SweClockers drop!

Kan inte lägga till kontakter på MSN.

Permalänk
Medlem

Kan inte lägga till kontakter på MSN.

Hej!

Jag har ett problem med MSN. Om jag lägger till en kontakt så visas den som offline. Även om den inte är det. Jag kan skriva till personen fast den är offline men det står att personen inte finns med i min kontaktlista. Så jag trycker på "lägg till nu" men inget händer. Så nu kan jag varken lägga till nya eller snacka med dom kontakter som laggt tills efter problemet började. Bara de jag haft länge.

Så varje gång jag ska snacka med nån som jag lagt till efter problemet började får jag gissa om de är online eller inte.

Jag har provat att avinstallera hela MSN och tagit bort allt som låg kvar och installerat det igen. Men det blir lika dant endå Jag kan tillägga att jag körde med Apatch men tog bort det med men ingen skillnad. Jag använder Msn Live Messenger.

Det är lika dant med olika msn-adresser med. Jag testade att lägga till en kontakt med en annan dator och då funkade det utmärkt. Så det är något fel på min version. Konstigt att felet kvarstår efter ominstallation.

Är det någon som vet vad jag ska göra för att fixa detta? För tillfället är min MSN nästintill obruklig efterson jag får gissa mig fram om vem som är online.

// Linus

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, sjukt jobbigt. Funkar däremot jag lägger till kontakter i Windows Messenger (som följer med installationen av XP).

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, det funkade med andra program som trillian men inte med WLM. Jag skaffa tills slut ett nytt konto och då funkade det. Så verkar vara kopplat till klient och email address på något konstigt sätt.

Permalänk
Medlem

Jag har också detta problem, men kommer inte fram till någon lösning.

Läste i ett annat forum nu, där det var någon som hade samma problem. Ett svar där var att man skulle installera Beta versionen, så jag gjorde detta, och nu verkar det funka som det skall.

Ladda ner: Install_Messenger_Beta

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X - MSI GTX1660 6GB - 16GB DDR4 3200MHz - Deepcool Matrexx55 - Gigabyte GA-A320M-H

Permalänk
Medlem

1. Klicka på Start och Kör, skriv REGEDIT och tryck sedan på Enter.
2. I registereditorn klickar du på "HEKY_CURRENT_USER", följt av "Software", "Microsoft", "MSNMessenger" och sedan "Policies".
3. Välj nyckeln "Policies" och ta bort mappen.
4. Starta om din dator.
5. Logga in på Messenger igen.

Borde fungera.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.