen fuskat (eller?) och tydligen fått priser så känns det tyvärr som de inte hade någon större koll på den tävlingen.

Ja det är ju dåligt. Jag fuskade aldrig, men jag fick nog bara nåt tröstpris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

superplay recension av sonic

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=4904222

fast här e de översatt till engelska oxå ...
Läste denna i min SP idag och jag tyckte de va skoj

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars-on
http://www.xboxcanadianlive.com/xcl/index.php?option=com_cont...

Nej, tyvärr inte!
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID...
Och som dessutom kommer ha stöd i vissa bilspel för PS3, inte bara PC.
Så länge inte Microsoft (eller annan tillverkare) klarar av att tillverka en bra ratt blir det ingen Xbox 360! Ja, jag är ett racingfreak!
Längtar därför mer efter PS3 så jag kan plugga in G25:an och dra en repa.

Ähum, ps3:an har väl inga realistiska racing spel? ridge racer 7, gran turismo hd (egentligen gt4 fast med hög upplösning) m.m. är ju egentligen arkadspel, förutom gt4 som är mer semi-simulator. Xbox 360 får ju spel som Forza 2, Gtr m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gökel
Ähum, ps3:an har väl inga realistiska racing spel? ridge racer 7, gran turismo hd (egentligen gt4 fast med hög upplösning) m.m. är ju egentligen arkadspel, förutom gt4 som är mer semi-simulator. Xbox 360 får ju spel som Forza 2, Gtr m.m.

Det är väl bara GTR som kan komma i närheten av ett realistiskt racing-spel väl?

Alla andra är ju bara arkadräsers ... inte ens några skademodeller. Spel i stil med nya Need For Speed Carbon (som vissa tycker har "skön körkänsla") är visserligen kul men inget för racingfreaks. För övrigt så kan man i stort sett använda vilken ratt som helst så länge man inte är för kräsen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Det skulle kunna vara EB-games som säljer för 1900:- ifall man byter in sitt gamla PS2/xbox och fyra spel (som de vill ha vill säga...)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Elgiganten säljer ju premium för 2990 + GoW för 399 = 3389 :-.
Iaf i Göteborg!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Förstå mig rätt ang. rattar till Xbox 360...
Vad "förbjuder" att man vill ha en verklighetstrogen ratt när man kör t.ex NFS Carbon (finns folk på forumet som gör det)? Varför pedaler och inte 2st tryckknappar på ratten? Varför en ratt att styra med?
Jo, givetvis för att härma verkligheten och höja spelupplevelsen.
Eller t.ex, -Nä, grabbar, nu har vi lirat färdigt Call of Duty, så nu måste vi byta till enklare handkontroller så vi kan lira Lost Planet!

Att en ratt ska ha växelspak och kopplingspedal tycker jag är en absolut självklarhet idag. De återfinns i nästan alla bilar i verkliga livet!
Och det ger mig en valfrihet, vill jag kunna växla och använda kopplingen
(i vilket spel jag vill) så gör jag det.
Det ska inte Microsoft bestämma åt mig! Det är det jag retar mig på...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Iaf i Göteborg!

Gäller det alla Elgiganten butiker i göteborgsområdet?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Iaf i Göteborg!

På Elgigantens hemsida (som fö. är kass) tar dom 3 290 + 399 + 89 frakt = 3778:-

Kollade upp Elgiganten i Luleå också, där tog de 3399:- för konsolen, så de lär vara lokala prissättningar.

Blev en beställning från komplett

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.