Norton gör så att BF2 hänger sig

Permalänk
Medlem

Norton gör så att BF2 hänger sig

Har problem med min brandvägg/internet security, den gör nämligen att BF2 hänger sig vid inloggningen och jag har provat att lagt till spelet i norton men det vill inte funka ändå (det funkade i gång tidigare när jag avaktiverade hela norton men nu funkar det inte igen) någon som känner igen problemet och har nån lösning?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk

Byt till ngn annat virus program är ett tips

För det första är Norton inte det bästa virus programet
och för det andra suger norton antivirus.....:)

Skaffa typ Nod32 eller AVG....de e gratis och funkar skitbra! Själv använder jag Nod32 på min stationera och AVG på den bärbara

Visa signatur

Teddy_Bears...mannen som lyssnar på The knife och älskar att greja med datorer (även fast han inte vet ngt om dem). Om ni har ngt tips om data delar, priser och annat får ni jätte gärna skriva te mig på till min spray eller msn teddy_bears90@hotmail.com

Permalänk
Medlem

har alltid kört med mcAfee men norton följde med nya datorn (1200dagars prenumeration) funderar skarpt på att byta tebaka

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk

det tycker jag verkligen att du ska göra.....;)

Visa signatur

Teddy_Bears...mannen som lyssnar på The knife och älskar att greja med datorer (även fast han inte vet ngt om dem). Om ni har ngt tips om data delar, priser och annat får ni jätte gärna skriva te mig på till min spray eller msn teddy_bears90@hotmail.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm... skumt.. jag har till 98% aldrig haft problem med symantecs program.. och gör man om och gör rätt så brukar det funka ??...

Permalänk
Medlem

hmm.... bytte till mcafee igen och samma problem kvarstår... bf2 hänger sig efter jag tryckt på logga in... kan det hänga ihop med router-probz? har inte ändrat några inställningar i routern men den kanske fått sig en kyss???

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk

Norton = Virus!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
hmm.... bytte till mcafee igen och samma problem kvarstår... bf2 hänger sig efter jag tryckt på logga in... kan det hänga ihop med router-probz? har inte ändrat några inställningar i routern men den kanske fått sig en kyss???

har du kollat så att battlefield 2.exe (eller nått) finns med i tillåtna program i brandväggen? kanske kan vara det

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

japp, alla portar öppna i routern, bf2.exe = tillåt alla i brandväggen, förstår itne vad som är fel, kvittar om man installerar om spelet men det som förbryllar mest är att spelet fungerade igår en halvtimme sedan är det helt dött igen, datorn hänger sig vid varenda försök att logga in i spelet =(

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Norton = Virus!

Varför?Har provat många AV, BV program och är inte helt men mest positiv till Norton. Nya 2007 ska enligt utsägo vara 30% mer optimerad /snabbare än föregångaren.

Men jag är som sagt nyfiken på vfr Norton = Virus

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massemannen
Varför?Har provat många AV, BV program och är inte helt men mest positiv till Norton. Nya 2007 ska enligt utsägo vara 30% mer optimerad /snabbare än föregångaren.

Men jag är som sagt nyfiken på vfr Norton = Virus

angående det där med "Norton = Virus":

farsan har norton antivirus 2005 (om jag ej minns helt fel), och han får nästan jämt o ständigt virus o problem med datorn. om nu symantec säger att de har gjort världen's mest pålitligaste antivirus-program, varför får man då virus med det programmet installerat?

btw! angående norton internet security 2007 som jag testade igårnatt. du säger att symantec har gjort nya 2007-serien 30% mer optimerad/snabbare (sägs det). när jag skulle installera nya uppdateringar, så tog det ca 30min att installera dem! en enda uppdatering tog typ... 10min. och när jag skulle söka efter virus, tog en enda fil typ 2min, o det var bara en liten rar-fil eller nått på typ... 1mb?! det är långt ifrån snabbt...

har aldrig litat på symantec's säkerhets-program, o kommer aldrig att göra det heller!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

gör så här:

tryck på logga in - sen väntar du, och väntar och väntar. Sen är det klart

Detta är problemet: när man loggar in genom en brandvägg så tar det skitlång tid, upp till 5 min ibland

Lösning: sätt datorn i DMZ eller se till så ha rätt portar öppna, så kommer det ta runt 20 sek med 0,5mbit.

Jag vet inte varför det är så, men bilden fryser när man loggar in, så är det fortfarande för mig fast det bara varar under 20 sek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Norton = Virus!

Ehum det var Norman de

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
gör så här:

tryck på logga in - sen väntar du, och väntar och väntar. Sen är det klart

Detta är problemet: när man loggar in genom en brandvägg så tar det skitlång tid, upp till 5 min ibland

Lösning: sätt datorn i DMZ eller se till så ha rätt portar öppna, så kommer det ta runt 20 sek med 0,5mbit.

Jag vet inte varför det är så, men bilden fryser när man loggar in, så är det fortfarande för mig fast det bara varar under 20 sek

Har stängt av allt som heter brandväggar och routern står i dmz, därefter loggat in, lr rättare sagt försökt logga in i 9 timmar.... (den fick stå över natten)

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation