Asus lanserar bärbar dator för kvinnor

Permalänk
Medlem

Precis som kvinnor skulle kunna använda en dator bara för den va rosa.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Precis som kvinnor skulle kunna använda en dator bara för den va rosa.

Alla vet att tjejer gillar rosa. Rosa goes to everything....all the time!

Sålde som smör kan jag säga.

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Medlem

alltså jag vet inte äns vart man börjar med det här... tydligen räckte idiotin över från de rosa musmattorna

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

"Vi vill erbjuda en produkt som är unik på marknaden idag. Vi har tagit fram Asus S6F Pink Edition för att förändra sättet vi ser på datorer. Detta är en exklusiv accessoar för den som vill ha den senaste tekniken kombinerat med en hög modegrad."

Med den senaste tekniken? Har jag drömt om Core 2 duo? Denna har ju bara core duo.

Datorn i sig är rätt intressant annars, lätt att hamed sig osv. men 21k? Är det skin från nått sälsynt djur på den eller? För innehåller är inte värt det. Sen hade det väl inte varit så svårt för dom att erbjuda 2-3 färger till på den? Svart/vit/brunt läder kanske?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Låt Paris Hilton marknadsföra den, låt den trängas med den där hunden i hennes handväska~

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det verkar som om Sweclockers konstaterar att Asus gör datorn enbart för kvinnor. Ser inget i artikeln om att Asus påstår detta. Det finns ju som sagt flera olika färger att välja mellan. Rosa är väl inte enbart en färg för tjejer, se bara på alla rosa skjortor och dyligt som varit modernt det/dem senaste åren. När Nordichardware hade en artikel om läderlaptops den 1:a November så verkade det iaf som det fanns flera färger att välja mellan.

http://www.nordichardware.se/index.php?news=1&action=more&id=...

Permalänk
Avstängd

Bytt ut DVD-romen till en sminklåda kanske? Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Det där var troligtvis det fulaste jag någonsins sett :/.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Med den senaste tekniken? Har jag drömt om Core 2 duo? Denna har ju bara core duo.

Vad jag vet så finns det inga Core 2 Duo Low Voltageprocessorer tillgängliga än.

Därav också det något högre priset.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Jag är ett stort fan av asus läder-serie, fast rosa?
Ge mig hellre den svarta eller beiga... de är riktigt stiliga, och sådär lagom stora med.

Sen förstår jag faktiskt inte varför den skulle vara mer feminin för att den är rosa... det är dags att dumpa könsrollerna tycker jag, iallafall tona ner dem, speciellt inom ett område som är så oberoende av kön som datorer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeerCan
Jag tycker att det verkar som om Sweclockers konstaterar att Asus gör datorn enbart för kvinnor. Ser inget i artikeln om att Asus påstår detta. Det finns ju som sagt flera olika färger att välja mellan. Rosa är väl inte enbart en färg för tjejer, se bara på alla rosa skjortor och dyligt som varit modernt det/dem senaste åren. När Nordichardware hade en artikel om läderlaptops den 1:a November så verkade det iaf som det fanns flera färger att välja mellan.

http://www.nordichardware.se/index.php?news=1&action=more&id=...

Denna nyhet rör lanseringen inom Sverige, och här lanseras just denna och just idag. Vi har lagt till ett citat i nyheten för att förtydliga.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle jättegärna vilja ha en sån, fastän jag är kille

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Finns det ingen tjej här som kan uttala sig lite?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

nej verkar inte så... DOOOHHHHhhh
nej visst visst, datorer är kön oberoende.. eller..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CD]Elias
Alla vet att tjejer gillar rosa. Rosa goes to everything....all the time!
http://show.imagehosting.us/show/1766067/0/nouser_1766/T0_-1_...

Sålde som smör kan jag säga.

Det där kladdet är lila, vad vill du egentligen säga?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

undrar jag också lite grann.. trodde bara jag inte fattade..

Permalänk
Medlem

22 lax för att bli Legally Blonde 3?? Njää tack

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

inte nu igen....

Permalänk
Medlem

Tror det är smart. Det är fler tjejer som köper den om man säger att den är för tjejer.

Permalänk
Medlem

AAAAHH, jag hade lätt köpt om jag inte nyligen hade investerat i en macbook. Fast denna kör ju inte OSX =/. Och den kunde varit lite mer klarrosa.... Får väl ta och lacka om macbooken istället

Permalänk
Medlem

Ganska tråkiga stereotyper

1 "Tjejer gillar rosa"
Fler tjejer än killar, men knappast uteslutande för varken eller
2 "Man måste ha olika design för olika kön"

Undrar ifall det kommer en "dator för Svarta" och för "Asiater" snart också kanske, med lite 50-Cent styling, respektive Bruce Lee eller nåt.

Meh, tyckte inte datorn var så snygg

Permalänk
Medlem

Hmm vad heter filmen med den där tjejen som har allting i rosa och är advokat. Glömt namnet nu. hmm... men hon kör ju allt i rosa typ:P Finns ju alltid tjejer som vill ha sin dator i rosa. Sen om det inte tilltalar kvinnor inom företagande o så är ju en helt annan sak. Men visst kommer den sälja! Det kan man ju inte komma ifrån! Känske även finns "kvinnligare" män som vill ha den:D

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Smart drag för att fånga en målgrupp som nog kommer uppskatta designen. Dock borde de släppa en billigare version också; den är för dyr.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Varför inte Vista?... Datorn borde väl lanseras ungefär samtidigt i alla fall?
Den där lightversionen av Vista borde väl passa ganska bra tycker jag!

Permalänk
Medlem

Men snälla.... Klart att datorn är nice för kvinnorna. Och JA, för alla er som inte fattat det ännu har rosa alltid varit stämplad som en kvinnofärg. Därmed är det inte sagt att det inte skall passa männen, därmed säger jag inte heller att dem män som gillar den är feminina (även om risken är större ). Men så vitt jag vet.. så länge som symbolerna för man/kvinna har funnits har dem även haft färgerna blå/rosa. Så vad tjatar alla om. Klart den är kvinnlig, så lägg ner dedär eviga tjatet nu.. Eller är det kanske ni som är lite feminina? Fin dator i övrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Bytt ut DVD-romen till en sminklåda kanske? Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Jag skulle gärna vilja veta vad du anser vara jämställdhet.
Med tanke på att du verkar vilja att kvinnor och män ska ha samma smak vad gäller allt, även färger?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Suck... vad är det för tjafs om att den råkar vara rosa och designad för kvinnor?

Alla mina 5(!) systrar skulle kunna tänka sig en sån, mit ex med! kan komma på ett par av mina kvinliga kompisar som inte skulle vilja ha en sån pga färgen... de flest skulle vilja ha den!

Jag tycker det är en cool idé!

Att tolka det som steriotypt eller på något sätt förnedrade pga färgen (och att den riktar sig till just kvinnor) anser jag mer löjligt än produkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diablo
Suck... vad är det för tjafs om att den råkar vara rosa och designad för kvinnor?

Alla mina 5(!) systrar skulle kunna tänka sig en sån, mit ex med! kan komma på ett par av mina kvinliga kompisar som inte skulle vilja ha en sån pga färgen... de flest skulle vilja ha den!

Jag tycker det är en cool idé!

Att tolka det som steriotypt eller på något sätt förnedrade pga färgen (och att den riktar sig till just kvinnor) anser jag mer löjligt än produkten.

Hehe, ja du ser, ALLA dina systrar vill ha en sådan rosa laptop Visst finns det tjejer som inte gillar rosa med, alla är vi olika. MEN flertalet tjejer verkar faktiskt gilla färgen. Det ser man ju vart man än rör sig i samhället, hur tjejer respektive killar klär sig osv (nu har det iofs blivit mindre och mindre med åren det kan jag hålla med om). Precis som Hakkenarsk skrev:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Jag förstår hur du tänker, men om det *vore* som du tänkte så skulle alla industrier som har design med i tänket gå omkull. Det finns uppenbarligen en marknad för detta. Det finns tjejer som gillar rosa, ganska många också, klart som fasen att tillverkare av olika slag försöker rikta in sig mot specifika målgrupper. Oavsett om det är datorer eller kläder. Och en dator av idag är inte som en dator för tio år sedan, eller ens 2, det är en accessoar med funktion.

Kort sagt, rosa är vad ni än säger och tycker mer en färg som går hem hos dem flesta tjejer. Flertalet killar vill inte ha rosa, det förstör deras hårda och tuffa image

Permalänk
Medlem

Dyr men jävligt sexig. Bra att man kan välja andra färger förutom rosa.

Visa signatur

Test

Permalänk
Avstängd

Här har vi ju beviset för att tjejer är idioter.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.