Fängelse för skapare av våldsamma spel

Permalänk
Medlem

Fängelse för skapare av våldsamma spel

"According to the Financial Times, a pair of regional government offices in Germany are attempting to pass a bill that would subject any video game makers who produce works that feature "cruel violence on humans or human-looking characters" to fines and a maximum of one year in jail."

http://arstechnica.com/news.ars/post/20061206-8372.html

Inte nog med att allt censureras i Tyskland, nu vill några att skaparna av våldsamma spel ska få böter och fängelse. Ofta det är dator spel som gör att folk går runt och skjuter varandra. Satsa mer på skolan och lyssna på ungarna istället.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är specifikt för spel (det är vad som nämns i Ars Technica-artikeln) eller gäller det för allt? (Dvs även böcker, film, konst, m.m.)

Om det enbart gäller spel så är det ju extra underligt...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Helt galet..Sjukaste jag hört på länge.
Som han sa, detta målas ju som om vi alla springer runt och tänker på att döda folk.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ger feta "Mothers against Canada"-vibbar iaf...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Vart är världen på väg?

Vill dom få en värld där alternativen på spel är Mulle Meck bygger båtar och rollercoaster tycon ( iofs är båda ganska bra spel ). Men ändå, vart är världen på väg?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

wtf... o.O

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Där rök Crysis då.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tror ALDRIG detta kan komma till att gå igenom, finns inte en chans i helvetet imo

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Med Tyskland vet man aldrig... Hitler lyckades ju få makten ^^

De har ju väldigt stränga censur lagar, så detta kan vara en möjlighet, speciellt med döds skjutningen i skolan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om man tänker efter eller om jag tänker efter så förstår jag lite va dom menar eftersom det händer ändå rätt ofta att folk blir påvärkade av våldsamma spel speciellt om ungarna börjar för tidigt och inte har en riktig uppfattning om hur saker funkar. samtidigt e det fan för mycket att ge ut straff och jag e så klart emot det men jag förstår ändå lite hur dom tänker:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbyboy
om man tänker efter eller om jag tänker efter så förstår jag lite va dom menar eftersom det händer ändå rätt ofta att folk blir påvärkade av våldsamma spel speciellt om ungarna börjar för tidigt och inte har en riktig uppfattning om hur saker funkar. samtidigt e det fan för mycket att ge ut straff och jag e så klart emot det men jag förstår ändå lite hur dom tänker:)

Men varför enbart spel i så fall?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Men varför enbart spel i så fall?

Där har du iförsej en poäng:) Vet inte det men kanske kan bero på att det påvärkar mer för att det är du som är inne i spelet om du förstår va jag menar.:) men det e fan lite sjukt asså att man ska få fängelse:S

Permalänk
Medlem

Tyskland kan dra åt helvete.

Dom två enda sakerna som är bra med tyskland är:

Billig sprit i alla dess former + motorväg ut till Europa. Asfaltera resten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Där rök Crysis då.

Jag har läst nånstans att Crytek (eller vad heter utvecklarna av Crysis?) ska flytta sin verksamhet pga tyskarnas censur av spel och deras knepiga regler!

Permalänk
Medlem

ha vilket skämt skyll allt på Pc spel...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Jag har läst nånstans att Crytek (eller vad heter utvecklarna av Crysis?) ska flytta sin verksamhet pga tyskarnas censur av spel och deras knepiga regler!

Har för mig att de redan har flyttat till Holland...

robbyboy: I tyskland censurerar man nästan alla spel, och det är ändå nån som går och skjuter vilt med vapen i en skola.
I Sverige censureras inget typ, och jag har aldrig hört om någon ungdom som börjar skjuta ihjäl klasskamrater...

Tror att "våldsamma ungar" beror mest på mobbare och liknande personer...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Med Tyskland vet man aldrig... Hitler lyckades ju få makten ^^

De har ju väldigt stränga censur lagar, så detta kan vara en möjlighet, speciellt med döds skjutningen i skolan

Tänker inte gå in på historia men det är garanterat detta som gjort att Tyskland aktar sig för saker som kan påverka ungdomar. Tyskland har verkligen bestämt sig för att inget som kommer från eller till dom ska innehålla det minsta våld. Hoppas verkligen inte vi får det så i Sverige med för då går det ut för med demokratin.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Har hänt två dödskjutningar i skolor på 50 år i Tyskland.
Mycket pga av censureringen av Nazismen som detta sker i Tyskland, lyckas dom censurera en sak hoppar de direkt på nästa grej.
Finns ingen hejd på när det tar slut, snart blir det att tjejer inte får ha för lite kläder på sig på gatan, du får inte ha röd bil för att det kan associeras till blod o liknande.

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w81
Har hänt två dödskjutningar i skolor på 50 år i Tyskland.
Mycket pga av censureringen av Nazismen som detta sker i Tyskland, lyckas dom censurera en sak hoppar de direkt på nästa grej.
Finns ingen hejd på när det tar slut, snart blir det att tjejer inte får ha för lite kläder på sig på gatan, du får inte ha röd bil för att det kan associeras till blod o liknande.

Mjah, det är nog ett tag till det blir så hemskt. Det skulle folk bry sig om. Men att försöka försvara spelbranchen är ju ingen som bryr sig om - mest för att man knappast får någon uppmärksamhet av någon.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Tyskland

Permalänk
Medlem

Re: Fängelse för skapare av våldsamma spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
"According to the Financial Times, a pair of regional government offices in Germany are attempting to pass a bill that would subject any video game makers who produce works that feature "cruel violence on humans or human-looking characters" to fines and a maximum of one year in jail."

http://arstechnica.com/news.ars/post/20061206-8372.html

Inte nog med att allt censureras i Tyskland, nu vill några att skaparna av våldsamma spel ska få böter och fängelse. Ofta det är dator spel som gör att folk går runt och skjuter varandra. Satsa mer på skolan och lyssna på ungarna istället.

Tyskland censurens förlovade hemland

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Om dom får igenom det är så kommer alla spelskapare flytta sin verksamhet till andra länder. Känns inte som dom värdelösa tyska politikerna har tänkt igenom det där riktigt.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Är dom inte lite sura på kamsporter och barn som leker krig bla också? Jag minns när jag var liten och en del av killarna lekta att dom hade dumdumkulor som gjorde att tarmarna åkte ut när man blev träffad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbyboy

Det kan man ju säga om allt, typ religion.

Permalänk
Medlem

Lets play postal and get rocketfulepowerd chainsaws!!!! LOL

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Haha detta är ju helt sjukt!
Börjar det snackas om såna här lagar för hela EU blir det att dra på sig Semtex-bältet och hälsa på

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Här har vi en som fattat vad som skapar våld ^^
http://www.youtube.com/watch?v=k8x14cLGh5o

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/2.1085/1.88165

Lite liknande, för de som gör sig lustiga över tyskarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem