Permalänk

Boot problem

Hej allihopa!

Har ett problem med min dator.

När jag startar datorn fungerar det bra fram tills "windows laddar" kommer upp. Precis efter det så slocknar skärmen och går in i standby.. Har testat andra skärmar och det är samma sak där..

Sen hör man på ljudet att uppstarten fungerar korrekt, ja förutom skärmen då.

Har även tagit bort damm osv om det nu skulle ha varit det problemet.

Och vad jag minns så hade min bror samma problem på sin dator en gång i tiden, men började fungerar efter ett tag igen..

Men min dator vill verkligen inte.

Så är det någon som skulle kunna ge råd på vad jag ska försöka med?

Tack på förhand!!!

Mvh
Alexander
--------------------
Nvidia Geforce 6800 GT GS (Gainward)

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som du i förra veckan.

Då hade jag råkat köra datorn på en skärm som klarade 1600x1200 pixlar, och sedan försökte jag starta den på en skärm som inte klarade lika mycket. Jag var tvungen att gå tillbaka till den ursprungliga skärmen och ställa ner upplösningen och stänga av i låg upplösning, för att den skulle starta windows med den "sämre" skärmen.

Jag tror att det hade funkat med att tvinga Windows in i felsäkert läge.
Jag kom inte på vilken knapp man skulle trycka på, men nu tror jag att det är F8.

Kolla om det funkar för dig.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Synd bara att det är så illa att jag har ett usb-tangentbord.

Fungerar inte att komma in i felsäkert läge då..

Så får väl helt enkelt köpa något budget med ps2 kontakt för att se om jag kan lösa problemet då..

Permalänk
Medlem

Låter precis som det är något knas med grafikkortets drivrutiner. För att kunna återgärda det så måste du ju komma in i felsäkertläge......

Förresten.... har du nyligen har installerat nya drivrutiner till grafikkortet?

Visa signatur

Asus is the shit!