Permalänk
Medlem

Två skärmar?

Vad är egentligen fördelarna med två skärmar? Är det som jag tror, "mer plats" på skrivbordet och mer plats för fönster?

Sen undrar jag om jag kan köra två Samsung 205BW skärmar i upplösning 1680x1050 bredvid varandra? Som ett utökat skrivbord alltså.

Går det med ett X850XT ?

Permalänk
Medlem

Fördelen är att kunna läsa av saker från ena skärmen samtidigt som du arbetar med den andra.
Ex. kan du ha igång IRC, msn eller TS ventrilo på andra skärmen samtidigt som du spelar eller har andra skärmen täckt av fönster.
Har man väl vant sig med 2 skärmar är det svårt att gå över till en man får större koll helt enkelt.
X850XT skall väl inte vara några problem att köra 2 skärmar det sitter väl 2st utgångar på den.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Fördelen är att kunna läsa av saker från ena skärmen samtidigt som du arbetar med den andra.
Ex. kan du ha igång IRC, msn eller TS ventrilo på andra skärmen samtidigt som du spelar eller har andra skärmen täckt av fönster.
Har man väl vant sig med 2 skärmar är det svårt att gå över till en man får större koll helt enkelt.
X850XT skall väl inte vara några problem att köra 2 skärmar det sitter väl 2st utgångar på den.

Jo men en är en sån där vanlig blå VGA och en är vit DVI. Blir det problem då?

Edit: Kan man verkligen spela på en skärm SAMTIDIGT som man har andra saker på den andra skärmen??? Hur switchar man mellan detta? Blir det inte så att musen åker ut ur spelet till andra skärmen om man tar musen för långt ut?

Permalänk

Kör du fullscreen på dina spel så kommer musen att stanna. Dock måste du tabba.

Man kan köra window mode, men det har jag aldrig testat med min dual setup. Så jag låter någon annan svara på frågan hur det funkar med spel i windowed mode.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Kör du fullscreen på dina spel så kommer musen att stanna. Dock måste du tabba.

Man kan köra window mode, men det har jag aldrig testat med min dual setup. Så jag låter någon annan svara på frågan hur det funkar med spel i windowed mode.

Jag kör i window mode med min enda skärm som jag har nu.. Måste ha så för att det här enklare att komma till skrivbordet ifall jag måste fixa nått och särskilt om jag blir spammat med meddelanden på msn.

Hade tänkt att köpa den på JMEData eftersom de var billigast där.. Men det står I lager 3-4 dagar.. Har stått så i två dagar nu.. Så jag får se om två dagar till