Permalänk
Medlem

Egen WoW Server?

Hejsan!

Som rubriken påpekar så undrar jag hur man gör en egen server till spelet World of Warcraft, och vart man kan hitta program till detta?
Har sökt runt lite på google men inte hittat nån sida som förklarar bra, sen ytterliggare en fråga. Är det lagligt att köra egen server? jag har ju spelet och betalar månadsavgiften. men jag och nåra kompisar tänkte öva lite på Onyxia och andra end game instancer. innan det är dags för den riktiga varan och dess reparations kostnader

Tack på förhand // Macke

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - Gigabyte Radeon RX 9060 XT 16GB Gaming OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 4x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 7.1.4

Permalänk
Medlem

Jag vet att det skal finnas någon form av server där ute, som du kan sätta upp lokalt i ditt lan. Men jag vet inte riktigt vad den heter, och om det är "lagligt" eller inte. Det får någon annan svara på.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk

Nej, man får inte köra en egen server.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Anledningen till varför man inte hittar nått när man söker på google är på grund av att dom som "sköter" om programvaran kring privatservar inte skriver nånting som blizzard kan scanna efter på sidorna.

Och Anledningen till det eftersom det inte är lagligt att sätta upp en egen privatserver.

En sida jag var på (minns inte vad det var för adress) så stavade dom allt med typ @:n och andra tecken.

Gissar att tråden blir låst men nu vet du iaf varför du inte hittar nått på google

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

*bort*
Du måste vara reggad på forumet för att se tråden. Men där har du steg 1 till 10 hur du gör din egen server. Det är hur lätt som helst. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
*bort*
Du måste vara reggad på forumet för att se tråden. Men där har du steg 1 till 10 hur du gör din egen server. Det är hur lätt som helst. Lycka till.

Kan man göra så man börjar med en lvl 60 på servern? Polarn och jag hade tänkt att träna på att sola Scholomance

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Spela på dom officiella servrarna istället, det är inte direkt mycket man behöver "träna" på, läs ett par guider på internet.

Och nej, det är verkligen inte lagligt att lägga upp en emulerad server, bryter mot EULA'n och dessutom kämpar Blizzard dygnet runt med att få stopp på emuleringen.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Kan man göra så man börjar med en lvl 60 på servern? Polarn och jag hade tänkt att träna på att sola Scholomance

Alla instancer förutom naxx är igång. Men alla Naxx items finns dock som man kan ta fram.

Permalänk
Medlem

Jag tackar nästan för länken.

Jag o några polare ska på ett litet lan mellan jul o nyår där det inte finns internet. Så vi tänkte köra en offline server och dra igenom Naxx, men eftersom den inte tydligen var med så sket de sig ju.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
Jag tackar nästan för länken.

Jag o några polare ska på ett litet lan mellan jul o nyår där det inte finns internet. Så vi tänkte köra en offline server och dra igenom Naxx, men eftersom den inte tydligen var med så sket de sig ju.

Det är ju bara att hålla koll på tråden där och hoppas på att Naxx dyker upp innan erat lan då

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst och rensad*

Inget prat om olagliga servrar i forumen, se våra regler.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.