Tips på BRA hörlurar (öronsnäckor) för 200-500?

Permalänk
Medlem

Tips på BRA hörlurar (öronsnäckor) för 200-500?

Jag ska köpa nya hörlurar, öronsnäckor, såna som man pluggar i öronen.

De ska användas enbart till min mp3-spelare och kommer främst ha dem på gymmet.
Då är det viktigt att de sitter bra i öronen och ger ett stort fylligt ljud och som gärna dämpar omgivningen lite.

- Ska sitta bra i öronen
- BRA ljud (gärna mycket djup/bas som sällan finns i öronsnäckor, och ingen skrikig diskant)
- Tåliga
- MAX 500 kr (helst runt 300)
- Ska gå att köpa i butik i Sverige (så man kan prova dem)

Nu är det bara att ösa på med tips!

Permalänk
Medlem

Koss Spark Plug eller den gammla varianten Koss The Plug, kostar runt 130 kr på div ställen. De har riktigt bra ljud och bas. Sköna är de också.

Visa signatur

If ya don't eat ya don't shit. and if ya don't shit ya die!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOppa
Koss Spark Plug eller den gammla varianten Koss The Plug, kostar runt 130 kr på div ställen. De har riktigt bra ljud och bas. Sköna är de också.

Jag har hört att de sitter dåligt i öronen på många och att de inte alls är så överdrivet bra? Men ja, de sägs vara prisvärda iallafall.

Andra förslag? Gärna lite dyrare, om det fortfarande är prisvärt så att säga...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOppa
Koss Spark Plug eller den gammla varianten Koss The Plug, kostar runt 130 kr på div ställen. De har riktigt bra ljud och bas. Sköna är de också.

Nej & nej, de är inte bra. Koss porta pro är "ok". Sparkplugg är bättre än orginal hörlurar men har inte en chans mot bättre inear lurar. Ägde ett par plugg & sparkplugg & porta pro. Sparkpluggen hade ett bättre mellanregister än plugg & var enklare att få på sig. Porta pro var bättre än då båda på alla punkterna. Dock så ärljud subjektivt och inviduellt. Har man inte lyssnat på dyra saker så nöjer man sig säkert med de billigare hörlurarna och de är bättre än de billiga orginalhörlurarna som följer med 99% av alla mp3 spelare som säljs.

Sitter personligen hemma och testar ett par j-jays just nu. De ska ligga på ca 500:- låter riktigt bra för sitt pris, var dock ovant att lyssna när jag kört med d-jays innan.

De är konkurerande med Creative EP-630, Sennheiser CX-300 mfl

Dock så får du väldigt mycket ljud för pengarna om du köper ett par hörlurar för ca 500:- Jämfört med vad du får om du köper billigare hörlurar

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Nej & nej, de är inte bra. Koss porta pro är "ok". Sparkplugg är bättre än orginal hörlurar men har inte en chans mot bättre inear lurar. Ägde ett par plugg & sparkplugg & porta pro. Sparkpluggen hade ett bättre mellanregister än plugg & var enklare att få på sig. Porta pro var bättre än då båda på alla punkterna. Dock så ärljud subjektivt och inviduellt. Har man inte lyssnat på dyra saker så nöjer man sig säkert med de billigare hörlurarna och de är bättre än de billiga orginalhörlurarna som följer med 99% av alla mp3 spelare som säljs.

Sitter personligen hemma och testar ett par j-jays just nu. De ska ligga på ca 500:- låter riktigt bra för sitt pris, var dock ovant att lyssna när jag kört med d-jays innan.

De är konkurerande med Creative EP-630, Sennheiser CX-300 mfl

Dock så får du väldigt mycket ljud för pengarna om du köper ett par hörlurar för ca 500:- Jämfört med vad du får om du köper billigare hörlurar

Hmm, har du verkligen hajat tråden? Jag vill ha tips och förslag på bra lurar

Jag vet att det är väldigt subjektivt och beror mycket på vad man jämför med. Men hade tänkt runt 400.

J-jays, d-jays...? Lust att förklara?

Vilka lurar tycker du jag bör titta närmare på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
Hmm, har du verkligen hajat tråden? Jag vill ha tips och förslag på bra lurar

Jag vet att det är väldigt subjektivt och beror mycket på vad man jämför med. Men hade tänkt runt 400.

J-jays, d-jays...? Lust att förklara?

Vilka lurar tycker du jag bör titta närmare på?

Hu? Mitt inlägg är hitils det enda givande inlägget i tråden och sen klankar du ner på det?

D-jays är Jays mellan modell, kostar 1000:- och är en riktigt trevlig hörlur. J-jays är deras minsting som släpps för att konkurera med Creative EP-630, Sennheiser CX-300. Dessa är mina tips för runt 500:-, läs massa olika oberoände tester för att få en bra uppfattning om dem, bästa vore om någon av dina polare hade någon av dem så du kunde provlyssna dem.
Står mer om jays hörlurarna på jays.se

Ljud är dock subjektivt och det som någon annan älskar hatar någon annan. Vad har du för referenser, eller vad har du lyssnat på för hörlurar hitils? Vad lyssnar du på för musik, vilken mp3 spelare ska de vara till? Alla dessa är vikitga punkter för vilka hörlurar som passar dig.

Sen du kan väldigt sällan prova hörlurar i butik speciellt inear lurar, har med hygien mm att göra. Jag har ialla fall letat i huvudstaden och ingen butik lät mig lyssna på inear lurar. Dock så fanns de täckande/slutande att lyssna på i ett fåtalbutiker.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Hu? Mitt inlägg är hitils det enda givande inlägget i tråden och sen klankar du ner på det?

D-jays är Jays mellan modell, kostar 1000:- och är en riktigt trevlig hörlur. J-jays är deras minsting som släpps för att konkurera med Creative EP-630, Sennheiser CX-300. Dessa är mina tips för runt 500:-, läs massa olika oberoände tester för att få en bra uppfattning om dem, bästa vore om någon av dina polare hade någon av dem så du kunde provlyssna dem.
Står mer om jays hörlurarna på jays.se

Ljud är dock subjektivt och det som någon annan älskar hatar någon annan. Vad har du för referenser, eller vad har du lyssnat på för hörlurar hitils? Vad lyssnar du på för musik, vilken mp3 spelare ska de vara till? Alla dessa är vikitga punkter för vilka hörlurar som passar dig.

Sen du kan väldigt sällan prova hörlurar i butik speciellt inear lurar, har med hygien mm att göra. Jag har ialla fall letat i huvudstaden och ingen butik lät mig lyssna på inear lurar. Dock så fanns de täckande/slutande att lyssna på i ett fåtalbutiker.

Ok, förlåt då Fick bara känslan av att du svarade på den andre killens inlägg.

Tack det här svaret uppskattade jag.

Får ta och kolla lite på J-jays då. Men hur är Creative EP-630 och Sennheiser CX-300 jämfört med J-jays? De är väl inte dåliga, jag menar, de borde jag väl också ta och kolla upp...

Till datorn använder jag ett par Koss-hörlurar (R/65B) som kostade mig 800 kr. Ljudet i dem gillar jag mycket, men det var egentligen ett headset, så man kan nog få lika bra lurar för 500 kr.
MP3-spelaren är en S1, noname men ska köpa ny MP3-spelare senare i år så då kommer dessa inear-lurar jag köper användas även till den.
Jag gillar egentligen nästan all musik, men det som spelas på min MP3-spelare är enbart metal och rock.

Det hade jag faktiskt inte tänkt på, då gäller det att jag läser en jävla massa recensioner innan jag slår till på ett par för 400-500. Men hur ska man då veta om de sitter bra i ens öra? :/

Permalänk
Medlem

säger bara sennheiser cx300

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

jag köppte ett par EP-630 vid jul, är riktigt nöjd med dom. hade the plug med sånnadär granar innan, dock så tycker jag EP-630 är mycket bättre på alla områden, utom när det gäller bas, visst basen är bra (men den är lite överdriven i the plug), tycker frekvenserna är rätt jämna förutom att diskanten är lite vass, kanske beror lite på vad man har för musiksmak dock.. iofs går det att ändra med equalizer

bästa lurarna jag har haft hitills iaf, rätt ok pris med.. 250:-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tunari
säger bara sennheiser cx300

Är dessa svar som inte ger något. Skriv gärna varför, är som att säga att äpplen är godare än päron.

Har svårt att svara på din fråga om vilka som passar dig bäst. Jag tycker dock att mina j-jays sitter bra i höronen och har ett prisvärt ljud. Nu lyssnar jag på hardstyle & hardcore vilket är långt ifrån rock ljudet. Dock en finger visning om vad jag lyssnar på.

Mellanregistret är som de andra standart lurarna, inget speciellt att anmärka på. Dock bättre än orginal lurar och mer tydligt än hos porta pro & sparkplugen. Större och lite mer öppet, samt att basen inte tar för stor plats i ljudbilden. Dock så finns den där, är ganska lik den som är i orginalurarna till sonyericssons walkmanmobiler. Rapp och tydlig, dock inte lika djup och mysig som på mina d-jays. Diskanten är relativt normal enligt mig, inget speciellt att anmärka på. Är en ganska bra allround hörlur som passar de flesta musikstilarna och de har enligt mig en bra passform. Dock så är alla hörlurarna i den prisklassen mycket lika varandra och är inte mycket som skiljer dem åt utom märket, desigen och några tior hit & dit.

Hörlurar speciellt inear lurar är mycket svåra att veta vad som kan passa en. Är lite som att köpa grisen i säcken. Nu vill jag också säga att jag inte vill tvinga dig till j-jays utan skrev bara vad jag tycker om dem hitils. Är dessa för dyra och du hällst vill komma undnan så billigt som möljigt så är Creative EP-630 ett bra val. Helt klart billigast av de tre hörlurarna. Sen kommer Sennheiser cx300 och J-Jays, båda gör bra hörlurar och är svårt att säga vilken som är bäst då jag tyvärr inte har lyssnat på cx300. Hoppas att någon kan motivera hur ljudet låter på dem och inte bara skriva att de är bäst.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.

Nejdå, jag vill gärna lägga ut 300-500 och få några lurar som platsar i den prisklassen, som är prisvärda.

Andra förslag?

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/?item=23226&path= JVC HA-FX55B Är helt ok enligt mig, dock har den inte lika bra tryck och bas som mina förra shure e2c men då ligger shures lite högre i pris också. däremot tycker jag att sladden är lite väl lång på JVC-lurarna.

Permalänk

Köp Creative EP-630, sjukt prisvärda... ligger strax under 300kr men dom är värda mycket mer. Jag jobbar på Teknikmagasinet och vi säljer sådanna. Har BARA haft nöjda kunder! Inget snack om saken!

Visa signatur

FatAgn1ty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agni.Rizk
Köp Creative EP-630, sjukt prisvärda... ligger strax under 300kr men dom är värda mycket mer. Jag jobbar på Teknikmagasinet och vi säljer sådanna. Har BARA haft nöjda kunder! Inget snack om saken!

Visst dom ger bra ljud för de pengarna, det mest störande momentet med dessa lurar är att det ligger ett brus i bakgrunden pga känsligheten som är hörbart och extremt irriterande om man tänker på det..

Sennheiser CX-300 är mig veterligen utan detta problem och har lite annorlunda ljudbild som är trevligare samt att märket Sennheiser vet vad de gör bidrar ju med god renomé.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Visst dom ger bra ljud för de pengarna, det mest störande momentet med dessa lurar är att det ligger ett brus i bakgrunden pga känsligheten som är hörbart och extremt irriterande om man tänker på det..

Sennheiser CX-300 är mig veterligen utan detta problem och har lite annorlunda ljudbild som är trevligare samt att märket Sennheiser vet vad de gör bidrar ju med god renomé.

Beror inte bruset på signalkällan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agni.Rizk
Köp Creative EP-630, sjukt prisvärda... ligger strax under 300kr men dom är värda mycket mer. Jag jobbar på Teknikmagasinet och vi säljer sådanna. Har BARA haft nöjda kunder! Inget snack om saken!

Öh, de suger ju fan stenhårt. Okej, de är helt ok men knappast bra grejer.
Då vet du inte hur BRA ljud låter.

Finns det inga som kan tipsa om BRA grejer, inte halvbra grejer?

Permalänk
Medlem

Ehh, du kan knappast förvänta dig mer av snäckor för under 500:-.
För 1500-2000:- finns det snäckor som kan uppfylla dina krav.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
Öh, de suger ju fan stenhårt. Okej, de är helt ok men knappast bra grejer.
Då vet du inte hur BRA ljud låter.

Finns det inga som kan tipsa om BRA grejer, inte halvbra grejer?

jag tror nog man ska uppsöka en öronläkare om man tycker EP-630 "suger stenhårt".

Jag tycker dom e väldigt bra för priset, har jämfört med flera av mina fullstora lurar (Grado SR 60, AKG K81 DJ) och Creative lurarna är väldigt bra för portabelt bruk.

Tyvärr har jag dock haft problem med hållbarheten på dom (3 par som gått sönder) men ljudet e det absolut inget fel på.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Fogel70: Det är möjligt.

Men några andra lurar, i 400-600 kronorsklassen, då?

Permalänk
Medlem

600kr Då är du ganska nära 695kr som Shure E2C kostar på DustinHome

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Hedersmedlem

Ska också köpa nya in-ear tänkte jag.
Köpte ett Creative headset för ca 250kr men det var riktigt uselt ljud i dem så jag ska ha inear istället.
Kommer att använda dem till musik, film och som sagt skype via en bärbar.
Min bärbara har inbyggd mic som låter bra till skype så det räcker med hörlurar.
Är ganska nöjd med ljudet i min W810 så jag kanske ska nöja mig med en förlängningssladd till dem?

Nån som kan tipsa om hyfsade lurar för max 1000kr som helst ska finnas i lager i butik i Malmö?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Jag vet inte om det finns en butik i Malmö som har dessa i lager, men d-jays är riktigt trevliga in-ear snäckor. Kostade mig 879kr inkl. frakt från cdon.com
Beställde dem igår fick dem idag. Mycket bra ljud i de snäckorna!

Permalänk
Hedersmedlem

Alex: Tack för tipset, blev dock ett par Sennheiser CX-300. Hittade dem i butik för 500kr i Malmö. Helt ok ljud med tanke påvad jag ska använda dem till

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Hehe de hörlurarna var jag _SÅ_ nära att köpa också. Hade gjort det om jag inte fick tillskott i plånboken iom. min födelsedag
Grattis till mycket fina hörlurar!