Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

ahh gött...
Addat er nu.

Är också sugen på Nightfall, men jag vill nog varva Prophecies och/eller Factions först då jag inte fått tummen ur för detta än...

Mina main-chars: Ghost Ar Gib, Ghost Ar Umbra

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Min gubbe heter Sae Noir :F månader sedan jag spelade sist så är lite lost i spelet, installerade precis nyss också..

*edit*

Har bara Guild Wars vanliga och ingen expansion.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivetv neX
Min gubbe heter Sae Noir :F månader sedan jag spelade sist så är lite lost i spelet, installerade precis nyss också..

*edit*

Har bara Guild Wars vanliga och ingen expansion.

kan säga att du har den bästa versionen,Guildwars1n rular allla GW hiils FAction varettt SKÄMt gemt emot första GW.......................sry jag har druckit en jävls massa nu samt tappat bort min mobil, ber om ursäkt för min kassa stavgningn...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
kan säga att du har den bästa versionen,Guildwars1n rular allla GW hiils FAction varettt SKÄMt gemt emot första GW.......................sry jag har druckit en jävls massa nu samt tappat bort min mobil, ber om ursäkt för min kassa stavgningn...

...

Antar att det är lite av en smaksak vilket som anses vara bäst... I det stora hela så tycker nog de flesta att Nightfall och/eller Prophecies är bäst...

Vad tycker ni om storyn i NF, är den bra?
Hur är det med skills i NF, är det som i P. att man kan bli belönad med skills osv i quests eller måste man i princip köpa/fånga alla skills, som i F.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Sitter här och rullar tummarna och installera då GW, "P" versionen så att säga.
Hur är det med er, någon som är sugen på att lira ett gäng om från början?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Nja, inte spec. sugen på att börja Prophecy-kapitlet från början
Klarade hela kapitlet för någon dag sedan med min R/E ^^
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra dock.... Försöka hitta på en skön build (gärna med pet) och kanske varva Factions, eller köpa Nightfall och varva det (alternativt starta en Dervish eller Necromancer).

Jag har ju även en Rt/N (minion bomber) som jag kommit en bit på i Factions...
Någon som ge rekommendation/hjälp i mitt val? helt nollad just nu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ptja.. alltid en fördel att testa alla proffesions åtminstonde en gång, därför också har man en fördel om man har alla kapitel.

När man väl gjort det så vet man vad man fastnar för och inte. Om jag vore dig hade jag antagligen gjort en char åt gången, spela ut åtminstonde halva campaignen, om man inte fastnat för det, gå till nästa, eller sparar du den och testar en ny. Man ska inte vara rädd för att 'deleta' sina charachters, man vinner ut en campaign på 2 dagar ungefär, lite längre för factions. Vilket inte är mycket.

På detta sätt får man inte allt för många charachters, vilket ibland kan bli överväldigande. Både för pengar och tid. Jag gör charachters helt beroende på vad jag tycker om proffesionets Obsidian armor eller icke, vilket är lite sisådär sätt egentligen.. Men sådan är jag.

Dock vet jag inte vad denna frågan har med trådens ämne att göra..

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv inte provat Nightfall än, men rekommenderar GW Prophesis framför Factions. Factions är för lätt, man blir lvl 10 på ett par dagar om man spelar intensivt.

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Nu har jag själv inte provat Nightfall än, men rekommenderar GW Prophesis framför Factions. Factions är för lätt, man blir lvl 10 på ett par dagar om man spelar intensivt.

huh, Lv 10 på ett par dagar med intensivt spelande? skrivit fel?
Man blir lv 20 snabbast i factions i jämförelse med andra kapitel...(?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oj, lvl 20 menar jag förstås

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
oj, lvl 20 menar jag förstås

*puh* tänkte väl

Började undra om det var synd om dig som måste spela intensivt flera dagar för nå lv 10 eller om du helt enkelt skivit fel..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

prophecies? har aldrig hört det...

fresten här kommer lite frågor

(1)*prophecies är?
(2)*är gw nightfall en Expansion eller ett "helt spel"
(3)*är gw krävande?
(4)*är det samma grafik i alla gw-expansioner?
(5)*är det roligare än wow?
(6)*Vilken expansion är bäst?

(jag köpte gw factions i utlandet men det fungerade inte här)

// tack för svar.

Permalänk
Medlem

1. första spelet i serien

2. prophecies, factions och nightfall är standalones, alltså "egna spel" (sammanlänkade om man äger flera av dem)

3. spelet är inte så värst krävande, beror väl på vad man har för maskin ,(datorn i sig. klarar gw i 1920x1200, allt max förutom AA)

4.Overall så är det samma grafik.

5. Beror väl på, har för mig att wow är ett sjuhelsikes grind både om man vill pve och pvp. I gw så kan man skapa en lvl20 gubbe direkt för a pvp:a, och nå lvl20 i pve tar inte så lång tid.

6. Prophecies

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
6. Prophecies

Nightfall är strået vassare enligt mig, men det är ju en smaksak

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med prophecies är variationen. Man har presearing som är väldigt "harmoniskt", Jungel delen (LA), öknet och sen snö-området. Factions hade "ghetto" området o sen kurzick samt luxon. Nightfall är nästan enbart "öken-style" (förutom starter island) och sen Tormented.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Tack alla! Jag beställde alla GW nyss! Värkar ju as coolt :)!

/ gw<3<3

Permalänk
Avstängd

Jag har alla kampanjer, köpte orginalet av min granne för nästan två år sedan.
Sen gick det bara "utför" har både factions och nightfall collectors edition, samt har jag förbokat eye of the north, å Kommer att boka GW2 när den tiden närmar sig ^^

Adda "The Liemann" om ni vill

Ang frågan så.. Prophecis är den längsta kampanjen. Factions är den kortaste och mest PvP inriktade, Nightfall är lite längre, men bland de roligare.

Nightfall & Prophecies är minst lika bra som varanda. De har sina svagheter å styrkor. Jag skulle aldirg vilja välja xD
3. Factions (Kort, å ändå inte spelat ut det, så få som spelar det just nu + att det inte är speciellt kul, PvP inriktat som sagt!) +För roliga klasser dock!

Jag vill styrka att om du är för PvP så kommer du inte nöjja dig med annat än samtliga kampanjer eftersom det kommer "fattas" skills annars.

citat: Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee

Jag blir 20 på lite drygt 10h... Fast då har jag lite erfarenhet mä ^^

Här har ni billiga Guild Wars spel: http://www.discshop.se/shop/prod_promo.php?lang=&id=403&lang=...

// Over & Out

Visa signatur

SSG - Swedish Strategic Group - En svensk ArmA 2 klan

Antec P182 | Seasonic M12 | DELL U2410 | Asus P6T v2 Deluxe | i7 920 D0+ IFX-14 @4Ghz/1.24v | Corsair XMS3 @1603 Mhz 7-7-7-18 | Sapphire HD 5870 | G15/G25 | Sennheiser PC350 |