Vad vill ni se i linux som finns i Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Bara liiiite sämre humor så hade jag börjat asgarva.
Motivering: Så jävla in i glödheta inte en chans.

Nej det är inte troligt. Men det ligger ju inte på Linux att få DirectX att fungera i Linux. Sen så ska det faktiskt gå att köra DirectX under Wine.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
Bluescreens

http://shapeshifter.se/code/dump/junk/linux/bluescreen.tar.gz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Tja, vad kan man säga om Wow? Att du inte kan spela ett Windows-spel på Linux är ju egentligen föga förvånande och inget Linux kan lastas för.

Gentoo är väl inte heller en distribution som är känd för att vara lättanvänd, snarare tvärtom.

Sen märker jag att Linux ofta är relegerat till den äldre, sämre & slitnare datorn vilket kanske också kan inverka i allmänhet.

Problemet är att 3D prestanda sög även i nativa applikationer.

Jo jag vet att gentoo är en *svår* dist men jag gillar den på nått vis. Men jag menar man förväntar ju sig inte att det ska krångla ... blah. Nåja kanske funkar bättre nuförtiden.

Och nej min linuxburk köptes ny till just det endamålet.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

En vettig musikspelare som kan spela de flesta demoscen och spelmusikformaten bra (.mod, .sndh, .sid, .nsf, .spc osv).
Typ som Deliplayer i windows. Allt i ett.
Saknar verkligen något sånt. Särskilt .sndh är det svårt med
Nu är man tvungen att köra MicroST genom cedega för att kunna lyssna på .snd/.sndh låtar vilket inte är så kul.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
En vettig musikspelare som kan spela de flesta demoscen och spelmusikformaten bra (.mod, .sndh, .sid, .nsf, .spc osv).
Nu är man tvungen att köra MicroST genom cedega för att kunna lyssna på .snd/.sndh låtar vilket inte är så kul.

Känns som att det borde finnas plug-ins till någon av de större spelarna, typ gStreamer, för det. (menar inte att gStreamer är en spelare, men typ totem är väl bara ett interface till gStreamer/annan motor till exempel?)

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Jag vet vad gstreamer är och jag har byggt ett antal paket av det
Dock så finns inte alla formaten jag vill ha. =/

.sid och de vanligaste trackerformaten (.xm, .mod, .s3m osv) stöds, men mycket som saknas

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r

Det finns tydligen ett plugin till XMMS och något som heter "Audio Overload" men jag vet inte hur bra de fungerar.
http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?t=10354
http://sndplayer.atari.org/clones.php
(Såg nu att du skrev allt-i-ett och då är det ju svårare.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Problemet är att 3D prestanda sög även i nativa applikationer.

Det var ju udda. Själv har jag aldrig haft några sådana problem.

Citat:

Jo jag vet att gentoo är en *svår* dist men jag gillar den på nått vis. Men jag menar man förväntar ju sig inte att det ska krångla ... blah. Nåja kanske funkar bättre nuförtiden.

Nej det ska väl egentligen inte krånga men ju "svårare" distribution och ju mer detaljkontroll/detaljkoll man måste ha på allting desto större är väl chansen att något går snett.

Citat:

Och nej min linuxburk köptes ny till just det endamålet.

Ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Det finns tydligen ett plugin till XMMS och något som heter "Audio Overload" men jag vet inte hur bra de fungerar.
http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?t=10354
http://sndplayer.atari.org/clones.php
(Såg nu att du skrev allt-i-ett och då är det ju svårare.)

Har testat de där. Audio Overload verkar lovande. Dock så måste kvaliten på sndh (och alla andra YM format) bli bättre för att den ska vara bra till det endamålet.
För andra format är den helt ok.
Och xmms pluginet kan inte heller spela alla låtar som finns. =/

Visa signatur