Permalänk
Medlem

Chassifläktar

Mitt chassi, ett http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ANTTX10...
, har plats för mer fläktar än vad jag fick med. Som ni kan se i länken så är det plats för 3 80mm fläktar fram, en 120mm fläkt baktill som är installerad och en 92mm fläkt som skall monteras i sidoluckan till chassit. Då frågar jag om det går bra att köpa vilka fläktar som helst inom måttkraven.

Ge gärna länktips på bra, men inte alltför dåra fläktar. De ska helst vara tysta också.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk

Det finns inte plats för 3st 80mms fram, det finns bara 2 fläktplatser där. Däremot så kan du sätta en 92a och en 80 i sidan och en 120 bak (db:s text är fel).

Jag har ett identiskt chassi här och jag kör med 2st 80mms på 5v i fronten och en 120 i sidan (5v) och en 120 bak (7v) och det ger en riktigt låg ljudnivå och riktigt bra kylning även till diskarna.

Satsa på Nexus, Adda eller Scythe fläktar i dom storlekarna så kommer resultatet säkert att bli bra (det blev det åt mig).

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Ska det inte vara 92 mm på sidan? Jag har en 120mm där bak, ingen i sidan och ingen i fronten.

Länka gärna dessa.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk

jo du kan få på en 92 och en 80mms på sidan, jag har använt mig av 80mms platsen och fäst en 120mms fläkt där med en 80 -> 120mms adapter. 92mm:s fläkten har jag skippat då jag inte ansåg mig behöva den

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home