Produkttest: Zalman Fatal1ty FC-ZE1

Permalänk
Medlem

3 jävla lök för en låda?

Nädu.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
3 jävla lök för en låda?

Nädu.

Utan nätagg då me

Permalänk
Medlem

Det påminner extremt mycket om mitt lianli pc7 fast det är ju mkt mkt cleanare:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Cool men ful.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Aldrig att jag pungar ut 3000kr på ett sånt fult chassi, ett chassi ska vara stilrent och inte se ut att komma från Dimension X

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
fatality gör ju inte ens skäl för sitt namn, han har inte vunnit en enda quake4 turnering hittils. Hade varit bättre om det hade stått toxic

Eller Rasmus. Det hade jag köpt8-) Måste bara tillägga att jag är grymt trött på mitt egna Fatal1ty mb, trots att det funkat bra, är det väldigt irriterande att det ska någon annas nick. Kunde inte zalman och abit bara haft en gaming serie som råkade vara bra?

Mvh Rasmus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathtome
Den här recensionen fick mig bara att bli säkrare på att antagligen köpa ett Silverstone TJ09B, å då slipper jag även all fatal1ty gravyr

Samma här blir en Silversone TJ09B till mej också så fort jag får över lite pengar...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Ta bort alla fula Fatal1ty graveringar överallt.. så har man ett "okej" chassi:)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
Ta bort alla fula Fatal1ty graveringar överallt.. så har man ett "okej" chassi:)

Ja, men ven fan vill punga ut 3000kr för ett "ok" chassi? Att köpa det här chassit är verkligen att dumförklara sig.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Jag skulle kunna leva med att det står fatal1ty .. fast den där plexiglasgrejen går fet bort .. Jag skulle dock gärna se att tillverkare som antec använder 5mm aluminium speciellt i lådorna som marknadsförs som "tysta" .. Det är egentligen bara hårddisklösningen och plåttjockleken som talar för den här lådan .. Skippar man tramset kring kändisnörden och plexit kanske det kan dra ner priset endel?

Visa signatur

Core2duo 5500 - 2gig - 160 gig - radeon x1400

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vad tyckte ni om själva recensionen, är det något jag glömt skriva om?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze

Recensionen var bra.. Chassit var dock skräp

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Citat:

inge fel på den du fick med det du skull och påvisade det vesentliga. felet ligger i lådan så det är inget mot dig.

ps: vem vill ha en låda som det står namnet på en finnig ful tonåring?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Tänder folk på att se några fläktar snurra, lite PCB och lite kablar? :S

folk som sitter som besatta på sånahär forum som sweclockers eller motsvarande, blir rätt kåta på såna saker ja

jag tycker inte chassit va ngt vidare. de såg inte direkt exklusivt ut eller så, o baksidan såg ju redigt jävla ful ut med all text som va där helt i onödan. fattar man inte att exhasut fan sitter där bak så borde man kanske inte bygga datorer. en löstagbar moderkortsplåt har dom inte heller varit generösa med verkar de som. nä fan tacka vet jag att bygga själv från grunden. de e mkt skojigare

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om den saker. Olämpligt med någons nick, det ser lite plottrigt ut på vissa ställen och så har det även lite kvalitetsmissar (moderkortsplåten etc) på ett övrigt kvalitetsmässigt chassi.

Lite tips till Zalman: låna gärna in en kundpanel men skippa glorofierandet av en person då det är ni som tar ansvar för slutdesignen.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Den är alldeles för dyr, då den inte verkar vara något särskilt. Dock så ser den väl helt ok ut för att vara en vanlig datorlåda. Att det står Fatal1ty på den gör mig absolut ingenting.
Men för 3000 kr:- köper jag hellre spel i detta fallet

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Tycker inte de var så fasansfult ful, dock synd att de står falalty över hela chassit men om man bortser från de ganska snyggt...

Permalänk

Det enda positiva var svarteloxeringen och plåtdimensionen, annars var det bara anskrämligt. Det är nästan så man vill bygga ett eget bara för att visa hur det borde se ut, bara man kan hitta 5 mm svartelox. aluminium någonstans...

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

är säkert ett stadigt och gediget chassi men 3k för det? aldrig i livet, med så mkt reklam på borde det kosta max 500kr.
varför tror dom att gamers är ute efter bling blig o lysen o allt sådant? jag är väll ingen hardcore gamer men jag tycker att kylning borde vara viktigast om man spelar mkt så datorn inte blir överhettad.
fast jag är ju inte 15 år, då är säkert lysen och sådant intressant antar jag?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Utan allt krimskrams kanske det hade vart dugligt, men den där missen med listen är ju som en storblommig tapet i en lyxvilla... inte bra alltså.

Dock gillar jag idén med skruvar istället för popnit... har aldrig fattat vitsen med popnit för att hålla ihop det hela... bara krångligt att ändra på.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
är säkert ett stadigt och gediget chassi men 3k för det? aldrig i livet, med så mkt reklam på borde det kosta max 500kr.
varför tror dom att gamers är ute efter bling blig o lysen o allt sådant? jag är väll ingen hardcore gamer men jag tycker att kylning borde vara viktigast om man spelar mkt så datorn inte blir överhettad.
fast jag är ju inte 15 år, då är säkert lysen och sådant intressant antar jag?

Kanske tilltalar folket som kör runt i sådana här:

http://www.tuff240.com/spirit/sd/67.jpg

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

haha vilket pajaschassi

bland de fulare jag sätt, och priset var minst lika dåligt som designen

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem

"Zalman Fatal1ty FC-ZE1 har potential att bli en favorit bland dem som bygger ljudlösa luftkylda datorsystem."

Det är jag högst tveksam till. 3000 + nätaggregatskostnad - du kan få en P150 (ca samma storlek) med inbyggt bra, tyst nättaggregat till 1300.
Hänga upp hårddiskarna i gummiband ger bättre effekt för att minska chassivibrationer och ljud än vad ett tungt stabilt chassit ger.
Jag fick intrycket att de medföljande fläktar heller inte är något för ljudentusiasten.

Är man ute efter ett tyst chassit verkar Zalman Fatal1ty FC-ZE1 inte vara det bästa köpet; om man nu inte har för mycket pengar på banken eller diggar utseendet enormt.

Jag skulle önska att ni kunde skaffa er utrustning för att mäta ljudnivån.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob81
"Zalman Fatal1ty FC-ZE1 har potential att bli en favorit bland dem som bygger ljudlösa luftkylda datorsystem."

Det är jag högst tveksam till. 3000 + nätaggregatskostnad - du kan få en P150 (ca samma storlek) med inbyggt bra, tyst nättaggregat till 1300.
Hänga upp hårddiskarna i gummiband ger bättre effekt för att minska chassivibrationer och ljud än vad ett tungt stabilt chassit ger.
Jag fick intrycket att de medföljande fläktar heller inte är något för ljudentusiasten.

Är man ute efter ett tyst chassit verkar Zalman Fatal1ty FC-ZE1 inte vara det bästa köpet; om man nu inte har för mycket pengar på banken eller diggar utseendet enormt.

Jag skulle önska att ni kunde skaffa er utrustning för att mäta ljudnivån.

Du har helt rätt i att prisnivån är bekymrande, men det skulle inte förvåna mig om priset skulle falla som ett sten inom de närmsta månaderna. Däremot tror jag att det är lättare att bygga ett "ljudlöst" system i detta chassi än i p150, mest eftersom den tjocka metallen isolerar såpass bra. Dessutom kan man ta bort alla fläktgaller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vid försök på ett ljudlöst system, som är väldigt subjektivt vad det är, kommer fläktarna fram och fläkten bak + hårddiskarna att höras mest oavsett - Det är ingen tjock plåt som skyddar mot det, oavsett vilka fläktar du använder och hur de är upphängda. De + hårddiskarna (vars ljud på det aktuella chassit inte skyddas av plåt framtill där fläktarna är) är flaskhalsarna i det ljudlösa systemet. Självklart kräver det att du t.ex. inte kyler din CPU med en delta fläkt på 12V utan håller samma standard på de inre fläktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske tilltalar folket som kör runt i sådana här:

http://www.tuff240.com/spirit/sd/67.jpg

Aj aj, det där var en "soft spot" på mig.
Inte tracka folk som bygger/kör/modiferar bilar för rally eller som i detta fall banracing (Volvo Grupp A), den bilen är knappast ämnad för allmän väg även om det är möjligt.

Att jämföra denna gamla svenska race-ikon med ett överdesignat och klyddigt chassi, nä nu gick du för långt Xphaze
De som är någorlunda motorintresserade skulle skutta av lycka av att få testköra en Grupp A med 350hk.
Std Volvo 240 - 240 Grupp A; en ganska väsentlig skillnad.

Just denna bilen har en diger race-historia för er som är intresserade:
http://www.tuff240.com/spirit/

Info om GruppA serien på 80-talet:
http://flathood.saliv8.com/history.php

Svensk sida:
http://www.volvogrupp-a.se/

Ett filmlipp från Ringen (nutid) 118MB:
www.tuff240.com/videos/volvo/gpa242nurb.mpg

Bonus: En mycket välbyggd svensk 242.
http://www.ofiengineering.se/index.htm

Till sist, nej chassiet tilltalar inte mig, bort med logotyper, se till att ordna design/konstruktionsmissen, dammfilter och halvera priset så börjar vi närma oss.

Peter Kroeber's Grupp A? - Den tar jag emot med öppna armar när somhelst.

Permalänk

OJOJ drömbilen e ju en 242 Turbo Evo 500st tillverkade varav endast 30st för den europeiska marknaden resterande för den amerikanska.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

Om ja ska betala 3k så vill ja iallafall ha fler fatal1ty-loggor än detdär!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
3 jävla lök för en låda?

Nädu.

jo du .. 3k .. snart är väll lådorna dyrare än Komponenterna .. suck..

- Men det kostar väll att va på topp !

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R5
CPU: i7 920 @ 3,2 GHz
Minne: 32gb 1600 Mhz DDR3
PSU: Cooler Master G750M 750W
GPU: Sapphire R9 390 Nitro 8gb

Permalänk
Medlem

Gör ni något annat än att klaga på 99 procent av alla nyheter som skrivs på swec?