Permalänk

program att spela .dem filer

funderade bara lite om d finns något program som man kan läsa .dem filer i?
har nämligen tröttnat på att behöva gå in i steam och kika på demos? / tack på förhand MVH spazzacamino

Permalänk
Medlem

nej det finns inget annat

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

hmm ok konstigt d riktigt osmidigt som d är nu iaf tack för svaret/mvh

Permalänk
Medlem

Har för mig det finns ett program som kan konvertera .dem till avi, men jag kommer verkligen inte på namnet.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter inte på egen hand rimligt, att kunna konvertera .dem till .avi. Kanske om det bara är first person view, men om det är ordentlig HLTV så är det ogörbart med bibehållen funktionalitet.

Ett program som gör om .dem till .avi måste ju använda binären i vilket fall för att kunna rendera det som .dem-filen beskriver. Däremot kan man ju säkerligen göra om en .dem till .avi pss som folk som gör demofilmer gör, men det är nog inte riktigt det trådskaparen söker.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Glömsk

Är det någon form av inspelning till ett spel? Isåfall, spela upp demot samtidigt som du spelar in med Fraps.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Testpilot

.dem-filerna innehåller inte nån form av film utan bara information om hur alla gubbar rör sig och skjuter samt på vilken bana. För att kunna få ut nått synbart ur det behövs själva spelet med alla banor och övriga modeller.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

ok hmm d här var mer komplicerat än va jag trodde men då har jag iaf fått lite koll slutsatsen är väl att jag lär fortsätta att köra genom hltv:) thx för svaren iaf

Permalänk
Medlem

Ska inte SKPlayer klara av att spela upp .dem filer?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Ska inte SKPlayer klara av att spela upp .dem filer?

det är väl bara ett program som öppnar upp filen, men skiten startar ändå i hl.exe ändå?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
det är väl bara ett program som öppnar upp filen, men skiten startar ändå i hl.exe ändå?

Ja precis, man behöver väl hela HL för att göra det.

Permalänk
Medlem

Det där programmet jag snackade om förut använde sig av cs-filerna har jag för mig, och renderade ut film. Inte särskilt komplicerat egentligen. Konstigt bara att sierra inte har släppt något program för att göra det, borde ju ligga i deras intresse tycker man.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det där programmet jag snackade om förut använde sig av cs-filerna har jag för mig, och renderade ut film. Inte särskilt komplicerat egentligen. Konstigt bara att sierra inte har släppt något program för att göra det, borde ju ligga i deras intresse tycker man.

Mja, man kan ju fortfarande skapa filmer utan utomstående program. Men man behöver dock vara in-game och trixa lite :).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Mja, man kan ju fortfarande skapa filmer utan utomstående program. Men man behöver dock vara in-game och trixa lite :).

Och med trixa menar du? Använda fraps?

Och om nu spelet faktiskt har stöd för att outputta video så kan du väl uppplysa oss om hur det går till? Kanske att du sitter och trycker på print screen 60 gånger i sekunden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Och med trixa menar du? Använda fraps?

Och om nu spelet faktiskt har stöd för att outputta video så kan du väl uppplysa oss om hur det går till? Kanske att du sitter och trycker på print screen 60 gånger i sekunden?

Varsågod; http://cs.nordicgamers.se/nyhet/1,2841.html .

Edit: Ber om ursäkt om jag förvillar/förvillat någon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Och med trixa menar du? Använda fraps?

Och om nu spelet faktiskt har stöd för att outputta video så kan du väl uppplysa oss om hur det går till? Kanske att du sitter och trycker på print screen 60 gånger i sekunden?

Spelet har inte stöd för att outputta video direkt, däremot får man ut en serie bilder som man kan importera till ett redigeringsprogram.
Med trixa menar han säkert fixa rätt kameravinklar osv. vilket jag antar att din .dem konverterare inte har tillräckligt med valmöjligheter för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3liuZ
Spelet har inte stöd för att outputta video direkt, däremot får man ut en serie bilder som man kan importera till ett redigeringsprogram.
Med trixa menar han säkert fixa rätt kameravinklar osv. vilket jag antar att din .dem konverterare inte har tillräckligt med valmöjligheter för.

Precis :).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Varsågod; http://cs.nordicgamers.se/nyhet/1,2841.html .

Edit: Ber om ursäkt om jag förvillar/förvillat någon.

Det var en bättre förklaring. Inte för att jag håller på med .dem-filer eller ens spelar CS längre, men det skadar aldrig att veta.

Permalänk

hehe well jag fattar fortfarande ingenting så jag håller med:)

Permalänk
Medlem

Spela upp demot i CS, vifta runt med kameran och spela in allt med fraps samtidigt?

Permalänk

HEHE ok thx för alla svar iaf/mvh spazza